Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Jak przygotować sklep na Walentynki?

2022.02.01

Zaczął się luty, a to oznacza tylko jedno – zbliżają się Walentynki! Święto zakochanych to niesamowicie popularne święto, które zostało skomercjalizowane jakiś czas temu. Możesz wykorzystać tę okazję, żeby zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym. Wystarczy odpowiednia kampania. Zacznij ją już teraz albo… z zaskoczenia, tuż przed 14!

Do kogo kierowana jest Twoja kampania?

Na początek zastanów się, jaki właściwie cel Ci przyświeca. Najważniejszym elementem każdej kampanii reklamowej jest odpowiedni plan. Warto mierzyć siły na zamiary, tak by zyskać jak najwięcej, a przy tym nie stracić. Większość e-sklepów będzie chciała przygotować coś specjalnego na Walentynki, dlatego musisz pamiętać o tym, że mierzysz się ze sporą konkurencją. Nie zniechęcaj się jednak! Zadaj sobie pytanie, co chcesz osiągnąć. Wygenerować więcej kliknięć czy zwiększyć sprzedaż? Później pomyśl, do kogo dokładnie zamierzasz trafić, krótko mówiąc: określ grupę odbiorczą. 14 lutego to dzień nie tylko dla par, ale również singli, przyjaciół oraz rodziny. Oczywiście, że najbardziej popularne wciąż pozostaje kupowanie prezentów dla drugiej połówki, ale możesz skupić się na niszy.

Tymczasowe rabaty w sklepie internetowym

Doskonałym pomysłem na zorganizowanie Walentynek w sklepie internetowym okażą się promocje oraz rozbudowane działania w social mediach. Najczęściej wybieranymi upominkami są bielizna oraz biżuteria, a także sukienki. Jeśli prowadzisz e-butik, obejmij rabatami (10, 15%) właśnie te produkty. Od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się zmniejszyć ceny konkretnych rzeczy, czy całych kolekcji. Zdecyduj się, jaką strategię wolisz: rozpoczęcie kampanii wraz z nadejściem lutego, a może weekendowe i Walentynkowe promocje, które nie zostaną wcześniej zapowiedziane? Wszystko zależy od tego, czy chcesz zaskoczyć swoich odbiorców.

Interesujące posty na Facebooku

Jeżeli chodzi o działania w mediach społecznościowych, skup się przede wszystkim na Facebooku i serii inspirujących postów. Powinieneś zaplanować kampanię kilka dni wcześniej, aby administratorzy zdążyli ją zweryfikować. Jakie treści warto umieścić w swoich postach? Niech będą związane jednocześnie z profilem Twojej działalności i świętem zakochanych. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, postaw na wyraźne, jakościowe grafiki oraz interesującą, niebanalną treść. Nie pisz tego, co wszyscy! Wpływaj na emocje swoich odbiorców, posługując się ekspresyjnym językiem, a oprócz tego – dozuj swój content. Optymalne będą 3-4 posty dziennie. Zachęć użytkowników do interakcji i opowiadania własnych historii związanych z Walentynkami, najlepiej poprzez pytania otwarte.

Daj się zapamiętać na dłużej!

Mamy dla Ciebie jeszcze kilka praktycznych porad. Pamiętaj, żeby dobrze przygotować się na ten okres. Nie doprowadzaj do sytuacji, w której zabraknie popularnych produktów bądź rąk do pracy. To świetna okazja, aby klienci zapamiętali Cię jako godnego zaufania sprzedawcę. Zaproponuj im okresową darmową dostawę czy specjalne zestawy prezentowe. Przydadzą się osobom niemającym pomysłów. Zagrzewaj konsumentów do działania poprzez zwroty Call to Action i przypominaj o ograniczeniach czasowych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...