Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#PrasówkaEcomersy (08.04–12.04)

2024.04.15

Pisaliśmy, że platformy będą udostępniać dane o sprzedawcach (chodzi o podatki), wspominaliśmy też o odważnym pomyśle Rafała Agnieszczaka, czyli Otwartej Sieci Automatów Paczkowych. Informowaliśmy, że eCommerce Factory dalej się rozwija i przejmuje Gepetto oraz że Kaufland.pl się zmienia i tworzy marketplace. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć o zmianach w Furgonetce i nowych usługach DHL Parcel. Zastanawialiśmy się, czy wyniki wyszukiwania w Google będą płatne. Poznaliśmy też wyniki marcowego BaseLinker Index oraz wyniki badania Santander Consumer Bank na temat popularności marketplace'ów w Polsce. Pisaliśmy o optymalizacji konwersji w e-commerce i że InPost Pay ma już milion użytkowników. Zapowiadaliśmy Europejski Szczyt e-Commerce w Polsce i Meet Commerce Poland. Informowaliśmy również, że Your KAYA i startup technologiczny Juo wprowadziły pilotażowo pierwsze subskrypcje BLIKIEM.

Platformy będą udostępniać dane o sprzedawcach. Chodzi o podatki

Jako że rząd pracuje nad nowelizacją ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, na platformy cyfrowe najprawdopodobniej zostanie nałożony obowiązek sprawozdawczy dotyczący działających na nich sprzedawców. Tylko co to dokładnie oznacza?

https://ecomersy.pl/platformy-beda-udostepniac-dane-o-sprzedawcach-chodzi-o-podatki

Otwarta Sieć Automatów Paczkowych – odważny pomysł Rafała Agnieszczaka

Coraz więcej operatorów logistycznych inwestuje we własne maszyny paczkowe. Z uwagi na ten rozwijający się trend przedsiębiorca Rafał Agnieszczak zaproponował stworzenie Otwartej Sieci Automatów Paczkowych, która miałaby połączyć zasoby wszystkich firm, udzielając kurierom dostępu do każdego automatu.

https://ecomersy.pl/otwarta-siec-automatow-paczkowych-odwazny-pomysl-rafala-agnieszczaka

eCommerce Factory dalej się rozwija i przejmuje Gepetto

Spółka eCommerce Factory (wcześniej Bezokularow.pl S.A.) konsekwentnie realizuje wcześniej wyznaczoną strategię rozwoju. Firma kupiła sklep Gepetto (weargepetto.pl) – właściciela marki okularów o tej samej nazwie. Celem było zdywersyfikowanie oferty marek prywatnych i zapewnienie klientom dostępu do produktów z drewnianymi elementami.

https://ecomersy.pl/ecommerce-factory-dalej-sie-rozwija-i-przejmuje-gepetto

Zmiany w Furgonetce – nowe usługi DHL Parcel

W Furgonetce są już dostępne nowe usługi DHL Parcel – serwis wprowadził do swojej oferty możliwość nadań i odbiorów przesyłek w automatach paczkowych DHL POP BOX oraz opcję nadania paczki bez etykiety. Zmieniła się też maksymalna waga przesyłek nadawanych i odbieranych w punktach POP DHL.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-furgonetce-nowe-uslugi-dhl-parcel

Płatne wyniki wyszukiwania w Google? Chodzi o AI

Google rozważa wprowadzenie opłat za wyniki wyszukiwania, które są napędzane sztuczną inteligencją. Użytkownicy obawiają się, że to koniec darmowego zbierania informacji – jednak czy mają rację i rzeczywiście jest się czego bać?

https://ecomersy.pl/platne-wyniki-wyszukiwania-w-google-chodzi-o-ai

Marcowy BaseLinker Index. Spore wzrosty w e-commerce!

Znamy już wartość BaseLinker Index za marzec 2024! W ubiegłym miesiącu wskaźnik mierzący kompleksową kondycję polskiego e-commerce wyniósł 136 pkt. Z kolei w lutym było to 117 pkt, a w ubiegłym roku – 129 pkt. Widzimy więc znaczne wzrosty.

https://ecomersy.pl/marcowy-baselinker-index-spore-wzrosty-w-e-commerce

Kaufland.pl się zmienia. Będzie marketplace

Kaufland, sieć hipermarketów należących do niemieckiej Grupy Schwarz (właściciel Lidla), uruchomi w Polsce nową platformę typu marketplace – kaufland.pl. Jak na razie pod tym adresem działa strona, na której można sprawdzać aktualną ofertę, zapisać się do newslettera, sprawdzić gazetkę reklamową itd., nie można jednak robić zakupów online. Pod koniec lata ma się to zmienić.

https://ecomersy.pl/kauflandpl-sie-zmieni-bedzie-marketplace

Optymalizacja konwersji w e-commerce. Know-how

Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na tym, by klienci podejmowali konkretne działania na stronie. Czasami jest to cały zbiór pożądanych akcji, czasami jedno, ale duże przedsięwzięcie. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się skupić na jednym, zazwyczaj najważniejszym celu, czyli zwiększeniu sprzedaży. Poruszymy temat optymalizacji konwersji właśnie w tym kontekście – zostań z nami, aby się przekonać, dlaczego jest tak istotny.

https://ecomersy.pl/optymalizacja-konwersji-w-e-commerce-know-how

Popularność marketplace’ów wśród Polaków – nowe badanie Santander Consumer Bank

Z najnowszego raportu pt. „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86% osób kupuje na platformach typu marketplace. Dotyczy to wszystkich grup wiekowych, jednak najczęściej robią to najmłodsi i pięćdziesięciolatkowie (91%), a najrzadziej najstarsi z przebadanej grupy (74%).

https://ecomersy.pl/popularnosc-marketplaceow-wsrod-polakow-nowe-badanie-santander-consumer-bank

Your KAYA i startup technologiczny Juo wprowadziły pilotażowo pierwsze subskrypcje BLIKIEM

Model subskrypcyjny cieszy się nieustannie rosnącą popularnością. O ile do subskrypcji towarów cyfrowych jesteśmy przyzwyczajeni, o tyle subskrypcje w ecommerce to stosunkowo świeży trend. Nie powinno jednak nikogo dziwić, że globalny rynek subskrypcji towarów konsumenckich powiększa się z każdym rokiem. Przykładami marek, które z sukcesem zastosowały model subskrypcyjny dla swoich produktów są choćby AG1, producent suplementów diety, czy On, szwajcarska marka odzieżowa, która jest sponsorem m.in. Igi Świątek, oferująca swoim klientom m. in. specjalistyczne obuwie do biegania w subskrypcji.

https://ecomersy.pl/your-kaya-i-startup-technologiczny-juo-wprowadzily-pilotazowo-pierwsze-subskrypcje-blikiem

Europejski Szczyt e-Commerce już w maju! Pierwszy raz w Polsce

23 maja br. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce! Wydarzenie organizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej zgromadzi europejskich liderów z branży handlu elektronicznego i najważniejszych polskich decydentów związanych z gospodarką cyfrową.

https://ecomersy.pl/europejski-szczyt-e-commerce-juz-w-maju-pierwszy-raz-w-polsce

Meet Commerce Poland już w poniedziałek

W najbliższy poniedziałek, 15 kwietnia, odbędzie się ważne wydarzenie w świecie handlu online – Meet Commerce Poland. Konferencja będzie miała miejsce w Airport Hotel Okęcie w Warszawie, a jej organizatorami są Snowdog i MAGO SA.

https://ecomersy.pl/meet-commerce-poland-juz-w-poniedzialek-ecomersy

InPost Pay z pierwszym milionem użytkowników

InPost Pay, usługa łącząca płatność i dostawę za pomocą jednego przycisku, zebrała już milion użytkowników. Nowoczesna opcja została doceniona zarówno przez odbiorców, jak i ekspertów z branży – InPost Pay został nagrodzony w konkursie Mobile Trends Awards 2023, zdobywając statuetkę w kategorii Fintech, a w kategorii głównej Kapituła Konkursu przyznała aplikacji drugie miejsce.

https://ecomersy.pl/inpost-pay-z-pierwszym-milionem-uzytkownikow

Polecamy