Walentynki 2023 – krótki przewodnik dla sprzedawcy
Dzień Świętego Walentego coraz bliżej! Spraw, by Twoje klientki poczuły cudowną, romantyczną atmosferę i zapewnij im dostęp do pięknych i seksownych ubrań. Pamiętaj, że w tym czasie zakupy będą robić również mężczyźni – w końcu to doskonała okazja, by sprawić drugiej połówce fantastyczny prezent. Sprawdź, na jakie promocje najlepiej postawić w okolicach walentynek.
Średnie wyprzedaże
Działania marketingowe zacznij już na początku lutego – dzięki temu zyskujesz pewność, że do 14 lutego ze wszystkim zdążysz. Warto poświęcić trochę czasu na planowanie. Wiadomo również, że klienci zaczną przeglądać walentynkowe upominki już na początku miesiąca. Dużą popularnością będą cieszyły się takie produkty, jak bielizna czy biżuteria. Można także założyć, że wiele osób zainteresują sukienki. Właśnie te kategorie najlepiej objąć promocją. Jest to idealna okazja, by zorganizować niewielką akcję rabatową i pozytywnie wpłynąć na poziom sprzedaży! W lutym i marcu niewiele się dzieje, więc warto nieco „rozruszać” konsumentów i konsumentki.
Zobacz też: Jak przygotować sklep na Walentynki?
Kampania marketingowa na walentynki
Aby więcej osób dowiedziało się o szykowanych przez Ciebie okazjach, zorganizuj kampanię reklamową – zarówno w swoim e-sklepie, jak i w mediach społecznościowych (mamy na myśli przede wszystkim Facebooka). Zacznij ją przygotowywać co najmniej 10 dni wcześniej. Jeżeli chodzi o wysokość obniżek, najlepiej zdecydować się na zakres od 10 do 25%. Promocje mogą obejmować całą kolekcję albo wybrane produkty (najlepiej biżuterię, bieliznę, sukienki – o czym wspomnieliśmy wcześniej). Wyprzedaż powinna trwać od 13 do 14 lutego bądź mieć miejsce jedynie w dniu walentynek. Z kolei kampanię na Facebooku zaplanuj przynajmniej 7 dni wcześniej, aby zdążyła zostać zweryfikowana. Bannery reklamowe zamieść w dniu startu i publikuj 3-4 posty dziennie.
Content marketing
Zadbaj o to, by w okresie okołowalentynkowym Twój content dotyczył właśnie święta zakochanych. Postaw na wpisy blogowe oraz wpisy w social mediach, które zachęcą do zapoznania się z ofertą. Wykorzystaj frazy kluczowe związane z Dniem Świętego Walentego, np. „bielizna na walentynki”, „body na walentynki” – w ten sposób zwiększysz swoją widoczność w wyszukiwarce i dotrzesz do większej liczby odbiorców. Tytuł jednego z tekstów blogowych może brzmieć „Nie wiesz, co włożyć na walentynkową randkę? Oto kilka dobrych pomysłów”. Jeżeli chodzi o media społecznościowe, świetnym pomysłem okażą się kreatywne posty oraz tematyczne grafiki. Przypominaj też, że promocja jest ograniczona czasowo.