Co zrobić, aby klienci zamawiali więcej?
Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć wartość zamówień w Twoim sklepie internetowym, mamy dla Ciebie kilka złotych rad. Te sposoby z pewnością przyczynią się do zwiększenia ogólnych przychodów, dlatego warto się im przyjrzeć! O czym dokładnie tutaj mowa?
Rekomendacje innych produktów
Na Twojej stronie internetowej powinny pojawić się następujące opcje: „klienci kupili również” i „kup także”. Pierwsza z nich odnosi się do tzw. społecznego dowodu słuszności – dzięki temu, że innym coś przypadło do gustu i uznali, że tego potrzebują, prawdopodobnie stwierdzi tak też kolejna osoba. Druga natomiast zależy od Ciebie: wybierz, co chcesz polecić klientowi – może coś do kompletu albo rzecz droższą, ale bardziej funkcjonalną?
Podsuń podobne produkty
Niech potencjalni kupujący tworzą zestawy, dzięki którym przynajmniej jedna rzecz będzie tańsza. Możesz też skupić się na praktycznych, ułatwiających życie dodatkach do produktów. Oprócz tego, dobrze, jeżeli na stronie wyświetlają się inne towary z tej samej kategorii, tak aby niezdecydowani klienci mieli więcej potencjalnych możliwości.
Zamieść inspirujące zdjęcia
To ważne, by dało się zobaczyć, jak dana rzecz (przede wszystkim ubranie czy kosmetyk) prezentuje się na kimś i w całej stylizacji.
Darmowa dostawa od określonej kwoty
Koniecznie zamieść informację na temat kwoty, po przekroczeniu której oferujesz darmową dostawę. Niech znajdzie się w widocznym miejscu. Może to zmotywować klienta do skompletowania większego zamówienia. Aby ustalić próg darmowej dostawy, sprawdź, jaka jest średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie. Dodaj do niej najdroższy koszt dostawy + ok. 20 zł. Pamiętaj, by cena ta nie była równoznaczna z cenami produktów.
Razem lepiej – czyli o magii pakietów
Promocje typu „kup 3 produkty, a 3. będzie o 50% tańszy” naprawdę działają. Klient może zrobić zakupy na zapas, a przy tym zaoszczędzić. Warto również dodawać gratisy do zamówień, takie jak prezenty-niespodzianki. Mogą to być małe rzeczy.
Pozwól na zakupy w ratach
Rozdzielenie płatności na kilka rat dla niektórych okaże się niezbędne, zwłaszcza jeśli oferujesz drogie produkty. Nie odbieraj sobie tych klientów, którzy nie zapłacą całej kwoty naraz.
Rabaty i łączenie ofert
Dobrym pomysłem jest też połączenie ze sobą kilku (ale też nie za wielu) ciekawych ofert i umożliwienie klientom zbierania punktów na kolejne zamówienia.
Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci rozwijać biznes internetowy!