Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Wpływ Messengera na widoczność stron

Środa, 11 Sierpień 2021

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że Messenger może oddziaływać na zasięgi Facebookowych postów. Jest to narzędzie szczególnie przydatne, jeżeli dana firma planuje określone wydarzenie na swoim fanpage’u. Odbiorcy będą mieli szansę się dowiedzieć, że czeka na nich coś nowego i intrygującego.

Jak Messenger działa na naszą korzyść?

Warto zobrazować na przykładach, o co chodzi. Dobrym pomysłem okazują się posty zawierające informacje o zbliżających się transmisjach na żywo, jednak nie takie, które od razu podają konkretne daty. Na początku można jedynie wzbudzić ciekawość odbiorców, a dzień i godzinę pozostawić w tajemnicy. W tym przypadku istotne jest zachęcenie grupy docelowej do aktywności poprzez komentarze pod postem. Dzięki temu zainteresowane osoby jako pierwsze otrzymają wiadomość o dacie. Zachęcajcie również do pisania dłuższych komentarzy niż tylko „poproszę”, sugerując zadawanie pytań lub odpowiadanie na nie w dłuższych zdaniach. W ten sposób zasięgi posta zostaną zwiększone, ponieważ algorytmy zwracają uwagę nie tylko na liczbę komentarzy, ale też ich długość i różnorodność. Facebook nakłania do tzw. meaningful interactions, czyli znaczących interakcji. Pojedyncze słowa i wiele takich samych komentarzy natomiast określane jest jako comment baiting. 

Instrukcja obsługi

Polecamy dwa sposoby kontaktu z odbiorcami poprzez Messenger. Po pierwsze, maksymalnie po siedmiu dniach można wysłać wiadomości do każdego komentującego z osobna. Niech brzmią mniej więcej tak: „tak, jak obiecaliśmy, kontaktujemy się w tej i tej sprawie”. Jest też opcja zautomatyzowania tych wiadomości poprzez program Chatfuel. Da się w nim ustawić regułę, która polega na tym, że wybrani odbiorcy otrzymują informacje od fanpage’a przez Messenger. Warto skorzystać z wielu dostępnych możliwości, takich jak wybranie wysłania wiadomości z opóźnieniem. Aby zaangażowanie zostało zwiększone, warto także zachęcić odbiorców do dzielenia się swoimi fanpage’ami.

Powrót newslettera

Facebook wprowadza też zmianę dotyczącą newslettera na Messengerze. Niektóre firmy znowu będą mogły  go wysyłać, tak jak dwa lata temu, jednak tylko te, które prowadzą tzw. strony z informacji, czyli News Page Index. Będzie to katalog stron zakwalifikowanych do przesyłania newslettera, niezależnie od komentarzy odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...