Dzisiaj mamy: Sobota, 30 Wrzesień 2023

Co zrobić, aby klienci zamawiali więcej?

2021.07.14

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć wartość zamówień w Twoim sklepie internetowym, mamy dla Ciebie kilka złotych rad. Te sposoby z pewnością przyczynią się do zwiększenia ogólnych przychodów, dlatego warto się im przyjrzeć! O czym dokładnie tutaj mowa?

Rekomendacje innych produktów

Na Twojej stronie internetowej powinny pojawić się następujące opcje: „klienci kupili również” i „kup także”. Pierwsza z nich odnosi się do tzw. społecznego dowodu słuszności – dzięki temu, że innym coś przypadło do gustu i uznali, że tego potrzebują, prawdopodobnie stwierdzi tak też kolejna osoba. Druga natomiast zależy od Ciebie: wybierz, co chcesz polecić klientowi – może coś do kompletu albo rzecz droższą, ale bardziej funkcjonalną?

Podsuń podobne produkty

Niech potencjalni kupujący tworzą zestawy, dzięki którym przynajmniej jedna rzecz będzie tańsza. Możesz też skupić się na praktycznych, ułatwiających życie dodatkach do produktów. Oprócz tego, dobrze, jeżeli na stronie wyświetlają się inne towary z tej samej kategorii, tak aby niezdecydowani klienci mieli więcej potencjalnych możliwości.

Zamieść inspirujące zdjęcia

To ważne, by dało się zobaczyć, jak dana rzecz (przede wszystkim ubranie czy kosmetyk) prezentuje się na kimś i w całej stylizacji.

Darmowa dostawa od określonej kwoty

Koniecznie zamieść informację na temat kwoty, po przekroczeniu której oferujesz darmową dostawę. Niech znajdzie się w widocznym miejscu. Może to zmotywować klienta do skompletowania większego zamówienia. Aby ustalić próg darmowej dostawy, sprawdź, jaka jest średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie. Dodaj do niej najdroższy koszt dostawy + ok. 20 zł. Pamiętaj, by cena ta nie była równoznaczna z cenami produktów.

Razem lepiej – czyli o magii pakietów

Promocje typu „kup 3 produkty, a 3. będzie o 50% tańszy” naprawdę działają. Klient może zrobić zakupy na zapas, a przy tym zaoszczędzić. Warto również dodawać gratisy do zamówień, takie jak prezenty-niespodzianki. Mogą to być małe rzeczy.

Pozwól na zakupy w ratach

Rozdzielenie płatności na kilka rat dla niektórych okaże się niezbędne, zwłaszcza jeśli oferujesz drogie produkty. Nie odbieraj sobie tych klientów, którzy nie zapłacą całej kwoty naraz.

Rabaty i łączenie ofert

Dobrym pomysłem jest też połączenie ze sobą kilku (ale też nie za wielu) ciekawych ofert i umożliwienie klientom zbierania punktów na kolejne zamówienia.

Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci rozwijać biznes internetowy!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...