Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Jak przygotować sklep na Walentynki?

Wtorek, 1 Luty 2022

Zaczął się luty, a to oznacza tylko jedno – zbliżają się Walentynki! Święto zakochanych to niesamowicie popularne święto, które zostało skomercjalizowane jakiś czas temu. Możesz wykorzystać tę okazję, żeby zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym. Wystarczy odpowiednia kampania. Zacznij ją już teraz albo… z zaskoczenia, tuż przed 14!

Do kogo kierowana jest Twoja kampania?

Na początek zastanów się, jaki właściwie cel Ci przyświeca. Najważniejszym elementem każdej kampanii reklamowej jest odpowiedni plan. Warto mierzyć siły na zamiary, tak by zyskać jak najwięcej, a przy tym nie stracić. Większość e-sklepów będzie chciała przygotować coś specjalnego na Walentynki, dlatego musisz pamiętać o tym, że mierzysz się ze sporą konkurencją. Nie zniechęcaj się jednak! Zadaj sobie pytanie, co chcesz osiągnąć. Wygenerować więcej kliknięć czy zwiększyć sprzedaż? Później pomyśl, do kogo dokładnie zamierzasz trafić, krótko mówiąc: określ grupę odbiorczą. 14 lutego to dzień nie tylko dla par, ale również singli, przyjaciół oraz rodziny. Oczywiście, że najbardziej popularne wciąż pozostaje kupowanie prezentów dla drugiej połówki, ale możesz skupić się na niszy.

Tymczasowe rabaty w sklepie internetowym

Doskonałym pomysłem na zorganizowanie Walentynek w sklepie internetowym okażą się promocje oraz rozbudowane działania w social mediach. Najczęściej wybieranymi upominkami są bielizna oraz biżuteria, a także sukienki. Jeśli prowadzisz e-butik, obejmij rabatami (10, 15%) właśnie te produkty. Od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się zmniejszyć ceny konkretnych rzeczy, czy całych kolekcji. Zdecyduj się, jaką strategię wolisz: rozpoczęcie kampanii wraz z nadejściem lutego, a może weekendowe i Walentynkowe promocje, które nie zostaną wcześniej zapowiedziane? Wszystko zależy od tego, czy chcesz zaskoczyć swoich odbiorców.

Interesujące posty na Facebooku

Jeżeli chodzi o działania w mediach społecznościowych, skup się przede wszystkim na Facebooku i serii inspirujących postów. Powinieneś zaplanować kampanię kilka dni wcześniej, aby administratorzy zdążyli ją zweryfikować. Jakie treści warto umieścić w swoich postach? Niech będą związane jednocześnie z profilem Twojej działalności i świętem zakochanych. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, postaw na wyraźne, jakościowe grafiki oraz interesującą, niebanalną treść. Nie pisz tego, co wszyscy! Wpływaj na emocje swoich odbiorców, posługując się ekspresyjnym językiem, a oprócz tego – dozuj swój content. Optymalne będą 3-4 posty dziennie. Zachęć użytkowników do interakcji i opowiadania własnych historii związanych z Walentynkami, najlepiej poprzez pytania otwarte.

Daj się zapamiętać na dłużej!

Mamy dla Ciebie jeszcze kilka praktycznych porad. Pamiętaj, żeby dobrze przygotować się na ten okres. Nie doprowadzaj do sytuacji, w której zabraknie popularnych produktów bądź rąk do pracy. To świetna okazja, aby klienci zapamiętali Cię jako godnego zaufania sprzedawcę. Zaproponuj im okresową darmową dostawę czy specjalne zestawy prezentowe. Przydadzą się osobom niemającym pomysłów. Zagrzewaj konsumentów do działania poprzez zwroty Call to Action i przypominaj o ograniczeniach czasowych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...