Czy masz już plan na Black Friday? Poradnik last minute
Black Friday zbliża się wielkimi krokami – czy Twój sklep internetowy jest już gotowy na ten wyjątkowy dzień? Czarny Piątek to najważniejsze wydarzenie zakupowe w roku, które wymaga odpowiedniego planu. Właśnie wtedy klienci poszukują największych zniżek, a ruch w e-commerce sięga zenitu. Trzy tygodnie przed Black Friday to ostatni moment, by podjąć działania – nasz poradnik last minute pomoże Ci w prostych krokach przygotować sklep na wzmożoną aktywność i zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia. Spraw, by Czarny Piątek 2024 był owocny!
Czas zaplanować kampanię promocyjną na Black Friday! Zrób to teraz
Ostatni piątek listopada, który w tym roku przypada na 29.11, to dzień, który klienci zapisują sobie w kalendarzach. Promocje związane z Black Friday cieszą się ogromną popularnością już od lat, a konsumenci oczekują wtedy czegoś ekstra. Warto więc postawić na większe obniżki niż zwykle – w wysokości -30%, -40%, a nawet i -70%. Mogą one obejmować cały asortyment lub jego część (np. produkty, które przynoszą największe dochody) bądź różnić się w zależności od konkretnych towarów (np. część z nich będzie bardziej, a część mniej przeceniona) – najlepiej zorientować się, jak wyglądała sprzedaż w roku ubiegłym. Zastanów się też, ile czasu ma trwać Black Friday’owe szaleństwo – jeden, dwa dni, a może cały tydzień? Black Week coraz częściej pojawia się w sklepach internetowych, podgrzewając atmosferę i pozwalając zwiększyć liczbę klientów (także tych, którzy chętnie zrobią zakupy po raz kolejny).
Zobacz też: Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym
Reklamy w social mediach i skuteczna komunikacja
Strategia sprzedażowa w okresie poprzedzającym Czarny Piątek (czyli przez większość listopada) powinna opierać się na komunikowaniu obniżek i zachęcaniu do skorzystania z promocji – i to za pomocą różnych kanałów. Mamy na myśli przede wszystkim media społecznościowe (posty oraz reklamy), ale nie tylko (warto docierać do konsumentów także innymi drogami: mailowo, SMS-owo, poprzez bannery na stronie, artykuły blogowe, teksty SEO, organiczne wyniki wyszukiwania). Skup się na tym, aby przyciągnąć uwagę już od pierwszego spojrzenia: stosuj wyraziste grafiki, dynamiczne wideo oraz hasła, które od razu wskazują na konkretne korzyści. Kluczem do sukcesu jest dopasowanie komunikacji do potrzeb odbiorców, dlatego postaw na personalizację – różne grupy wiekowe, style zakupowe czy preferencje cenowe mogą wymagać nieco innych przekazów. Angażuj odbiorców także przez Stories, krótkie live’y lub odliczanie, budując napięcie przed dniem wielkich obniżek. Pamiętaj również o retargetingu – reklamy przypominające o produktach, które użytkownicy wcześniej oglądali, mogą skutecznie domknąć sprzedaż.
Black Friday – doszlifuj swoje działania
Jeszcze przed Black Friday upewnij się, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Niedługo przyjdzie czas na ostatnie szlify – rzuć okiem na komunikację marketingową, sprawdź, czy grafiki, hasła i CTA są spójne, wyraziste i przyciągające uwagę. Skorzystaj z narzędzi analitycznych, aby dokładnie śledzić efektywność działań, i bądź gotowy do szybkiej reakcji na potrzeby klientów. Każdy detal ma znaczenie, gdy sklepy walczą o najlepsze oferty – dopracowana strategia zwiększa szanse na to, że tegoroczne Black Friday przyniesie Ci wymierne korzyści i mnóstwo satysfakcji.