Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Zakupy pokolenia Z. Fenomen brzydkich, świątecznych swetrów

Piątek, 17 Grudzień 2021

Szwedzki fintech, Klarna, postanowiła przeprowadzić badanie dotyczące... brzydkich swetrów. Wszystko dlatego, że 15 grudnia Amerykanie obchodzą Święto Brzydkich Swetrów. Okazuje się, że w Polsce ta okazja zyskuje na popularności. Zamiłowanie do tego typu ubrań przejawiają przede wszystkim przedstawiciele generacji Z (18-24).

Święto Brzydkich Swetrów – geneza

Brzydkie Świąteczne Swetry („Jingle Bell Sweaters”) wywodzą się z lat 50. Wtedy były uznawane za gustowne. Sprzedawały je największe amerykańskie sklepy, takie jak Macy's. Miały pomóc klientom poczuć grudniowy klimat, dlatego zdobiły je ornamenty związane z zimą i Bożym Narodzeniem – renifery, płatki śniegu i inne. Pod koniec lat 80. telewizja zaczęła kształtować nowy punkt widzenia. Swetry przedstawiane były w komediowym świetle, a projekty stawały się coraz bardziej przejaskrawione. Z kolei amerykańskie święto upowszechniły media społecznościowe. Mnóstwo osób co roku publikuje swoje zdjęcia w jak najbrzydszych modelach.


Zobacz też: E-commerce a pokolenie Z


Popularność święta wśród pokolenia Z

Pokolenie Z uwielbia kicz i kamp, nic więc dziwnego, że Święto Brzydkich Swetrów przypadło mu do gustu. Badanie Klarny pokazuje, że aż 62% przedstawicieli tej generacji ceni sobie tego typu ubrania. Zoomerzy w naturalny sposób chłoną różne trendy ze świata. Nie ma dużej różnicy między Millenialsami (54%), jednak – jak można się domyślać – najmniej ich fanów znajduje się wśród starszych (57-75 lat) – tylko 22% potwierdziło swoją sympatię do brzydkich swetrów.

Polacy w święta wciąż wolą formalność

Mimo zamiłowania do tandety, Polacy w święta wybierają formalne stroje. 45% ankietowanych stawia na eleganckie, oficjalne stylizacje. W innych krajach sytuacja przedstawia się inaczej – ścisły dress code preferuje zaledwie 20% badanych. 38% osób woli wygodne ubrania. Z kolei 86% polaków zadeklarowało, że w święta wygląda inaczej niż na co dzień.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...