InPost z sukcesami w drugim kwartale 2022 roku. Wśród nich prawie 98-procentowy wzrost przychodów
InPost odnotował w II kwartale 2022 roku wzrost przychodów o 97,8% – do 1 696,5 mln zł. Z kolei skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% – do 511 mln zł (mimo rosnącej inflacji). Spółka zarejestrowała również rekordowy wzrost wolumenów – w omawianym okresie dostarczyła 179,9 mln przesyłek (o 73% więcej).
Wzrost wolumenów
W Polsce wzrost wolumenów w kanale poza Allegro wyniósł 36% rdr., a na samej platformie – 6%. Ponadto w II kwartale InPost odnotował w Polsce całkowity wzrost wolumenów o 20% (przy wzroście rynku o 7%), we Francji – o 7% (przy spadku rynku o 24%), a w Wielkiej Brytanii – o 225% (przy spadku rynku o 7%). W tym okresie postawiono prawie 2 tys. nowych maszyn paczkowych, dlatego pod koniec II kwartału było ich już ponad 24 tys.
Osiągnięcia w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii
W Polsce znajduje się obecnie 18 418 Paczkomatów (+12% w zestawieniu z końcem 2021 roku), we Francji – 1 012 (+223% w porównaniu do końca 2021), natomiast w Wielkiej Brytanii – 3 935 (+25% w zestawieniu z końcem 2021). Oprócz tego, w Polsce uruchomiony został pierwszy Paczkomat bezekranowy, a na terenie Francji – Paczkomat InDoor. We Francji dokonano także relaunchu marki Mondial Relay, odświeżając jej wizerunek, ogłoszono wprowadzenie aplikacji mobilnej wzorowanej na InPost Mobile i zapowiedziano wdrożenie dostaw D+1 pod szyldem Mondial Relay Express. Odnowiono też pięć oddziałów regionalnych. W Wielkiej Brytanii wprowadzona została opcja zwrotów bez etykiet, dzięki czemu wolumeny wzrosły o 225% rdr.
Paczkomaty w Polsce
Warto również wspomnieć, że za pośrednictwem Paczkomatów przesyłki odbiera już 15,8 mln Polaków, czyli niemal połowa dorosłej populacji. Liczba użytkowników automatów paczkowych InPostu zwiększyła się o 14% rdr. Prawie połowa klientów w Polsce cieszy się blisko zlokalizowanym Paczkomatem (maksymalnie siedem minut spaceru). Wskaźnik lojalności konsumentów utrzymuje się na wysokim poziomie – mówimy tutaj o 75 punktach przy średniej na poziomie -2 dla tego sektora w naszym kraju.
Zrównoważony rozwój
InPost zwraca też uwagę na zasady zrównoważonego rozwoju, dlatego cały czas rozwija takie inicjatywy, jak Green City czy EkoBox. Program Green City pozwala na bardziej przyjazne środowisku rozbudowywanie sieci, we współpracy z władzami miast (na chwilę obecną jest ich 40). Z kolei EkoBox to opakowanie wielokrotnego użytku, które umożliwia bezetykietowe zwroty za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Grupa niedawno zainstalowała również pierwsze bezekranowe Paczkomaty zmniejszające zużycie energii.