Pokolenie Alfa – przyszli klienci branży e-commerce
Sporo mówi się o Pokoleniu Z, jednak warto przyjrzeć się także następnej generacji, która nosi nazwę Pokolenia Alfa. Według różnych badaczy należą do niego osoby urodzone w latach 2010-2021 i te, które przyjdą na świat w najbliższych latach – aż do 2025. Jego przedstawiciele od najmłodszych lat mają styczność z nowymi technologiami. Już teraz można zacząć się zastanawiać, jak budować z nimi komunikację.
Krótka charakterystyka Pokolenia Alfa
Myślenie przyszłościowe musi uwzględniać Pokolenie A, które bardzo szybko stanie się odbiorcami tworzonych przez nas treści. Te osoby będą najsprawniej poruszać się w świecie online, prognozuje się również, że przewyższą poprzedników ilorazem inteligencji i wskaźnikiem bogactwa. Obsługa różnego rodzaju sprzętów stanie się dla nich intuicyjna i całkowicie naturalna. Mówi się, że dzieci z generacji A już w wieku 3 lat potrafią zapamiętywać nazwy marek i wskazywać swoje ulubione.
Jak komunikować się z generacją A?
Komunikaty kierowane do najmłodszych konsumentów powinny być proste, wzbudzające zaufanie i kształtujące lojalność. Do osób wychowanych w świecie sztucznej inteligencji i interaktywnych narzędzi, dla których poruszanie się w sieci będzie tak zwyczajne, jak jedzenie czy spanie, nie trafią tradycyjne formy. Najlepiej postawić na treści audio oraz video, akceptowalnych także dla ich rodziców – Millenialsów.
Może Cię również zainteresować: E-commerce a Pokolenie Z
Przypuszczalne upodobania Pokolenia A
Przewiduje się również, że zainteresowania Pokolenia Alfa nie będą się szczególnie mocno różniły od zainteresowań Pokolenia Y i Zetek. Podobnie z poglądami czy wyznawanymi wartościami. Dlatego też marketingowcy coraz częściej stawiają na minimalizm zamiast przepychu i kiczowatości, dbałość o środowisko oraz zdrowie, etykę pracy. Bardzo świadome Alfy nie dadzą sobie zamydlić oczu, nie pozwolą się łatwo zmanipulować czy oszukać.
Pamiętajmy o rozsądku
Oczywiście to wszystko tylko domysły. Sporo rzeczy da się przewidzieć, głównie dzięki obserwacji dwóch poprzedzających pokoleń, jednak z pewnością czeka nas sporo niespodzianek. Warto przede wszystkim pamiętać o rozważności i odpowiedzialności za najmłodsze osoby, które mimo wszystko są na razie tylko dziećmi podatnymi na wpływy.