Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 7.03 - 11.03

Poniedziałek, 14 Marzec 2022

Informowaliśmy, że Rosja musi pożegnać się z wieloma zachodnimi koncernami. Jeżeli chodzi o branżę modową, wspominaliśmy o Zarze i innych hiszpańskich markach. Odpowiedzieliśmy na pytanie, jaka jest skala oszustw w social mediach, radziliśmy też na nowo, na jakiej platformie e-commerce warto postawić sklep internetowy. Pisaliśmy o rozwiązaniu umowy między Lewandowskim a Huawei oraz o wstrzymaniu dostaw produktów Samsunga do Rosji. Udostępniliśmy też tekst na temat akcji Firmy dla Ukrainy fundacji Pomagam oraz nowych zasad dotyczących mowy nienawiści na Facebooku. Z kolei w Ecomersach basic pojawił się artykuł na temat outbound i inbound marketingu.

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.
https://ecomersy.pl/rosja-musi-pozegnac-sie-z-zachodnimi-koncernami

Jaka jest skala oszustw w social mediach?

Jeżeli chodzi o oszustwa w Internecie, sytuacja wcale się nie poprawia. Mogłoby się wydawać, że świadomość rośnie, ale równocześnie rozwijają się umiejętności hakerów. Jednym z bardziej popularnych narzędzi cyberprzestępców stały się media społecznościowe. To właśnie tam odnotowano ¼ oszustw. Dlaczego właśnie one?

https://ecomersy.pl/jak-jest-skala-oszustw-w-social-mediach

Lewandowski rozwiązuje umowę z Huawei

Robert Lewandowski kończy współpracę z marką Huawei. Potwierdza to jego menedżer, Tomasz Zawiślak. Wspomina o tym również samo Huawei CBG Polska.

https://ecomersy.pl/lewandowski-rozwiazuje-umowe-z-huawei

Zara i inne hiszpańskie marki kończą działalność w Rosji

Ogromny holding odzieżowy, Inditex, dołączył do grona firm, które wstrzymują sprzedaż na terenie Rosji. Zamknięte zostały aż 502 sklepy, nie można też kupować przez Internet.

https://ecomersy.pl/zara-i-inne-hiszpanskie-marki-koncza-dzialalnosc-w-rosji

Fundacja Pomagam z akcją Firmy dla Ukrainy

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

https://ecomersy.pl/polskie-firmy-i-sklepy-rezygnuja-z-rosyjskich-produktow-i-uslug

Produkty Samsunga przestają być dostępne w Rosji

Samsung to kolejna firma-gigant, która zdecydowała się zbojkotować rosyjski rynek. Koreański producent elektroniki zdecydował, że przestanie wysyłać swoje produkty do tego kraju.

https://ecomersy.pl/samsung-nie-bedzie-wysylac-swoich-produktow-do-rosji

Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?

Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Handel internetowy stał się doskonałym pomysłem na działalność, zwłaszcza w czasach pandemii. Powstaje coraz więcej e-sklepów – nie tylko należących do dużych marek, ale również małych, niszowych, prowadzonych przez jednoosobowe lub niewiele większe firmy. Na postawienie systemu sprzedaży online od zera stać tylko dużych graczy na rynku, stąd rosnąca popularność gotowych platform sprzedażowych.

https://ecomersy.pl/wybor-platformy-e-commerce-na-ktorej-postawic-sklep-internetowy

Mowa nienawiści wobec Putina i Łukaszenki tymczasowo dozwolona na Facebooku

W czwartek, 10 marca br., Facebook zapowiedział, że użytkownicy życzący śmierci Putinowi zostaną potraktowani ulgowo. Jak wiadomo, portal kontroluje nienawistne i brutalne treści, jednak bezwzględne posty dotyczące rosyjskiego przywódcy czy jego armii nie będą usuwane.

https://ecomersy.pl/mowa-nienawisci-wobec-putina-i-lukaszenki-tymczasowo-dozwolona-na-facebooku


Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego uwagi. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o outbound i inbound marketingu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-19-znaczenie-outbound-i-inbound-marketingu-dla-branzy-e-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...