Wyniki Grupy CCC za I kwartał 2023. Udział e-commerce na wysokim poziomie
W pierwszym kwartale 2023 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC odnotowała 10-procentowy wzrost przychodów, osiągając poziom 2,1 miliarda PLN – mimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma utrzymuje bardzo wysoki – 53-procentowy – udział e-commerce w sprzedaży.
Na sukces mają wpływ najważniejsze marki
Do wzrostu przychodów Grupy CCC w I. kwartale 2023 roku przyczyniły się wszystkie kluczowe marki, w tym HalfPrice (+112%) i MODIVO (+47%), które odnotowały najwyższe dynamiki sprzedaży. Firma osiągnęła również ponad trzykrotny wzrost wyniku EBITDA oraz dobrą rentowność na poziomie blisko 10% w ostatnim kwartale. Wynik EBITDA w całej Grupie CCC pozostał na poziomie porównywalnym do zeszłorocznego. W całym 2023 roku Grupa planuje zdobyć ponad 10 miliardów PLN przychodów oraz zwiększyć rentowność we wszystkich segmentach działalności (CCC, eobuwie.pl, MODIVO, HalfPrice).
CCC, HalfPrice i Modivo
Przychody segmentu CCC w I. kwartale 2023 były wyższe rdr. o 4% przy kontynuowanej optymalizacji zapasów (-27% rdr). Już dziewiąty kwartał z rzędu zarejestrował on wzrost sprzedaży omnichannel/m2 (+5% rdr). Cały czas rośnie też sprzedaż online ccc.eu (+39% rdr), a także jej udział w przychodach szyldu (do 24%, +6 p.p. rdr). Jeżeli chodzi o markę HalfPrice, jej przychody w omawianym okresie zwiększyły się o 112% rdr. Przychody Grupy Modivo wyniosły 1,023 mln PLN, tym samym osiągając poziom wyższy rdr o 11%.