Dzisiaj mamy: Środa, 28 Luty 2024

Wyniki Grupy CCC za I kwartał 2023. Udział e-commerce na wysokim poziomie

2023.05.10

W pierwszym kwartale 2023 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC odnotowała 10-procentowy wzrost przychodów, osiągając poziom 2,1 miliarda PLN – mimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma utrzymuje bardzo wysoki – 53-procentowy – udział e-commerce w sprzedaży.

Na sukces mają wpływ najważniejsze marki

Do wzrostu przychodów Grupy CCC w I. kwartale 2023 roku przyczyniły się wszystkie kluczowe marki, w tym HalfPrice (+112%) i MODIVO (+47%), które odnotowały najwyższe dynamiki sprzedaży. Firma osiągnęła również ponad trzykrotny wzrost wyniku EBITDA oraz dobrą rentowność na poziomie blisko 10% w ostatnim kwartale. Wynik EBITDA w całej Grupie CCC pozostał na poziomie porównywalnym do zeszłorocznego. W całym 2023 roku Grupa planuje zdobyć ponad 10 miliardów PLN przychodów oraz zwiększyć rentowność we wszystkich segmentach działalności (CCC, eobuwie.pl, MODIVO, HalfPrice).

CCC, HalfPrice i Modivo

Przychody segmentu CCC w I. kwartale 2023 były wyższe rdr. o 4% przy kontynuowanej optymalizacji zapasów (-27% rdr). Już dziewiąty kwartał z rzędu zarejestrował on wzrost sprzedaży omnichannel/m2 (+5% rdr). Cały czas rośnie też sprzedaż online ccc.eu (+39% rdr), a także jej udział w przychodach szyldu (do 24%, +6 p.p. rdr). Jeżeli chodzi o markę HalfPrice, jej przychody w omawianym okresie zwiększyły się o 112% rdr. Przychody Grupy Modivo wyniosły 1,023 mln PLN, tym samym osiągając poziom wyższy rdr o 11%.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...