Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Co zrobić, aby klienci zamawiali więcej?

2021.07.14

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć wartość zamówień w Twoim sklepie internetowym, mamy dla Ciebie kilka złotych rad. Te sposoby z pewnością przyczynią się do zwiększenia ogólnych przychodów, dlatego warto się im przyjrzeć! O czym dokładnie tutaj mowa?

Rekomendacje innych produktów

Na Twojej stronie internetowej powinny pojawić się następujące opcje: „klienci kupili również” i „kup także”. Pierwsza z nich odnosi się do tzw. społecznego dowodu słuszności – dzięki temu, że innym coś przypadło do gustu i uznali, że tego potrzebują, prawdopodobnie stwierdzi tak też kolejna osoba. Druga natomiast zależy od Ciebie: wybierz, co chcesz polecić klientowi – może coś do kompletu albo rzecz droższą, ale bardziej funkcjonalną?

Podsuń podobne produkty

Niech potencjalni kupujący tworzą zestawy, dzięki którym przynajmniej jedna rzecz będzie tańsza. Możesz też skupić się na praktycznych, ułatwiających życie dodatkach do produktów. Oprócz tego, dobrze, jeżeli na stronie wyświetlają się inne towary z tej samej kategorii, tak aby niezdecydowani klienci mieli więcej potencjalnych możliwości.

Zamieść inspirujące zdjęcia

To ważne, by dało się zobaczyć, jak dana rzecz (przede wszystkim ubranie czy kosmetyk) prezentuje się na kimś i w całej stylizacji.

Darmowa dostawa od określonej kwoty

Koniecznie zamieść informację na temat kwoty, po przekroczeniu której oferujesz darmową dostawę. Niech znajdzie się w widocznym miejscu. Może to zmotywować klienta do skompletowania większego zamówienia. Aby ustalić próg darmowej dostawy, sprawdź, jaka jest średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie. Dodaj do niej najdroższy koszt dostawy + ok. 20 zł. Pamiętaj, by cena ta nie była równoznaczna z cenami produktów.

Razem lepiej – czyli o magii pakietów

Promocje typu „kup 3 produkty, a 3. będzie o 50% tańszy” naprawdę działają. Klient może zrobić zakupy na zapas, a przy tym zaoszczędzić. Warto również dodawać gratisy do zamówień, takie jak prezenty-niespodzianki. Mogą to być małe rzeczy.

Pozwól na zakupy w ratach

Rozdzielenie płatności na kilka rat dla niektórych okaże się niezbędne, zwłaszcza jeśli oferujesz drogie produkty. Nie odbieraj sobie tych klientów, którzy nie zapłacą całej kwoty naraz.

Rabaty i łączenie ofert

Dobrym pomysłem jest też połączenie ze sobą kilku (ale też nie za wielu) ciekawych ofert i umożliwienie klientom zbierania punktów na kolejne zamówienia.

Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci rozwijać biznes internetowy!

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...