Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Raport Marketplanet dowodzi, że rynek e-commerce B2B w Polsce cały czas rośnie

2022.06.29

Z najnowszego raportu Marketplanet pt. „Rynek e-commerce B2B w Polsce. Jak kupują i sprzedają polskie firmy?” wynika, że całkowita wartość transakcji, które zostały zawarte w 2021 roku między krajowymi przedsiębiorstwami, wyniosła ponad 3,5 bln zł. Z kolei wartość rocznego rynku transakcji B2B przekroczyła 600 mld zł.

Wzrost przychodów

Badanie zostało przeprowadzono na grupie liczącej niemal tysiąc polskich firm. Można się z niego dowiedzieć, że jednym z najważniejszych elementów dla procesów e-commerce B2B jest dostęp do narzędzi oraz systemów zakupowych. Co piąty ankietowany deklaruje nawet 25-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży B2B w kanałach online w czasie pandemii, natomiast co czwarta firma zarejestrowała wzrost przychodów rzędu 25-50%.

Zachowania konsumenckie B2B

Polskie przedsiębiorstwa mają już prawie 20-procentowy udział w całej sprzedaży e-commerce, wciąż jednak znajdują się poniżej średniej europejskiej. Rozwój sektora B2B wiąże się z postępującą digitalizacją oraz usprawnieniem procesów biznesowych. Raport Marketplanet opisuje ten rynek z perspektywy sprzedawców i kupujących. Ci ostatni najczęściej korzystają z marketplace’ów (48%), płatnych rozwiązań chmurowych (34%) lub własnych narzędzi zakupowych (34%). 23% z nich korzysta z własnych narzędzi zakupowych, ale hostowanych u zewnętrznych operatorów.

Kontakt kupujących z dostawcami

Więcej niż 46% badanych dostawców deklaruje, że ich firmy posługują się własnymi kanałami online, a 31% wykorzystuje portale branżowe. 50% wciąż prowadzi sprzedaż offline, z czego 15% w sklepach stacjonarnych, a 13% na targach branżowych. Na dynamiczny rozwój e-commerce B2B wpływa pojawienie się na rynku kadry menadżerskiej z „pokolenia Y” (millenialsów), którzy dorastali wraz z technologią. Warto również wspomnieć, że kupujący kontaktują się dostawcami poprzez systemy zakupowe, przede wszystkim w zakresie ofertowania (69%), składania zamówień (59%), oceny dostawy (35%) i i wykorzystania katalogu zewnętrznego e-sklepów (35%).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...