Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wpływ Messengera na widoczność stron

2021.08.11

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że Messenger może oddziaływać na zasięgi Facebookowych postów. Jest to narzędzie szczególnie przydatne, jeżeli dana firma planuje określone wydarzenie na swoim fanpage’u. Odbiorcy będą mieli szansę się dowiedzieć, że czeka na nich coś nowego i intrygującego.

Jak Messenger działa na naszą korzyść?

Warto zobrazować na przykładach, o co chodzi. Dobrym pomysłem okazują się posty zawierające informacje o zbliżających się transmisjach na żywo, jednak nie takie, które od razu podają konkretne daty. Na początku można jedynie wzbudzić ciekawość odbiorców, a dzień i godzinę pozostawić w tajemnicy. W tym przypadku istotne jest zachęcenie grupy docelowej do aktywności poprzez komentarze pod postem. Dzięki temu zainteresowane osoby jako pierwsze otrzymają wiadomość o dacie. Zachęcajcie również do pisania dłuższych komentarzy niż tylko „poproszę”, sugerując zadawanie pytań lub odpowiadanie na nie w dłuższych zdaniach. W ten sposób zasięgi posta zostaną zwiększone, ponieważ algorytmy zwracają uwagę nie tylko na liczbę komentarzy, ale też ich długość i różnorodność. Facebook nakłania do tzw. meaningful interactions, czyli znaczących interakcji. Pojedyncze słowa i wiele takich samych komentarzy natomiast określane jest jako comment baiting. 

Instrukcja obsługi

Polecamy dwa sposoby kontaktu z odbiorcami poprzez Messenger. Po pierwsze, maksymalnie po siedmiu dniach można wysłać wiadomości do każdego komentującego z osobna. Niech brzmią mniej więcej tak: „tak, jak obiecaliśmy, kontaktujemy się w tej i tej sprawie”. Jest też opcja zautomatyzowania tych wiadomości poprzez program Chatfuel. Da się w nim ustawić regułę, która polega na tym, że wybrani odbiorcy otrzymują informacje od fanpage’a przez Messenger. Warto skorzystać z wielu dostępnych możliwości, takich jak wybranie wysłania wiadomości z opóźnieniem. Aby zaangażowanie zostało zwiększone, warto także zachęcić odbiorców do dzielenia się swoimi fanpage’ami.

Powrót newslettera

Facebook wprowadza też zmianę dotyczącą newslettera na Messengerze. Niektóre firmy znowu będą mogły  go wysyłać, tak jak dwa lata temu, jednak tylko te, które prowadzą tzw. strony z informacji, czyli News Page Index. Będzie to katalog stron zakwalifikowanych do przesyłania newslettera, niezależnie od komentarzy odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...