Wpływ Messengera na widoczność stron
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że Messenger może oddziaływać na zasięgi Facebookowych postów. Jest to narzędzie szczególnie przydatne, jeżeli dana firma planuje określone wydarzenie na swoim fanpage’u. Odbiorcy będą mieli szansę się dowiedzieć, że czeka na nich coś nowego i intrygującego.
Jak Messenger działa na naszą korzyść?
Warto zobrazować na przykładach, o co chodzi. Dobrym pomysłem okazują się posty zawierające informacje o zbliżających się transmisjach na żywo, jednak nie takie, które od razu podają konkretne daty. Na początku można jedynie wzbudzić ciekawość odbiorców, a dzień i godzinę pozostawić w tajemnicy. W tym przypadku istotne jest zachęcenie grupy docelowej do aktywności poprzez komentarze pod postem. Dzięki temu zainteresowane osoby jako pierwsze otrzymają wiadomość o dacie. Zachęcajcie również do pisania dłuższych komentarzy niż tylko „poproszę”, sugerując zadawanie pytań lub odpowiadanie na nie w dłuższych zdaniach. W ten sposób zasięgi posta zostaną zwiększone, ponieważ algorytmy zwracają uwagę nie tylko na liczbę komentarzy, ale też ich długość i różnorodność. Facebook nakłania do tzw. meaningful interactions, czyli znaczących interakcji. Pojedyncze słowa i wiele takich samych komentarzy natomiast określane jest jako comment baiting.
Instrukcja obsługi
Polecamy dwa sposoby kontaktu z odbiorcami poprzez Messenger. Po pierwsze, maksymalnie po siedmiu dniach można wysłać wiadomości do każdego komentującego z osobna. Niech brzmią mniej więcej tak: „tak, jak obiecaliśmy, kontaktujemy się w tej i tej sprawie”. Jest też opcja zautomatyzowania tych wiadomości poprzez program Chatfuel. Da się w nim ustawić regułę, która polega na tym, że wybrani odbiorcy otrzymują informacje od fanpage’a przez Messenger. Warto skorzystać z wielu dostępnych możliwości, takich jak wybranie wysłania wiadomości z opóźnieniem. Aby zaangażowanie zostało zwiększone, warto także zachęcić odbiorców do dzielenia się swoimi fanpage’ami.
Powrót newslettera
Facebook wprowadza też zmianę dotyczącą newslettera na Messengerze. Niektóre firmy znowu będą mogły go wysyłać, tak jak dwa lata temu, jednak tylko te, które prowadzą tzw. strony z informacji, czyli News Page Index. Będzie to katalog stron zakwalifikowanych do przesyłania newslettera, niezależnie od komentarzy odbiorców.