Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

E-commerce a Pokolenie Z

Wtorek, 19 Październik 2021

Coraz więcej mówi się o tym, że tzw. Pokolenie Z (też: zommerzy, Pokolenie C) jest pokoleniem wyjątkowym, innym od wszystkim. Według większości źródeł należą do niego osoby urodzone w latach 1997-2012, mające dostęp do technologii od najmłodszych lat.

Jak zyskać w oczach Zetek?

Pytanie, które zadaje sobie mnóstwo marketingowców, brzmi: jak skutecznie komunikować się z pokoleniem Z, aby zbudować w jego oczach pozytywny wizerunek? Trzeba mieć na względzie, że przedstawiciele tej grupy wiekowej bardzo aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, udostępniają mnóstwo treści, interesują się nowościami. Warto więc zachęcać ich do obserwowania markowych profili w social mediach poprzez udostępnianie angażujących treści, kreatywnych pomysłów i nowych rozwiązań.

Styl i język komunikacji

Przede wszystkim należy zadbać o to, by przekaz nie ograniczał się do suchej notatki prasowej – niech nie będzie zbyt oficjalny, a żywy i dynamiczny, ale utrzymany w profesjonalnym tonie. Próba przesadnego spoufalania się albo na siłę młodzieżowy, a przez to sztuczny i nienaturalny język mogą zostać negatywnie odebrane. Bardzo ważne jest wrażenie szczerości i wiarygodności. Świetnym pomysłem okażą się treści video – krótkie, zwięzłe i twórcze. Mówi się, że przeciętny przedstawiciel pokolenia Z skupia uwagę na konkretnej treści tylko przez 8 sekund. Doskonale sprawdzi się tutaj konto na TikToku.

Wielość kanałów zawsze na plus

Do Zetek najlepiej próbować dotrzeć omnichannelowo. Co to oznacza? Konsument powinien mieć dostęp do wielu kanałów, które będą tworzyć jeden spójny system, i mieć możliwość robienia zakupów o każdej porze dnia i nocy. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka, pamiętaj również o Snapchacie, Instagramie, YouTubie. Niech Twój content będzie spersonalizowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb. Takie działania na pewno zostaną docenione.

Znane osoby to większe zaufanie

Weź pod uwagę współpracę z influencerami, także mikroinfluencerami. Dla tej grupy wiekowej rekomendacje produktów są bardzo istotne, zwiększają zaufanie do marki i pozwalają utożsamić się z osobami, które podziwiają czy darzą szacunkiem. Wielu przedstawicieli pokolenia Z ceni sobie opinię rówieśników, dlatego liczą się dla nich recenzje innych konsumentów. Są oni bardziej odporni na różnego rodzaju manipulacje, jak choćby greenwashing. Zwróć uwagę na popularne wśród nich trendy: kwestie ekologiczne czy dbanie o zwierzęta.

Podsumowanie: kilka praktycznych porad

Jeżeli chcesz odnieść sukces w kontakcie z Zetkami, wykorzystaj kilka praktycznych porad: zadbaj o prostotę, zwięzłość, naturalność, ogólnodostępność. Nie mogą oni czuć się oszukiwani, wykorzystywani czy zmanipulowani. Branża e-commerce cały czas się zmienia, dlatego warto pozostawać na bieżąco ze świeżymi trendami.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...