Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Jak przygotować sklep na Walentynki?

2022.02.01

Zaczął się luty, a to oznacza tylko jedno – zbliżają się Walentynki! Święto zakochanych to niesamowicie popularne święto, które zostało skomercjalizowane jakiś czas temu. Możesz wykorzystać tę okazję, żeby zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym. Wystarczy odpowiednia kampania. Zacznij ją już teraz albo… z zaskoczenia, tuż przed 14!

Do kogo kierowana jest Twoja kampania?

Na początek zastanów się, jaki właściwie cel Ci przyświeca. Najważniejszym elementem każdej kampanii reklamowej jest odpowiedni plan. Warto mierzyć siły na zamiary, tak by zyskać jak najwięcej, a przy tym nie stracić. Większość e-sklepów będzie chciała przygotować coś specjalnego na Walentynki, dlatego musisz pamiętać o tym, że mierzysz się ze sporą konkurencją. Nie zniechęcaj się jednak! Zadaj sobie pytanie, co chcesz osiągnąć. Wygenerować więcej kliknięć czy zwiększyć sprzedaż? Później pomyśl, do kogo dokładnie zamierzasz trafić, krótko mówiąc: określ grupę odbiorczą. 14 lutego to dzień nie tylko dla par, ale również singli, przyjaciół oraz rodziny. Oczywiście, że najbardziej popularne wciąż pozostaje kupowanie prezentów dla drugiej połówki, ale możesz skupić się na niszy.

Tymczasowe rabaty w sklepie internetowym

Doskonałym pomysłem na zorganizowanie Walentynek w sklepie internetowym okażą się promocje oraz rozbudowane działania w social mediach. Najczęściej wybieranymi upominkami są bielizna oraz biżuteria, a także sukienki. Jeśli prowadzisz e-butik, obejmij rabatami (10, 15%) właśnie te produkty. Od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się zmniejszyć ceny konkretnych rzeczy, czy całych kolekcji. Zdecyduj się, jaką strategię wolisz: rozpoczęcie kampanii wraz z nadejściem lutego, a może weekendowe i Walentynkowe promocje, które nie zostaną wcześniej zapowiedziane? Wszystko zależy od tego, czy chcesz zaskoczyć swoich odbiorców.

Interesujące posty na Facebooku

Jeżeli chodzi o działania w mediach społecznościowych, skup się przede wszystkim na Facebooku i serii inspirujących postów. Powinieneś zaplanować kampanię kilka dni wcześniej, aby administratorzy zdążyli ją zweryfikować. Jakie treści warto umieścić w swoich postach? Niech będą związane jednocześnie z profilem Twojej działalności i świętem zakochanych. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, postaw na wyraźne, jakościowe grafiki oraz interesującą, niebanalną treść. Nie pisz tego, co wszyscy! Wpływaj na emocje swoich odbiorców, posługując się ekspresyjnym językiem, a oprócz tego – dozuj swój content. Optymalne będą 3-4 posty dziennie. Zachęć użytkowników do interakcji i opowiadania własnych historii związanych z Walentynkami, najlepiej poprzez pytania otwarte.

Daj się zapamiętać na dłużej!

Mamy dla Ciebie jeszcze kilka praktycznych porad. Pamiętaj, żeby dobrze przygotować się na ten okres. Nie doprowadzaj do sytuacji, w której zabraknie popularnych produktów bądź rąk do pracy. To świetna okazja, aby klienci zapamiętali Cię jako godnego zaufania sprzedawcę. Zaproponuj im okresową darmową dostawę czy specjalne zestawy prezentowe. Przydadzą się osobom niemającym pomysłów. Zagrzewaj konsumentów do działania poprzez zwroty Call to Action i przypominaj o ograniczeniach czasowych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...