Dzisiaj mamy: Środa, 24 Lipiec 2024

Popularność marketplace’ów wśród Polaków – nowe badanie Santander Consumer Bank

2024.04.10

Z najnowszego raportu pt. „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86% osób kupuje na platformach typu marketplace. Dotyczy to wszystkich grup wiekowych, jednak najczęściej robią to najmłodsi i pięćdziesięciolatkowie (91%), a najrzadziej najstarsi z przebadanej grupy (74%).

Kto najczęściej zamawia poprzez marketplace’y?

Z nowego raportu Santander Consumer Banku wynika, że 47% Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online, a 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że obecnie robi to częściej niż w latach poprzednich. Dużą popularnością cieszą się marketplace’y – aż 86 proc. Polaków kupuje produkty na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91%) oraz pięćdziesięciolatków (91%). 

Kupowanie na marketplace’ach a zarobki

Z marketplace’ów najrzadziej korzystają konsumenci od 60 r.ż. wzwyż – w tej grupie jest to 74%. Nieco mniej osób zamawia na marketplace’ach zarówno wśród tych, którzy mają najniższe dochody, jak i tych, którzy zadeklarowali najwyższe zarobki. Wśród ankietowanych zarabiających między 2001 a 2999 zł netto na tych platformach kupuje 77%, zaś w grupie o pensji od 7 tys. zł netto wzwyż – 85%. Dla porównania, wśród osób z zarobkami od 4000 do 4999 zł oraz od 5000 do 6999 zł odsetek ten wynosił aż 93%.

Polecamy