Dzisiaj mamy: Piątek, 21 Czerwiec 2024

E-commerce a Pokolenie Z

2021.10.19

Coraz więcej mówi się o tym, że tzw. Pokolenie Z (też: zommerzy, Pokolenie C) jest pokoleniem wyjątkowym, innym od wszystkim. Według większości źródeł należą do niego osoby urodzone w latach 1997-2012, mające dostęp do technologii od najmłodszych lat.

Jak zyskać w oczach Zetek?

Pytanie, które zadaje sobie mnóstwo marketingowców, brzmi: jak skutecznie komunikować się z pokoleniem Z, aby zbudować w jego oczach pozytywny wizerunek? Trzeba mieć na względzie, że przedstawiciele tej grupy wiekowej bardzo aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, udostępniają mnóstwo treści, interesują się nowościami. Warto więc zachęcać ich do obserwowania markowych profili w social mediach poprzez udostępnianie angażujących treści, kreatywnych pomysłów i nowych rozwiązań.

Styl i język komunikacji

Przede wszystkim należy zadbać o to, by przekaz nie ograniczał się do suchej notatki prasowej – niech nie będzie zbyt oficjalny, a żywy i dynamiczny, ale utrzymany w profesjonalnym tonie. Próba przesadnego spoufalania się albo na siłę młodzieżowy, a przez to sztuczny i nienaturalny język mogą zostać negatywnie odebrane. Bardzo ważne jest wrażenie szczerości i wiarygodności. Świetnym pomysłem okażą się treści video – krótkie, zwięzłe i twórcze. Mówi się, że przeciętny przedstawiciel pokolenia Z skupia uwagę na konkretnej treści tylko przez 8 sekund. Doskonale sprawdzi się tutaj konto na TikToku.

Wielość kanałów zawsze na plus

Do Zetek najlepiej próbować dotrzeć omnichannelowo. Co to oznacza? Konsument powinien mieć dostęp do wielu kanałów, które będą tworzyć jeden spójny system, i mieć możliwość robienia zakupów o każdej porze dnia i nocy. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka, pamiętaj również o Snapchacie, Instagramie, YouTubie. Niech Twój content będzie spersonalizowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb. Takie działania na pewno zostaną docenione.

Znane osoby to większe zaufanie

Weź pod uwagę współpracę z influencerami, także mikroinfluencerami. Dla tej grupy wiekowej rekomendacje produktów są bardzo istotne, zwiększają zaufanie do marki i pozwalają utożsamić się z osobami, które podziwiają czy darzą szacunkiem. Wielu przedstawicieli pokolenia Z ceni sobie opinię rówieśników, dlatego liczą się dla nich recenzje innych konsumentów. Są oni bardziej odporni na różnego rodzaju manipulacje, jak choćby greenwashing. Zwróć uwagę na popularne wśród nich trendy: kwestie ekologiczne czy dbanie o zwierzęta.

Podsumowanie: kilka praktycznych porad

Jeżeli chcesz odnieść sukces w kontakcie z Zetkami, wykorzystaj kilka praktycznych porad: zadbaj o prostotę, zwięzłość, naturalność, ogólnodostępność. Nie mogą oni czuć się oszukiwani, wykorzystywani czy zmanipulowani. Branża e-commerce cały czas się zmienia, dlatego warto pozostawać na bieżąco ze świeżymi trendami.

Polecamy