Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Jak seniorzy odnajdują się w świecie e-commerce?

2022.06.14

Czy starsze osoby kupują online? Okazuje się, że tak, a w dodatku całkiem dobrze radzą sobie z najnowszymi technologiami. Bardzo często możemy spotkać się z opinią, że seniorzy wybierają jedynie zakupy stacjonarne. Nic bardziej mylnego! Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Fundację Kobiety e-Biznesu wynika jasno: osoby powyżej 60. roku życia regularnie korzystają z opcji, jakie niesie internetowy handel. I wcale nie potrzebują dodatkowych udogodnień.

Seniorzy chętnie robią zakupy online

Z raportu „Pokolenie Silvers w e-commerce” wynika, że aż 65% osób starszych robi zakupy w sieci przynajmniej raz w miesiącu. Te dane mogą zaskakiwać, zwłaszcza że wiele internautów postrzega tę formę handlu jako domenę ludzi młodych. Co więcej, większość seniorów korzysta z własnych urządzeń i wcale nie potrzebuje niczyjej pomocy. Wcześniej wspomniane badanie nosi tytuł „Pokolenie silvers w e-commerce” i zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej, na próbie 662 osób w wieku powyżej 60 lat. Spośród nich aż 584 respondentów kupiło jakikolwiek produkt albo usługę online w ciągu ostatnich 6 miesięcy. 86% seniorów zaznaczyło, że korzysta z sieci codziennie. 58% z nich obsługuje przez Internet swoje konto bankowe, 55% robi zakupy online, a 52% sprawdza wiadomości e-mail. 47% przegląda media społecznościowe.


Może Cię zainteresować: Pokolenie Alfa – przyszli klienci branży e-commerce


Starsi potrzebują pomocy? Nic bardziej mylnego!

37% ankietowanych przegląda Internet przy użyciu smartfona. Aż 93% z nich posługuje się własnym urządzeniem, a 82% nie potrzebuje żadnej pomocy podczas kupowania online. Jak widać, osoby starsze bardzo dobrze odnajdują się w świecie e-commerce. 76% respondentów nie napotkała żadnych problemów przy robieniu zakupów w sieci, 35% było bardzo zadowolonych z takiej formy, natomiast 59% – raczej zadowolonych. Seniorzy znają jedną z największych platform – Allegro (88%) oraz sklepy internetowe takich marek, jak Empik, Rossmann czy Media Expert (ponad 50%). Jeżeli chodzi o formy płatności, 34% badanych wybrało szybkie przelewy online, 17% – BLIK-a, 16% – przelew online, 16% – płatność za pobraniem, 15% – płatność kartą, a 2% – płatności odroczone. Ponadto, osoby starsze nierzadko korzystają z Paczkomatów. 51% ankietowanych wskazało automaty paczkowe jako preferowaną formę dostawy. 42% woli otrzymać zamówienie do rąk własnych, za pośrednictwem kuriera. Tylko 2% zaznaczyło odbiór na poczcie.

Dla seniorów ważne bezpieczeństwo i niskie ceny

Z raportu wynika, że seniorzy zdają sobie sprawę z zagrożeń, jakie może przynieść kupowanie online. Ważne jest dla nich bezpieczeństwo transakcji, czyli bezpieczne płatności (96%). Oprócz tego, liczy się dla nich odpowiednia strona graficzna, czyli czytelne opisy i wyraźne zdjęcia (94%) oraz intuicyjna witryna, na której łatwo znaleźć pożądane produkty (93%). 90% ankietowanych zwraca uwagę na darmową dostawę, a 88% – na niskie ceny i możliwość darmowego zwrotu. Okazuje się, że „cyfrowi seniorzy” to ważna grupa odbiorcza, która przez wielu bywa pomijana albo wręcz przeciwnie: traktowana w specjalny sposób, czego osoby starsze wcale nie oczekują. Rzadko możemy spotkać się z przekazami reklamowymi kierowanymi do tego grona. Zdecydowanie warto jednak otworzyć się na jego obecność w świecie e-commerce i wykorzystać ją.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.