Wyniki finansowe Zalando w I kwartale 2023 roku – większe przychody i mniejsza strata
Zalando, jedna z najpopularniejszych platform oferujących odzież i obuwie różnych marek, zwiększyła przychody w I kwartale 2023 roku. Zmalała również jej strata netto. Najbardziej wzrosły wyniki klubu zakupowego Zalando Lounge.
Ogólne wyniki sprzedażowe
Całkowita sprzedaż brutto na Zalando (wskaźnik GMV) wzrosła w I kwartale o 2,8% – do 3,2 mld euro, zaś przychody platformy zwiększyły się o 2,3% – do 2,3 mld euro. Zysk EBITDA grupy wyniósł 51,2 mln euro, natomiast Strata netto firmy zmalała do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro przed rokiem. Firma podkreśla, że w I kwartale br. udało się wypracować dobre wyniki mimo niesprzyjających warunków – przede wszystkim wysokiej inflacji.
Sukces Zalando Lounge
Liczba aktywnych klientów w tym okresie wyniosła 51,2 mln – o 4,8% więcej niż rok wcześniej, jednak liczba zamówień spadła z 58 mln do 56,7 mln. Największe wzrosty sprzedażowe odnotował Zalando Lounge, czyli internetowy klub zakupowy typu off-price, który oferuje rabaty na produkty marek premium oraz podsuwa limitowane oferty. W I kwartale br. jego przychody wzrosły o 33%, osiągając wartość 416 mln euro.