Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Popularność q-commerce w Polsce. Wyniki badania Mindshare

2023.07.13

Z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Mindshare możemy się dowiedzieć, że szybki handel staje się coraz popularniejszy wśród Polaków, a zwłaszcza od czasu pandemii. Szacuje się, że do 2030 roku wartość europejskiego rynku q-commerce wyniesie 13 mld euro.

Ilu Polaków wie o istnieniu q-commerce?

54% badanych Polaków jest świadomych istnienia rozwiązań q-commerce, a 42% pozytywnie ocenia tę formę zakupów. Duża liczba osób, które wiedzą o szybkim handlu (31%), wciąż jednak nie korzysta z tego rozwiązania. 68% z nich nie odczuwa takiej potrzeby, 12% uważa, że zbyt wysokie są ceny dostaw, a 21% za zbyt duże uznaje ceny produktów. 12% nie ma zaufania do tego rodzaju usług, a 9% obawia się, że zamówiony produkt okaże się wadliwy.

Aplikacje do zamawiania jedzenia

Polacy najchętniej korzystają z platform do zamawiania jedzenia na wynos – opcję tę wybrało aż 86% badanych. Najczęściej wskazywane aplikacje to Pyszne.pl (48%), Glovo (33%) i Uber Eats (18%). Q-commerce zakłada czas dostawy nieprzekraczający 60 minut – jeżeli jest on zbyt długi, 45% osób nie finalizuje transakcji.

Co można ulepszyć?

Wyniki badania Mindshare pokazują, że q-commerce kryje w sobie duży potencjał. Kluczowe dla rozwoju tego sektora może okazać się stworzenie potrzeby zakupowej i rozwój kategorii, których oczekuje konsument. 14% osób, które dotychczas korzystało z szybkiego handlu, byłoby bardziej skłonnych zrobić to ponownie, gdyby oferował produkty z następujących kategorii: pharma (45%), beauty (35%), odzież (28%), obuwie (25%), produkty dla dzieci (21%) i zwierząt (17%).

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...