Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Polacy coraz częściej wybierają m-commerce. Wnioski z raportu Mokka

2022.08.30

Z raportu przygotowanego przez fintech Mokka wynika, że trend polegający na kupowanie przez urządzenia mobilne funkcjonuje w Polsce bardzo prężnie. 51% ankietowanych robi zakupy w ten sposób, a 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

Mobilnie czy stacjonarnie? A może tak i tak?

Handel mobilny powoli staje się preferowaną formą nabywania towarów na całym świecie – w tym także w Polsce. Tylko 27% osób, które wzięły udział w raporcie firmy Mokka, kupuje jedynie poprzez urządzenia stacjonarne, z kolei 22% – jedynie przez smartfona. 51% czasami wybiera ten pierwszy sposób, czasami drugi, w zależności od sytuacji. Zakupy online są najczęściej dokonywane przez telefon (tak odpowiedziało 71%) oraz laptop (61%), a następnie komputery stacjonarne (27%) i tablety (10%).

Aplikacje vs. strony internetowe

Więcej niż 40% e-konsumentów, którzy robią zakupy przez telefon, wybiera aplikacje mobilne sklepów, a 32% stawia na strony internetowe. 19% osób twierdzi, że korzysta zarówno z aplikacji, jak i stron, natomiast 5% trudno to określić. Jeżeli chodzi o użytkowników tabletów, możemy zauważyć odwrotną tendencję – 42% kupuje za pośrednictwem stron internetowych, natomiast 33% – przez aplikacje zakupowe. 22% wybiera obie opcje, a 3% ma kłopoty ze wskazaniem odpowiedzi.


Zobacz też: Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju


Z jakich aplikacji najczęściej korzystają Polacy? Jak płacą?

Przebadani przez Mokkę Polacy najczęściej instalują w swoich telefonach trzy rodzaje aplikacji mobilnych: bankowe (74%), społecznościowe (72%) oraz zakupowe (69%). Kolejne miejsca zajęły: aplikacje nawigacyjne (54%), filmowe i muzyczne (43%), gry (33%) i aplikacje serwisów informacyjnych (30%). Jeżeli chodzi o formy płatności, e-konsumenci preferują BLIK (53%) i szybki przelew (44%), a później płatność kartą płatniczą (32%), tradycyjny przelew bankowy (23%) i płatność mobilną (19%). Dużo zależy od wieku badanych – przedstawiciele pokolenia Z i Y najczęściej korzystają z BLIKA. Samo pokolenie Z chętnie używa płatności mobilnych, a pokolenie Y – płatności odroczonych. Pokolenie Silver woli tradycyjne przelewy bankowe.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...