#PrasówkaEcomersy (08.05 - 12.05)
Pisaliśmy, że Shopify planuje kolejne zwolnienia i że Konferencja I ❤ marketing & technology zacznie się już 15 maja. Podzieliliśmy się także wynikami finansowymi Zalando w I kwartale 2023 roku oraz wynikami Grupy CCC za ten sam okres. Wspominaliśmy, że Związek Zawodowy Pracowników Allegro przedstawił swoje postulaty. Zastanawialiśmy się, czy nowa usługa płatnicza InPostu będzie niedługo dostępna. Podzieliliśmy się także artykułem na temat tekstów SEO i AI (czy sztuczna inteligencja wygryzie copywriterów?). Przygotowaliśmy krótkie podsumowanie Konferencji Drop Day 2023. Informowaliśmy o nowych funkcjonalnościach na Twitterze i o sukcesie Deichmanna w Polsce, czyli o prawie 1 mld zł obrotu w Polsce. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że Allegro zweryfikuje użytkowników korzystających z BNPL i że platforma wystartowała już w Czechach jako allegro.cz. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat wideo w social ads.
Shopify planuje kolejne zwolnienia
Pracowników Shopify czekają kolejne zwolnienia. Zaledwie rok temu z zatrudnieniem pożegnało się niemal tysiąc osób, teraz zrobi to aż 20% załogi. Nowa fala zwolnień w sektorze sprzedaży internetowej wiąże się ze spowolnieniami i przewidywanymi spadkami.
https://ecomersy.pl/shopify-planuje-kolejne-zwolnienia
Konferencja I ❤ marketing & technology już od 15 maja!
Kolejna edycja konferencji I ❤ marketing & technology odbędzie się już w maju! Wydarzenie będzie miało miejsce 15-19 maja w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Można wziąć w nim udział także online. Po raz pierwszy będzie trwać aż pięć dni i wystąpi na niej ponad 50 prelegentek i prelegentów. Portal ecomersy.pl objął ten event patronatem.
https://ecomersy.pl/konferencja-i-marketing-technology-juz-od-15-maja
Wyniki finansowe Zalando w I kwartale 2023 roku – większe przychody i mniejsza strata
Zalando, jedna z najpopularniejszych platform oferujących odzież i obuwie różnych marek, zwiększyła przychody w I kwartale 2023 roku. Zmalała również jej strata netto. Najbardziej wzrosły wyniki klubu zakupowego Zalando Lounge.
Związek Zawodowy Pracowników Allegro przedstawił swoje postulaty
Pod koniec kwietnia 2023 roku działalność rozpoczął Związek Zawodowy Pracowników Allegro, czyli pierwszy związek zawodowy w Grupie Allegro. Jego członkowie mają reprezentować interesy pracowników ze wszystkich spółek i działów firmy. Co znalazło się wśród ich postulatów?
https://ecomersy.pl/zwiazek-zawodowy-pracownikow-allegro-przedstawil-swoje-postulaty
Nowa usługa płatnicza InPost - Paczkomat, Kurier. Czy będzie dostępna już niedługo?
W Biuletynie Urzędu Patentowego z dnia 8 maja 2023 roku pojawiło się kilka znaków graficznych, które zostały zgłoszone przez InPost. Większość z nich dotyczy marki InPost Pay, czyli nowej usługi płatniczej zapowiadanej przez firmę.
https://ecomersy.pl/usluga-platnicza-inpostu-zbliza-sie-wielkimi-krokami
Wyniki Grupy CCC za I kwartał 2023. Udział e-commerce na wysokim poziomie
W pierwszym kwartale 2023 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC odnotowała 10-procentowy wzrost przychodów, osiągając poziom 2,1 miliarda PLN – mimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma utrzymuje bardzo wysoki – 53-procentowy – udział e-commerce w sprzedaży.
https://ecomersy.pl/wyniki-grupy-ccc-za-i-kwartal-2023-udzial-e-commerce-na-wysokim-poziomie
Treści SEO a AI. Czy sztuczna inteligencja wygryzie copywriterów?
Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) coraz bardziej się rozwija – a w ostatnim czasie w całkiem szybkim tempie. ChatGPT, czyli chatbot opracowany przez OpenAI, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkowników, zrobił prawdziwą furorę, również w branży e-commerce. Skoro AI jest w stanie tworzyć długie, spójne teksty, to czy copywriterzy staną się wkrótce niepotrzebni? Mogłoby się tak wydawać, ale jak jest naprawdę?
https://ecomersy.pl/tresci-seo-a-ai-czy-sztuczna-inteligencja-wygryzie-copywriterow
Konferencja Drop Day 2023 – krótkie podsumowanie wydarzenia
We wtorek 9 maja miał miejsce Drop Day 2023, czyli największa bezpłatna konferencja o dropshippingu w Polsce. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Sky-Shop.pl i odbyło się online, można było więc wziąć w nim udział z każdego miejsca na świecie! Uczestnicy w ciągu kilku godzin zdobyli wiele praktycznej wiedzy. Czego dokładnie dotyczyła konferencja?
https://ecomersy.pl/konferencja-drop-day-2023-krotkie-podsumowanie-wydarzenia
Nowe funkcjonalności na Twitterze
Właściciel Twittera, Elon Musk, zapowiada kolejne zmiany w serwisie – 10 maja br. poinformował, że niedługo dostępne będą połączenia audio i wideo z każdym użytkownikiem platformy (bez konieczności podawania numeru telefonu) oraz szyfrowane wiadomości.
https://ecomersy.pl/nowe-funkcjonalnosci-na-twitterze
Allegro zweryfikuje użytkowników korzystających z BNPL
Allegro będzie weryfikować użytkowników Allegro Pay, czyli płatności odroczonych wewnątrz serwisu. Od 18 maja 2023 portal zmienia zasady działania tej metody płatności, ponieważ tego dnia wejdzie w życie ustawa, która zmieni m.in. przepisy o ocenie zdolności kredytowej i o przekazywaniu informacji o zobowiązaniach kredytowych do baz zewnętrznych.
https://ecomersy.pl/allegro-zweryfikuje-uzytkownikow-korzystajacych-z-bnpl
Allegro wystartowało w Czechach – allegro.cz już działa
Polska platforma zakupowa Allegro zadebiutowała w Czechach. Allegro.cz zostało w pełni dostosowane do czeskiego rynku, a kupujący zyskali dostęp do blisko 100 milionów ofert, również od sprzedających z Polski.
https://ecomersy.pl/allegro-wystartowalo-w-czechach-allegrocz-juz-dziala
Sukces Deichmanna w 2022 roku. Prawie 1 mld zł obrotu w Polsce
Spółka Deichmann odnotowała ponad 1 miliard złotych obrotu brutto w Polsce za 2022 rok. Oznacza to 33-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W całym 2022 roku firma sprzedała w Polsce blisko 9 milionów par butów w 266 sklepach stacjonarnych i w sklepie online – oznacza to wzrost o 1,3 miliona par butów względem 2021 roku.
https://ecomersy.pl/sukces-deichmanna-w-2022-roku-prawie-1-mld-zl-obrotu-w-polsce
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a przede wszystkim skuteczne formy wideo powinny spełniać kilka warunków. Jakich? Dowiesz się z kolejnego artykułu z serii #ecomersybasic!
https://ecomersy.pl/wideo-w-social-ads-co-zrobic-by-bylo-skuteczne