Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Zakupy pokolenia Z. Fenomen brzydkich, świątecznych swetrów

2021.12.17

Szwedzki fintech, Klarna, postanowiła przeprowadzić badanie dotyczące... brzydkich swetrów. Wszystko dlatego, że 15 grudnia Amerykanie obchodzą Święto Brzydkich Swetrów. Okazuje się, że w Polsce ta okazja zyskuje na popularności. Zamiłowanie do tego typu ubrań przejawiają przede wszystkim przedstawiciele generacji Z (18-24).

Święto Brzydkich Swetrów – geneza

Brzydkie Świąteczne Swetry („Jingle Bell Sweaters”) wywodzą się z lat 50. Wtedy były uznawane za gustowne. Sprzedawały je największe amerykańskie sklepy, takie jak Macy's. Miały pomóc klientom poczuć grudniowy klimat, dlatego zdobiły je ornamenty związane z zimą i Bożym Narodzeniem – renifery, płatki śniegu i inne. Pod koniec lat 80. telewizja zaczęła kształtować nowy punkt widzenia. Swetry przedstawiane były w komediowym świetle, a projekty stawały się coraz bardziej przejaskrawione. Z kolei amerykańskie święto upowszechniły media społecznościowe. Mnóstwo osób co roku publikuje swoje zdjęcia w jak najbrzydszych modelach.


Zobacz też: E-commerce a pokolenie Z


Popularność święta wśród pokolenia Z

Pokolenie Z uwielbia kicz i kamp, nic więc dziwnego, że Święto Brzydkich Swetrów przypadło mu do gustu. Badanie Klarny pokazuje, że aż 62% przedstawicieli tej generacji ceni sobie tego typu ubrania. Zoomerzy w naturalny sposób chłoną różne trendy ze świata. Nie ma dużej różnicy między Millenialsami (54%), jednak – jak można się domyślać – najmniej ich fanów znajduje się wśród starszych (57-75 lat) – tylko 22% potwierdziło swoją sympatię do brzydkich swetrów.

Polacy w święta wciąż wolą formalność

Mimo zamiłowania do tandety, Polacy w święta wybierają formalne stroje. 45% ankietowanych stawia na eleganckie, oficjalne stylizacje. W innych krajach sytuacja przedstawia się inaczej – ścisły dress code preferuje zaledwie 20% badanych. 38% osób woli wygodne ubrania. Z kolei 86% polaków zadeklarowało, że w święta wygląda inaczej niż na co dzień.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...