Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Jak powinna wyglądać karta produktu w sklepie internetowym?

2023.12.19

W sklepie internetowym, podobnie jak w rzeczywistości, liczy się pierwsze wrażenie. Wielu klientów trafi od razu na jedną z kart produktowych, nie na stronę główną, ponieważ w branży e-commerce bardzo często promuje się konkretne przedmioty – wraz z linkami prowadzącymi bezpośrednio na daną podstronę, czyli właśnie na kartę produktu. Jak utrzymać zainteresowanie odbiorcy, który zdecydował się ją odwiedzić? Jak zachęcić go do sfinalizowania transakcji? Sprawdź, jakich elementów nie można pominąć!

Najważniejsze elementy na karcie produktu

Odpowiednio zaprojektowana karta produktu to nie tylko wizytówka sklepu internetowego, ale też ogromnie ważne narzędzie marketingowe! Warto zadbać o to, by była przejrzysta, czytelna, funkcjonalna, nowoczesna i łatwa w obsłudze. Jakich elementów nie może zabraknąć na karcie produktu? Są to: nazwa produktu (nagłówek), zdjęcie produktu, cena, techniczny i marketingowy opis produktu, buttony i moduły oraz dodatkowe informacje, takie jak czas wysyłki lub dostępne formy płatności. Chcielibyśmy krótko omówić każdy z nich, aby udzielić Ci przydatnych wskazówek.

Nazwa i zdjęcia – to rzuca się w oczy

Nazwa produktu, którą nazywamy też nagłówkiem, pełni głównie funkcję informacyjną, dlatego powinna być dobrze widoczny i klarowna, a przy tym zoptymalizowana pod SEO. Najważniejsze, by zawierała rodzaj produktu, nazwę katalogową, kolor i – ewentualnie – inne cechy charakterystyczne. Nie może być zbyt ogólna ani zbyt szczegółowa, dlatego najlepiej zamknąć się w pięciu/sześciu wyrazach. Fotografia towaru z kolei to właściwie najistotniejszy element na karcie produktu – klient nie może zobaczyć na żywo ani dotknąć danej rzeczy, dlatego zwraca większą uwagę na zdjęcia, które powinny mieć odpowiedni rozmiar i wysoką jakość, a przede wszystkim wyglądać profesjonalnie: warto zadbać o jasność, tło, kompozycję, kadr i różnorodność.

Ustalanie ceny i dwa rodzaje opisu

Jednym z kluczowych czynników przy podejmowaniu decyzji zakupowej jest cena – tego nie musimy nikomu udowadniać. Przed jej ustaleniem należy przeprowadzić szczegółowy research i wziąć pod uwagę koszty, konkurencję oraz swoją grupę docelową. Chodzi o to, by stworzyć konkurencyjną ofertę, a jednocześnie nie stracić. Niezwykle istotny jest również opis – zarówno techniczny, jak i marketingowy. Pierwszy z nich powinien uwzględniać podstawowe dane techniczne, takie jak parametry, tabele rozmiarów czy skład, a drugi – reklamować przedmiot, promować jego zalety za pomocą języka korzyści i proponować, jak można go wykorzystać.


Zobacz też: Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam


Dodatkowe informacje – wykorzystaj ich potencjał

Jeżeli chodzi o dodatkowe buttony i moduły, najważniejszym przyciskiem na karcie produktu jest oczywiście opcja „dodaj do koszyka”, która umożliwia sfinalizowanie zakupu. Nie pozwól, by klient musiał długo jej szukać, umieść ją w widocznym miejscu i zadbaj o jej optymalną wielkość oraz łatwą klikalność. Dodatkowe, przydatne buttony to: „dodaj do ulubionych” czy „powiadom o dostępności”. Wcześniej wspominane informacje dodatkowe mogą pomóc Ci zyskać jeszcze więcej w oczach konsumenta – świetnym pomysłem okażą się ikonografiki, pokazujące np. kwotę pozostałą do darmowej dostawy czy dostępne formy płatności albo dostawy.

Krótkie podsumowanie

Tworząc atrakcyjny wizualnie i marketingowo projekt karty produktu, warto pamiętać o jednym szablonie, który połączy wszystkie towary dostępne w sklepie internetowym. W ten sposób uda Ci się wywołać wrażenie spójności i porządku, a potencjalni klienci lepiej zapamiętają Twoją markę. Zoptymalizowana pod SEO i spełniająca zasady UX i UI designu karta produktowa to klucz do zwiększenia sprzedaży!

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...