Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Montaż rolek na TikToka. Polecamy kilka popularnych narzędzi

2023.09.12

Czy Twój sklep internetowy jest już na TikToku? Jeżeli nie, koniecznie zacznij tam promować swój biznes! Dziś TikTok to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie, co czyni z niego fantastyczną platformę do pozyskiwania nowych klientów. Wystarczy, że zaczniesz tworzyć rolki (Reels), czyli krótkie materiały wideo.

Zadbaj o to, by nagrywać wideo w odpowiednim formacie – rolki na TikToku mają pionowy format o rekomendowanej rozdzielczości 9:16, najlepiej 1080x1920 px. Na TikToka można dodawać filmy w formacie MOV oraz MP4. Krótkie wideo musi przyciągać wzrok, być angażujące i atrakcyjne dla widza, a przy tym wykonane starannie. Wysokiej jakości ścieżka dźwiękowa, napisy, efektowne przejścia między ujęciami – wszystko to ma ogromny wpływ na odbiór klipu. Dlatego nie warto wrzucać wideo bezpośrednio z telefonu – zmontuj materiały w jednej z łatwo dostępnych i intuicyjnych w obsłudze aplikacji. Które z nich polecamy?

1. InShot

Ta niezwykle popularna aplikacja ma prosty i czytelny interfejs. W darmowej wersji dostępnych jest mnóstwo animacji, przejść i wiele innych funkcji. W InShot łatwo połączysz kilka nagrań w jeden klip, przytniesz długie wideo, dodasz napisy oraz muzykę i efekty dźwiękowe – aplikacja ma bogatą bibliotekę gotowych utworów i dźwięków gotowych do wykorzystania. Łatwo nagrasz również narrację do filmu. W wersji darmowej zmontowany klip oznaczony jest znakiem wodnym. Wersja płatna dostępna jest w wersji abonamentowej, można też dokonać jednorazowego zakupu licencji.

2. CapCut

CapCut to aplikacja niezwykle wygodna w obsłudze. Równolegle możesz edytować w niej kilka klipów. Dostępna jest biblioteka gotowych szablonów wideo. Nagrania możesz dodać do edycji z poziomu aparatu lub albumu w smartfonie. CapCut, podobnie jak InShot, również oferuje bardzo bogatą kolekcję efektów przejścia, animacji, nakładek, muzyki oraz dźwięków. Umożliwia także korektę wideo pod względem jasności, kontrastu czy ostrości. W wersji darmowej udostępnia niezbyt dużą liczbę efektów. Płatna wersja – CapCut Pro – dostępna jest w trybie abonamentowym.

3. KineMaster

KineMaster to aplikacja, która oferuje wiele zaawansowanych funkcji montażu, takich jak dodawanie efektów specjalnych, nakładek, muzyki i wiele innych. Użytkownicy mogą również dostosowywać prędkość odtwarzania, co jest przydatne przy tworzeniu efektownych przyspieszeń lub zwolnień. Efektów w aplikacji jest z pozoru mniej, KineMaster wyróżnia się jednak sporą biblioteką szablonów wideo, dodatkowych przejść i innych elementów, które można ściągnąć i dodać do swojej biblioteki. W darmowej wersji KineMaster wyświetla reklamy, a na nagraniu widoczny jest znak wodny.


Zobacz też: Butik odzieżowy zarządzany jak marka osobista! Sprawdź, o kim mowa!


4. YouCut

To ciekawa i przyjemna w użyciu aplikacja, która w darmowej wersji już daje spore możliwości montażu. Ma interfejs zbliżony do CapCut czy InShot. Dostępnych jest dużo darmowych efektów przejść i animacji, łatwo też dodać muzykę (aplikacja prosi o obejrzenie reklamy w zamian za możliwość wykorzystania muzyki z biblioteki). W YouCut można wygodnie dodać efekty specjalne oraz tekst i zmienić format nagrania. YouCut także oferuje ciekawe szablony wideo. W wersji premium dostępnych jest więcej szablonów, muzyki, efektów i filtrów, nie ma również reklam. Można wykupić licencję jednorazowo lub postawić na abonament.

5. Canva

Canva również daje możliwość edycji wideo. Oferuje ogromną liczbę szablonów – zarówno darmowych, jak i płatnych. W łatwy sposób ustawisz format nagrania i połączysz w nim zdjęcia oraz wideo. Canva wyróżnia się możliwością dodania rozmaitych ozdobników i nakładek, a każdą z nich można osobno animować, co sprawia, że to świetna aplikacja do przygotowania wideo ofertowego w formie bardzo efektownej prezentacji. W aplikacji Canva możliwe jest również dodanie dźwięku do filmu. Canva dostępna jest w wersji darmowej lub płatnej, zarówno na smartfony, jak i przez przeglądarkę.

6. TikTok

Oczywiście rolki na TikToka można montować w… aplikacji TikTok, za pomocą wbudowanych w nią narzędzi. Można dodać efekty specjalne, tekst oraz muzykę, łatwo też przyspieszyć lub zwolnić nagranie. Jeśli podstawowe narzędzia Ci wystarczą, nie potrzebujesz zewnętrznej aplikacji do montowania wideo – pamiętaj jednak, że aplikacja TikTok ma jednak swoje ograniczenia.

Którą aplikację do montażu wideo wybrać?

Wszystkie polecane przez nas aplikacje dostępne są zarówno na Androida, jak i na iOS. Przybliżyliśmy tylko kilka popularnych aplikacji do edycji wideo – na rynku jest ich oczywiście o wiele więcej. Różnią się między sobą zarówno interfejsem, jak i możliwościami, dlatego warto samodzielnie przetestować kilka z nich i wybrać tę, która będzie Ci najbardziej odpowiadać.


O komentarz poprosiliśmy ekspertkę:

Format wideo w reklamach już na stałe zagościł w menedżerze reklam, zarówno w ekosystemie Meta, jak i na TikToku, czy Pinterest. Bardzo często okazuje się, że kreacje video generują dużo wyższe wyniki niż statyczne obrazy. Krótkie filmy mają ogromne znaczenie, szczególnie w branży fashion. W łatwy i ciekawy sposób można pokazać zalety danego produktu oraz jak ubranie pracuje na sylwetce. Tworząc materiały video do reklam, należy pamiętać o dwóch kluczowych zasadach: prawa autorskie — nie możemy wykorzystać do celów reklamowych np. muzyki, która jest trendem w mediach społecznościowych. Musimy zadbać o to, aby korzystać z utworów z licencją umożliwiająca wykorzystanie w celach reklamowych. 

Drugą zasadą jest dynamika: zadbaj o to, aby Twój film był ciekawy, miał dynamiczne przejścia i efekty, ale nie przesadzaj! Pamiętaj, że w filmie najważniejszy jest produkt, i to na nim powinna być skupiona uwaga odbiorcy. 


Karolina Przewięźlikowska - Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer


 

 
 



Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...