Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Zakupy pokolenia Z. Fenomen brzydkich, świątecznych swetrów

2021.12.17

Szwedzki fintech, Klarna, postanowiła przeprowadzić badanie dotyczące... brzydkich swetrów. Wszystko dlatego, że 15 grudnia Amerykanie obchodzą Święto Brzydkich Swetrów. Okazuje się, że w Polsce ta okazja zyskuje na popularności. Zamiłowanie do tego typu ubrań przejawiają przede wszystkim przedstawiciele generacji Z (18-24).

Święto Brzydkich Swetrów – geneza

Brzydkie Świąteczne Swetry („Jingle Bell Sweaters”) wywodzą się z lat 50. Wtedy były uznawane za gustowne. Sprzedawały je największe amerykańskie sklepy, takie jak Macy's. Miały pomóc klientom poczuć grudniowy klimat, dlatego zdobiły je ornamenty związane z zimą i Bożym Narodzeniem – renifery, płatki śniegu i inne. Pod koniec lat 80. telewizja zaczęła kształtować nowy punkt widzenia. Swetry przedstawiane były w komediowym świetle, a projekty stawały się coraz bardziej przejaskrawione. Z kolei amerykańskie święto upowszechniły media społecznościowe. Mnóstwo osób co roku publikuje swoje zdjęcia w jak najbrzydszych modelach.


Zobacz też: E-commerce a pokolenie Z


Popularność święta wśród pokolenia Z

Pokolenie Z uwielbia kicz i kamp, nic więc dziwnego, że Święto Brzydkich Swetrów przypadło mu do gustu. Badanie Klarny pokazuje, że aż 62% przedstawicieli tej generacji ceni sobie tego typu ubrania. Zoomerzy w naturalny sposób chłoną różne trendy ze świata. Nie ma dużej różnicy między Millenialsami (54%), jednak – jak można się domyślać – najmniej ich fanów znajduje się wśród starszych (57-75 lat) – tylko 22% potwierdziło swoją sympatię do brzydkich swetrów.

Polacy w święta wciąż wolą formalność

Mimo zamiłowania do tandety, Polacy w święta wybierają formalne stroje. 45% ankietowanych stawia na eleganckie, oficjalne stylizacje. W innych krajach sytuacja przedstawia się inaczej – ścisły dress code preferuje zaledwie 20% badanych. 38% osób woli wygodne ubrania. Z kolei 86% polaków zadeklarowało, że w święta wygląda inaczej niż na co dzień.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...