Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

E-commerce a Pokolenie Z

2021.10.19

Coraz więcej mówi się o tym, że tzw. Pokolenie Z (też: zommerzy, Pokolenie C) jest pokoleniem wyjątkowym, innym od wszystkim. Według większości źródeł należą do niego osoby urodzone w latach 1997-2012, mające dostęp do technologii od najmłodszych lat.

Jak zyskać w oczach Zetek?

Pytanie, które zadaje sobie mnóstwo marketingowców, brzmi: jak skutecznie komunikować się z pokoleniem Z, aby zbudować w jego oczach pozytywny wizerunek? Trzeba mieć na względzie, że przedstawiciele tej grupy wiekowej bardzo aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, udostępniają mnóstwo treści, interesują się nowościami. Warto więc zachęcać ich do obserwowania markowych profili w social mediach poprzez udostępnianie angażujących treści, kreatywnych pomysłów i nowych rozwiązań.

Styl i język komunikacji

Przede wszystkim należy zadbać o to, by przekaz nie ograniczał się do suchej notatki prasowej – niech nie będzie zbyt oficjalny, a żywy i dynamiczny, ale utrzymany w profesjonalnym tonie. Próba przesadnego spoufalania się albo na siłę młodzieżowy, a przez to sztuczny i nienaturalny język mogą zostać negatywnie odebrane. Bardzo ważne jest wrażenie szczerości i wiarygodności. Świetnym pomysłem okażą się treści video – krótkie, zwięzłe i twórcze. Mówi się, że przeciętny przedstawiciel pokolenia Z skupia uwagę na konkretnej treści tylko przez 8 sekund. Doskonale sprawdzi się tutaj konto na TikToku.

Wielość kanałów zawsze na plus

Do Zetek najlepiej próbować dotrzeć omnichannelowo. Co to oznacza? Konsument powinien mieć dostęp do wielu kanałów, które będą tworzyć jeden spójny system, i mieć możliwość robienia zakupów o każdej porze dnia i nocy. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka, pamiętaj również o Snapchacie, Instagramie, YouTubie. Niech Twój content będzie spersonalizowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb. Takie działania na pewno zostaną docenione.

Znane osoby to większe zaufanie

Weź pod uwagę współpracę z influencerami, także mikroinfluencerami. Dla tej grupy wiekowej rekomendacje produktów są bardzo istotne, zwiększają zaufanie do marki i pozwalają utożsamić się z osobami, które podziwiają czy darzą szacunkiem. Wielu przedstawicieli pokolenia Z ceni sobie opinię rówieśników, dlatego liczą się dla nich recenzje innych konsumentów. Są oni bardziej odporni na różnego rodzaju manipulacje, jak choćby greenwashing. Zwróć uwagę na popularne wśród nich trendy: kwestie ekologiczne czy dbanie o zwierzęta.

Podsumowanie: kilka praktycznych porad

Jeżeli chcesz odnieść sukces w kontakcie z Zetkami, wykorzystaj kilka praktycznych porad: zadbaj o prostotę, zwięzłość, naturalność, ogólnodostępność. Nie mogą oni czuć się oszukiwani, wykorzystywani czy zmanipulowani. Branża e-commerce cały czas się zmienia, dlatego warto pozostawać na bieżąco ze świeżymi trendami.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...