Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#EcomersyBasic #49: Logo, czcionki, kolory firmowe, czyli komunikacja graficzna sklepu internetowego

2022.10.07

Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważną kwestią jest identyfikacja wizualna sklepu internetowego. Tak naprawdę to właśnie od jej ustalenia wszystko się zaczyna – budowanie marki, kreowanie indywidualnego wizerunku na tle konkurencji, tworzenie relacji z konsumentami W jej skład wchodzą takie elementy, jak logo, kolory firmowe czy fonty. Bardzo istotną kwestią jest spójność graficzna – wszystko musi do siebie idealnie pasować, a każdy pojedynczy detal powinien kojarzyć się z naszym brandem.

Dlaczego wygląd strony jest tak ważny?

Sam wygląd witryny ma ogromny wpływ na sprzedaż, ponieważ większość klientów przywiązuje dużą wagę do strony wizualnej. Dzięki doszlifowanej szacie graficznej możemy udowodnić odbiorcom, że jesteśmy profesjonalistami i rzeczywiście wiemy, co robimy. Oprócz tego, w grę wchodzą aspekty czysto praktyczne – dużo łatwiej korzysta się z uporządkowanej strony internetowej, która prezentuje się w sposób estetyczny i przyjemny dla oka. Nadmiar elementów czy ich nieusystematyzowanie utrudniają nawigację. Często użytkownikom wystarczy jedno spojrzenie, by wyrobić sobie opinię na temat danego e-sklepu, dlatego warto zadbać o pozytywne pierwsze wrażenie.

Logo – jak je stworzyć?

Pierwszym elementem, który chcielibyśmy omówić, jest logo, czyli wizytówka Twojej marki. To właściwie najważniejszy składnik identyfikacji wizualnej, najmocniej oddziałujący na wizerunek brandu. Logo definiujemy jako konkretną formę graficzną, służącą budowaniu tożsamości firmy. Przy jego projektowaniu należy wziąć pod uwagę wielkość liter, rodzaj fontu, rozmiar, kolorystykę oraz znaki czy symbole. Znakomitą opcją okaże się jedna z płatnych czcionek, ponieważ są one zaprojektowane z większą dbałością o szczegóły, a oprócz tego częściej niż darmowe posiadają polskie znaki. Aby skorzystać z takiego fontu, musisz wykupić licencję komercyjną. Jeżeli nie masz takiej możliwości, zdecyduj się na bezpłatną czcionkę. Jeżeli chodzi o kolorystykę, najlepiej unikać zbyt pstrokatych czy jaskrawych barw i postawić na minimalizm. Podobnie ze znakami czy symbolami – w tym przypadku również kieruj się zasadą: mniej znaczy więcej.


Zobacz też: Kolory w sklepie internetowym. Jakie barwy sprzedają?


Fonty w sklepie internetowym

Czy wiesz, że mózg nadaje kształtom liter konkretne cechy charakteru? Warto również pamiętać, że niektóre kształty są bardziej przystępne pod względem estetycznym. Fonty można podzielić m.in. na szeryfowe i bezszeryfowe oraz skryptowe i ozdobne. Fonty szeryfowe składają się ze znaków posiadających szeryfy, czyli poprzeczne lub ukośne linie, a fonty bezszeryfowe mają proste końcówki. Te pierwsze uznawane są za eleganckie i tradycyjne, a drugie – za bardziej nowoczesne. Z kolei fonty skryptowe przywodzą na myśl pismo odręczne, przez co charakteryzują się ogromną wyrazistością i budzą wśród odbiorców silne emocje. Fonty ozdobne natomiast odznaczają się nieszablonowymi kształtami i bogatymi zdobieniami. Uwaga: w przypadku większości treści, które pojawiają się na stronie, lepiej sprawdzą się czcionki proste, czytelne i klarowne, ponieważ content ma spełniać głównie funkcję informacyjną. Dekoracyjne czy ekstrawaganckie fonty wykorzystaj przy krótkich hasłach: tytułach, nagłówkach, sloganach reklamowych.

Kolory firmowe

Przy tworzeniu identyfikacji wizualnej sklepu internetowego warto skorzystać z wiedzy, której dostarcza nam psychologia kolorów. Poszczególne barwy różnie oddziałują na mózg i wywołują rozmaite emocje. Przyjrzyjmy się kilku przykładom. Czerwony jest kolorem silnie związanym ze sferą uczuć, i to bardzo silnych – kojarzy się z pasją, miłością, energią, siłą czy odwagą, ale też z niebezpieczeństwem. Doskonale sprawdzi się w przypadku komunikatów mających przyciągać uwagę (takich jak informacje o rabatach, wyprzedażach). Zielony z kolei działa na człowieka kojąco, ponieważ wiąże się z naturą i przyrodą, a przy tym symbolizuje nadzieję i szczęście. Niebieski utożsamiany jest z poczuciem bezpieczeństwa, stabilnością, profesjonalizmem, a żółty – z optymizmem, ciepłem i kreatywnością. Klasyczna czerń to kolor elegancki, luksusowy i wyrafinowany, a biel – czysty, klarowny, godny zaufania.

Krótkie podsumowanie

Komunikacja graficzna sklepu internetowego to bardzo rozległy temat, głównie dlatego, że ma na nią wpływ ogromna liczba czynników. Niezwykle istotne jest to, by dopasować wygląd strony do charakteru naszej marki, branży i sprzedawanych produktów. Chodzi o to, by znaleźć swoją własną tożsamość i pokazać ją przyszłym klientom. Wiele firm decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnego grafika, aby upewnić się, że identyfikacja wizualna będzie spójna, oryginalna i satysfakcjonująca dla odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...