Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Pokolenie Alfa – przyszli klienci branży e-commerce

2021.10.27

Sporo mówi się o Pokoleniu Z, jednak warto przyjrzeć się także następnej generacji, która nosi nazwę Pokolenia Alfa. Według różnych badaczy należą do niego osoby urodzone w latach 2010-2021 i te, które przyjdą na świat w najbliższych latach – aż do 2025. Jego przedstawiciele od najmłodszych lat mają styczność z nowymi technologiami. Już teraz można zacząć się zastanawiać, jak budować z nimi komunikację.

Krótka charakterystyka Pokolenia Alfa

Myślenie przyszłościowe musi uwzględniać Pokolenie A, które bardzo szybko stanie się odbiorcami tworzonych przez nas treści. Te osoby będą najsprawniej poruszać się w świecie online, prognozuje się również, że przewyższą poprzedników ilorazem inteligencji i wskaźnikiem bogactwa. Obsługa różnego rodzaju sprzętów stanie się dla nich intuicyjna i całkowicie naturalna. Mówi się, że dzieci z generacji A już w wieku 3 lat potrafią zapamiętywać nazwy marek i wskazywać swoje ulubione.

Jak komunikować się z generacją A?

Komunikaty kierowane do najmłodszych konsumentów powinny być proste, wzbudzające zaufanie i kształtujące lojalność. Do osób wychowanych w świecie sztucznej inteligencji i interaktywnych narzędzi, dla których poruszanie się w sieci będzie tak zwyczajne, jak jedzenie czy spanie, nie trafią tradycyjne formy. Najlepiej postawić na treści audio oraz video, akceptowalnych także dla ich rodziców – Millenialsów.


Może Cię również zainteresować: E-commerce a Pokolenie Z


Przypuszczalne upodobania Pokolenia A

Przewiduje się również, że zainteresowania Pokolenia Alfa nie będą się szczególnie mocno różniły od zainteresowań Pokolenia Y i Zetek. Podobnie z poglądami czy wyznawanymi wartościami. Dlatego też marketingowcy coraz częściej stawiają na minimalizm zamiast przepychu i kiczowatości, dbałość o środowisko oraz zdrowie, etykę pracy. Bardzo świadome Alfy nie dadzą sobie zamydlić oczu, nie pozwolą się łatwo zmanipulować czy oszukać.

Pamiętajmy o rozsądku

Oczywiście to wszystko tylko domysły. Sporo rzeczy da się przewidzieć, głównie dzięki obserwacji dwóch poprzedzających pokoleń, jednak z pewnością czeka nas sporo niespodzianek. Warto przede wszystkim pamiętać o rozważności i odpowiedzialności za najmłodsze osoby, które mimo wszystko są na razie tylko dziećmi podatnymi na wpływy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...