Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Wyniki badania Mindshare Polska na temat inkluzywności i różnorodności

2022.12.15

Badanie przeprowadzone przez agencję Mindshare Polska we wrześniu 2022 roku pokazuje, że dla Polaków coraz ważniejsze staje się pokazywanie w mediach i kulturze różnorodności oraz inkluzywności. Tak twierdzi 59% respondentów. Z kolei co trzeci badany przyznaje, że promowanie takich postaw w działaniach marketingowych pozytywnie wpływa na jego postrzeganie marki.

Gdzie można zobaczyć nawiązania do inkluzywności?

Czym właściwie jest inkluzywność w marketingu? Pojęcie to obejmuje uwzględnianie perspektywy osób należących do mniejszości, czyli osób o odmiennym kolorze skóry, wyglądzie, wieku, wyznaniu czy odmiennej orientacji seksualnej. Na przestrzeni ostatnich kilku lat coraz więcej marek zaczęło nawiązywać w swoich kampaniach do tematyki równości, jednak w ciągu ostatniego roku jedynie 23% Polaków spotkało się z takimi działaniami. Najczęściej spotykali się z nimi w Internecie – na portalach informacyjnych (45%) i w mediach społecznościowych (41%), w telewizji w programach informacyjnych lub publicystycznych (39%) oraz w filmie lub serialu (27%).

Co jest dla nas najważniejsze?

Jedynie 15% respondentów spotkało się z promowaniem inkluzywności i różnorodności w reklamach. 32% przyznaje, że takie działania budują w ich oczach pozytywny wizerunek marki. 26% deklaruje, że podczas zakupów chętniej rozważa firmy zaangażowanie w upowszechnianie równego traktowania. Dla ok. 40% badanych istotne jest, aby marki mówiły o osobach z niepełnosprawnościami czy chorobami wpływającymi na ich wygląd, a także by propagowały ideę równości (bez względu na wiek, płeć, kolor skóry czy wagę). Co trzeci Polak za ważne uważa eksponowanie w przekazach medialnych mniejszości narodowych i etnicznych oraz osób nieheteroseksualnych.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...