Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Pokolenie Alfa – przyszli klienci branży e-commerce

Środa, 27 Październik 2021

Sporo mówi się o Pokoleniu Z, jednak warto przyjrzeć się także następnej generacji, która nosi nazwę Pokolenia Alfa. Według różnych badaczy należą do niego osoby urodzone w latach 2010-2021 i te, które przyjdą na świat w najbliższych latach – aż do 2025. Jego przedstawiciele od najmłodszych lat mają styczność z nowymi technologiami. Już teraz można zacząć się zastanawiać, jak budować z nimi komunikację.

Krótka charakterystyka Pokolenia Alfa

Myślenie przyszłościowe musi uwzględniać Pokolenie A, które bardzo szybko stanie się odbiorcami tworzonych przez nas treści. Te osoby będą najsprawniej poruszać się w świecie online, prognozuje się również, że przewyższą poprzedników ilorazem inteligencji i wskaźnikiem bogactwa. Obsługa różnego rodzaju sprzętów stanie się dla nich intuicyjna i całkowicie naturalna. Mówi się, że dzieci z generacji A już w wieku 3 lat potrafią zapamiętywać nazwy marek i wskazywać swoje ulubione.

Jak komunikować się z generacją A?

Komunikaty kierowane do najmłodszych konsumentów powinny być proste, wzbudzające zaufanie i kształtujące lojalność. Do osób wychowanych w świecie sztucznej inteligencji i interaktywnych narzędzi, dla których poruszanie się w sieci będzie tak zwyczajne, jak jedzenie czy spanie, nie trafią tradycyjne formy. Najlepiej postawić na treści audio oraz video, akceptowalnych także dla ich rodziców – Millenialsów.


Może Cię również zainteresować: E-commerce a Pokolenie Z


Przypuszczalne upodobania Pokolenia A

Przewiduje się również, że zainteresowania Pokolenia Alfa nie będą się szczególnie mocno różniły od zainteresowań Pokolenia Y i Zetek. Podobnie z poglądami czy wyznawanymi wartościami. Dlatego też marketingowcy coraz częściej stawiają na minimalizm zamiast przepychu i kiczowatości, dbałość o środowisko oraz zdrowie, etykę pracy. Bardzo świadome Alfy nie dadzą sobie zamydlić oczu, nie pozwolą się łatwo zmanipulować czy oszukać.

Pamiętajmy o rozsądku

Oczywiście to wszystko tylko domysły. Sporo rzeczy da się przewidzieć, głównie dzięki obserwacji dwóch poprzedzających pokoleń, jednak z pewnością czeka nas sporo niespodzianek. Warto przede wszystkim pamiętać o rozważności i odpowiedzialności za najmłodsze osoby, które mimo wszystko są na razie tylko dziećmi podatnymi na wpływy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...