Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Zakupy pokolenia Z. Fenomen brzydkich, świątecznych swetrów

2021.12.17

Szwedzki fintech, Klarna, postanowiła przeprowadzić badanie dotyczące... brzydkich swetrów. Wszystko dlatego, że 15 grudnia Amerykanie obchodzą Święto Brzydkich Swetrów. Okazuje się, że w Polsce ta okazja zyskuje na popularności. Zamiłowanie do tego typu ubrań przejawiają przede wszystkim przedstawiciele generacji Z (18-24).

Święto Brzydkich Swetrów – geneza

Brzydkie Świąteczne Swetry („Jingle Bell Sweaters”) wywodzą się z lat 50. Wtedy były uznawane za gustowne. Sprzedawały je największe amerykańskie sklepy, takie jak Macy's. Miały pomóc klientom poczuć grudniowy klimat, dlatego zdobiły je ornamenty związane z zimą i Bożym Narodzeniem – renifery, płatki śniegu i inne. Pod koniec lat 80. telewizja zaczęła kształtować nowy punkt widzenia. Swetry przedstawiane były w komediowym świetle, a projekty stawały się coraz bardziej przejaskrawione. Z kolei amerykańskie święto upowszechniły media społecznościowe. Mnóstwo osób co roku publikuje swoje zdjęcia w jak najbrzydszych modelach.


Zobacz też: E-commerce a pokolenie Z


Popularność święta wśród pokolenia Z

Pokolenie Z uwielbia kicz i kamp, nic więc dziwnego, że Święto Brzydkich Swetrów przypadło mu do gustu. Badanie Klarny pokazuje, że aż 62% przedstawicieli tej generacji ceni sobie tego typu ubrania. Zoomerzy w naturalny sposób chłoną różne trendy ze świata. Nie ma dużej różnicy między Millenialsami (54%), jednak – jak można się domyślać – najmniej ich fanów znajduje się wśród starszych (57-75 lat) – tylko 22% potwierdziło swoją sympatię do brzydkich swetrów.

Polacy w święta wciąż wolą formalność

Mimo zamiłowania do tandety, Polacy w święta wybierają formalne stroje. 45% ankietowanych stawia na eleganckie, oficjalne stylizacje. W innych krajach sytuacja przedstawia się inaczej – ścisły dress code preferuje zaledwie 20% badanych. 38% osób woli wygodne ubrania. Z kolei 86% polaków zadeklarowało, że w święta wygląda inaczej niż na co dzień.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...