Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Co zrobić, aby klienci zamawiali więcej?

Środa, 14 Lipiec 2021

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć wartość zamówień w Twoim sklepie internetowym, mamy dla Ciebie kilka złotych rad. Te sposoby z pewnością przyczynią się do zwiększenia ogólnych przychodów, dlatego warto się im przyjrzeć! O czym dokładnie tutaj mowa?

Rekomendacje innych produktów

Na Twojej stronie internetowej powinny pojawić się następujące opcje: „klienci kupili również” i „kup także”. Pierwsza z nich odnosi się do tzw. społecznego dowodu słuszności – dzięki temu, że innym coś przypadło do gustu i uznali, że tego potrzebują, prawdopodobnie stwierdzi tak też kolejna osoba. Druga natomiast zależy od Ciebie: wybierz, co chcesz polecić klientowi – może coś do kompletu albo rzecz droższą, ale bardziej funkcjonalną?

Podsuń podobne produkty

Niech potencjalni kupujący tworzą zestawy, dzięki którym przynajmniej jedna rzecz będzie tańsza. Możesz też skupić się na praktycznych, ułatwiających życie dodatkach do produktów. Oprócz tego, dobrze, jeżeli na stronie wyświetlają się inne towary z tej samej kategorii, tak aby niezdecydowani klienci mieli więcej potencjalnych możliwości.

Zamieść inspirujące zdjęcia

To ważne, by dało się zobaczyć, jak dana rzecz (przede wszystkim ubranie czy kosmetyk) prezentuje się na kimś i w całej stylizacji.

Darmowa dostawa od określonej kwoty

Koniecznie zamieść informację na temat kwoty, po przekroczeniu której oferujesz darmową dostawę. Niech znajdzie się w widocznym miejscu. Może to zmotywować klienta do skompletowania większego zamówienia. Aby ustalić próg darmowej dostawy, sprawdź, jaka jest średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie. Dodaj do niej najdroższy koszt dostawy + ok. 20 zł. Pamiętaj, by cena ta nie była równoznaczna z cenami produktów.

Razem lepiej – czyli o magii pakietów

Promocje typu „kup 3 produkty, a 3. będzie o 50% tańszy” naprawdę działają. Klient może zrobić zakupy na zapas, a przy tym zaoszczędzić. Warto również dodawać gratisy do zamówień, takie jak prezenty-niespodzianki. Mogą to być małe rzeczy.

Pozwól na zakupy w ratach

Rozdzielenie płatności na kilka rat dla niektórych okaże się niezbędne, zwłaszcza jeśli oferujesz drogie produkty. Nie odbieraj sobie tych klientów, którzy nie zapłacą całej kwoty naraz.

Rabaty i łączenie ofert

Dobrym pomysłem jest też połączenie ze sobą kilku (ale też nie za wielu) ciekawych ofert i umożliwienie klientom zbierania punktów na kolejne zamówienia.

Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci rozwijać biznes internetowy!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...