UE domaga się informacji od największych firm. Czy stosują się do DSA?
Komisja Europejska wysłała do 17 firm technologicznych wnioski o udzielenie konkretnych informacji na podstawie unijnej ustawy o usługach cyfrowych. Jak poinformowano w komunikacie, KE skontaktowała się z takimi podmiotami jak AliExpress, Amazon Store, AppStore, Booking.com, Facebook, Instagram, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, LinkedIn, Bing, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube i Zalando. O co dokładnie chodzi?
Komisja Europejska sprawdza gigantów
Wcześniej wymienione firmy zostały poproszone o dostarczenie do 9 lutego 2024 roku informacji na temat środków, które podjęły w celu zapewnienia analitykom dostępu do danych mogących mieć znaczenie dla nadchodzących wyborów unijnych i krajowych, a także w celu przeciwdziałania nielegalnym treściom i towarom sprzedawanym w sieci.
Więcej o DSA
Ustawa o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA) weszła w życie w listopadzie 2023 roku. Dokument ten wymaga od największych platform internetowych, aby aktywnie działały na rzecz zwalczania nielegalnych treści i zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego. DSA nałożyło większą odpowiedzialność na dostawców usług cyfrowych w zakresie usuwania szkodliwych treści online.