Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

E-commerce a Pokolenie Z

2021.10.19

Coraz więcej mówi się o tym, że tzw. Pokolenie Z (też: zommerzy, Pokolenie C) jest pokoleniem wyjątkowym, innym od wszystkim. Według większości źródeł należą do niego osoby urodzone w latach 1997-2012, mające dostęp do technologii od najmłodszych lat.

Jak zyskać w oczach Zetek?

Pytanie, które zadaje sobie mnóstwo marketingowców, brzmi: jak skutecznie komunikować się z pokoleniem Z, aby zbudować w jego oczach pozytywny wizerunek? Trzeba mieć na względzie, że przedstawiciele tej grupy wiekowej bardzo aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, udostępniają mnóstwo treści, interesują się nowościami. Warto więc zachęcać ich do obserwowania markowych profili w social mediach poprzez udostępnianie angażujących treści, kreatywnych pomysłów i nowych rozwiązań.

Styl i język komunikacji

Przede wszystkim należy zadbać o to, by przekaz nie ograniczał się do suchej notatki prasowej – niech nie będzie zbyt oficjalny, a żywy i dynamiczny, ale utrzymany w profesjonalnym tonie. Próba przesadnego spoufalania się albo na siłę młodzieżowy, a przez to sztuczny i nienaturalny język mogą zostać negatywnie odebrane. Bardzo ważne jest wrażenie szczerości i wiarygodności. Świetnym pomysłem okażą się treści video – krótkie, zwięzłe i twórcze. Mówi się, że przeciętny przedstawiciel pokolenia Z skupia uwagę na konkretnej treści tylko przez 8 sekund. Doskonale sprawdzi się tutaj konto na TikToku.

Wielość kanałów zawsze na plus

Do Zetek najlepiej próbować dotrzeć omnichannelowo. Co to oznacza? Konsument powinien mieć dostęp do wielu kanałów, które będą tworzyć jeden spójny system, i mieć możliwość robienia zakupów o każdej porze dnia i nocy. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka, pamiętaj również o Snapchacie, Instagramie, YouTubie. Niech Twój content będzie spersonalizowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb. Takie działania na pewno zostaną docenione.

Znane osoby to większe zaufanie

Weź pod uwagę współpracę z influencerami, także mikroinfluencerami. Dla tej grupy wiekowej rekomendacje produktów są bardzo istotne, zwiększają zaufanie do marki i pozwalają utożsamić się z osobami, które podziwiają czy darzą szacunkiem. Wielu przedstawicieli pokolenia Z ceni sobie opinię rówieśników, dlatego liczą się dla nich recenzje innych konsumentów. Są oni bardziej odporni na różnego rodzaju manipulacje, jak choćby greenwashing. Zwróć uwagę na popularne wśród nich trendy: kwestie ekologiczne czy dbanie o zwierzęta.

Podsumowanie: kilka praktycznych porad

Jeżeli chcesz odnieść sukces w kontakcie z Zetkami, wykorzystaj kilka praktycznych porad: zadbaj o prostotę, zwięzłość, naturalność, ogólnodostępność. Nie mogą oni czuć się oszukiwani, wykorzystywani czy zmanipulowani. Branża e-commerce cały czas się zmienia, dlatego warto pozostawać na bieżąco ze świeżymi trendami.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...