Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Wpływ Messengera na widoczność stron

2021.08.11

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że Messenger może oddziaływać na zasięgi Facebookowych postów. Jest to narzędzie szczególnie przydatne, jeżeli dana firma planuje określone wydarzenie na swoim fanpage’u. Odbiorcy będą mieli szansę się dowiedzieć, że czeka na nich coś nowego i intrygującego.

Jak Messenger działa na naszą korzyść?

Warto zobrazować na przykładach, o co chodzi. Dobrym pomysłem okazują się posty zawierające informacje o zbliżających się transmisjach na żywo, jednak nie takie, które od razu podają konkretne daty. Na początku można jedynie wzbudzić ciekawość odbiorców, a dzień i godzinę pozostawić w tajemnicy. W tym przypadku istotne jest zachęcenie grupy docelowej do aktywności poprzez komentarze pod postem. Dzięki temu zainteresowane osoby jako pierwsze otrzymają wiadomość o dacie. Zachęcajcie również do pisania dłuższych komentarzy niż tylko „poproszę”, sugerując zadawanie pytań lub odpowiadanie na nie w dłuższych zdaniach. W ten sposób zasięgi posta zostaną zwiększone, ponieważ algorytmy zwracają uwagę nie tylko na liczbę komentarzy, ale też ich długość i różnorodność. Facebook nakłania do tzw. meaningful interactions, czyli znaczących interakcji. Pojedyncze słowa i wiele takich samych komentarzy natomiast określane jest jako comment baiting. 

Instrukcja obsługi

Polecamy dwa sposoby kontaktu z odbiorcami poprzez Messenger. Po pierwsze, maksymalnie po siedmiu dniach można wysłać wiadomości do każdego komentującego z osobna. Niech brzmią mniej więcej tak: „tak, jak obiecaliśmy, kontaktujemy się w tej i tej sprawie”. Jest też opcja zautomatyzowania tych wiadomości poprzez program Chatfuel. Da się w nim ustawić regułę, która polega na tym, że wybrani odbiorcy otrzymują informacje od fanpage’a przez Messenger. Warto skorzystać z wielu dostępnych możliwości, takich jak wybranie wysłania wiadomości z opóźnieniem. Aby zaangażowanie zostało zwiększone, warto także zachęcić odbiorców do dzielenia się swoimi fanpage’ami.

Powrót newslettera

Facebook wprowadza też zmianę dotyczącą newslettera na Messengerze. Niektóre firmy znowu będą mogły  go wysyłać, tak jak dwa lata temu, jednak tylko te, które prowadzą tzw. strony z informacji, czyli News Page Index. Będzie to katalog stron zakwalifikowanych do przesyłania newslettera, niezależnie od komentarzy odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...