Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wyniki Grupy CCC za I kwartał 2023. Udział e-commerce na wysokim poziomie

2023.05.10

W pierwszym kwartale 2023 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC odnotowała 10-procentowy wzrost przychodów, osiągając poziom 2,1 miliarda PLN – mimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma utrzymuje bardzo wysoki – 53-procentowy – udział e-commerce w sprzedaży.

Na sukces mają wpływ najważniejsze marki

Do wzrostu przychodów Grupy CCC w I. kwartale 2023 roku przyczyniły się wszystkie kluczowe marki, w tym HalfPrice (+112%) i MODIVO (+47%), które odnotowały najwyższe dynamiki sprzedaży. Firma osiągnęła również ponad trzykrotny wzrost wyniku EBITDA oraz dobrą rentowność na poziomie blisko 10% w ostatnim kwartale. Wynik EBITDA w całej Grupie CCC pozostał na poziomie porównywalnym do zeszłorocznego. W całym 2023 roku Grupa planuje zdobyć ponad 10 miliardów PLN przychodów oraz zwiększyć rentowność we wszystkich segmentach działalności (CCC, eobuwie.pl, MODIVO, HalfPrice).

CCC, HalfPrice i Modivo

Przychody segmentu CCC w I. kwartale 2023 były wyższe rdr. o 4% przy kontynuowanej optymalizacji zapasów (-27% rdr). Już dziewiąty kwartał z rzędu zarejestrował on wzrost sprzedaży omnichannel/m2 (+5% rdr). Cały czas rośnie też sprzedaż online ccc.eu (+39% rdr), a także jej udział w przychodach szyldu (do 24%, +6 p.p. rdr). Jeżeli chodzi o markę HalfPrice, jej przychody w omawianym okresie zwiększyły się o 112% rdr. Przychody Grupy Modivo wyniosły 1,023 mln PLN, tym samym osiągając poziom wyższy rdr o 11%.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...