Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Polacy coraz częściej wybierają m-commerce. Wnioski z raportu Mokka

2022.08.30

Z raportu przygotowanego przez fintech Mokka wynika, że trend polegający na kupowanie przez urządzenia mobilne funkcjonuje w Polsce bardzo prężnie. 51% ankietowanych robi zakupy w ten sposób, a 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

Mobilnie czy stacjonarnie? A może tak i tak?

Handel mobilny powoli staje się preferowaną formą nabywania towarów na całym świecie – w tym także w Polsce. Tylko 27% osób, które wzięły udział w raporcie firmy Mokka, kupuje jedynie poprzez urządzenia stacjonarne, z kolei 22% – jedynie przez smartfona. 51% czasami wybiera ten pierwszy sposób, czasami drugi, w zależności od sytuacji. Zakupy online są najczęściej dokonywane przez telefon (tak odpowiedziało 71%) oraz laptop (61%), a następnie komputery stacjonarne (27%) i tablety (10%).

Aplikacje vs. strony internetowe

Więcej niż 40% e-konsumentów, którzy robią zakupy przez telefon, wybiera aplikacje mobilne sklepów, a 32% stawia na strony internetowe. 19% osób twierdzi, że korzysta zarówno z aplikacji, jak i stron, natomiast 5% trudno to określić. Jeżeli chodzi o użytkowników tabletów, możemy zauważyć odwrotną tendencję – 42% kupuje za pośrednictwem stron internetowych, natomiast 33% – przez aplikacje zakupowe. 22% wybiera obie opcje, a 3% ma kłopoty ze wskazaniem odpowiedzi.


Zobacz też: Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju


Z jakich aplikacji najczęściej korzystają Polacy? Jak płacą?

Przebadani przez Mokkę Polacy najczęściej instalują w swoich telefonach trzy rodzaje aplikacji mobilnych: bankowe (74%), społecznościowe (72%) oraz zakupowe (69%). Kolejne miejsca zajęły: aplikacje nawigacyjne (54%), filmowe i muzyczne (43%), gry (33%) i aplikacje serwisów informacyjnych (30%). Jeżeli chodzi o formy płatności, e-konsumenci preferują BLIK (53%) i szybki przelew (44%), a później płatność kartą płatniczą (32%), tradycyjny przelew bankowy (23%) i płatność mobilną (19%). Dużo zależy od wieku badanych – przedstawiciele pokolenia Z i Y najczęściej korzystają z BLIKA. Samo pokolenie Z chętnie używa płatności mobilnych, a pokolenie Y – płatności odroczonych. Pokolenie Silver woli tradycyjne przelewy bankowe.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...