Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Pokolenie Alfa – przyszli klienci branży e-commerce

2021.10.27

Sporo mówi się o Pokoleniu Z, jednak warto przyjrzeć się także następnej generacji, która nosi nazwę Pokolenia Alfa. Według różnych badaczy należą do niego osoby urodzone w latach 2010-2021 i te, które przyjdą na świat w najbliższych latach – aż do 2025. Jego przedstawiciele od najmłodszych lat mają styczność z nowymi technologiami. Już teraz można zacząć się zastanawiać, jak budować z nimi komunikację.

Krótka charakterystyka Pokolenia Alfa

Myślenie przyszłościowe musi uwzględniać Pokolenie A, które bardzo szybko stanie się odbiorcami tworzonych przez nas treści. Te osoby będą najsprawniej poruszać się w świecie online, prognozuje się również, że przewyższą poprzedników ilorazem inteligencji i wskaźnikiem bogactwa. Obsługa różnego rodzaju sprzętów stanie się dla nich intuicyjna i całkowicie naturalna. Mówi się, że dzieci z generacji A już w wieku 3 lat potrafią zapamiętywać nazwy marek i wskazywać swoje ulubione.

Jak komunikować się z generacją A?

Komunikaty kierowane do najmłodszych konsumentów powinny być proste, wzbudzające zaufanie i kształtujące lojalność. Do osób wychowanych w świecie sztucznej inteligencji i interaktywnych narzędzi, dla których poruszanie się w sieci będzie tak zwyczajne, jak jedzenie czy spanie, nie trafią tradycyjne formy. Najlepiej postawić na treści audio oraz video, akceptowalnych także dla ich rodziców – Millenialsów.


Może Cię również zainteresować: E-commerce a Pokolenie Z


Przypuszczalne upodobania Pokolenia A

Przewiduje się również, że zainteresowania Pokolenia Alfa nie będą się szczególnie mocno różniły od zainteresowań Pokolenia Y i Zetek. Podobnie z poglądami czy wyznawanymi wartościami. Dlatego też marketingowcy coraz częściej stawiają na minimalizm zamiast przepychu i kiczowatości, dbałość o środowisko oraz zdrowie, etykę pracy. Bardzo świadome Alfy nie dadzą sobie zamydlić oczu, nie pozwolą się łatwo zmanipulować czy oszukać.

Pamiętajmy o rozsądku

Oczywiście to wszystko tylko domysły. Sporo rzeczy da się przewidzieć, głównie dzięki obserwacji dwóch poprzedzających pokoleń, jednak z pewnością czeka nas sporo niespodzianek. Warto przede wszystkim pamiętać o rozważności i odpowiedzialności za najmłodsze osoby, które mimo wszystko są na razie tylko dziećmi podatnymi na wpływy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...