Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

InPost z sukcesami w drugim kwartale 2022 roku. Wśród nich prawie 98-procentowy wzrost przychodów

2022.09.02

InPost odnotował w II kwartale 2022 roku wzrost przychodów o 97,8% – do 1 696,5 mln zł. Z kolei skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% – do 511 mln zł (mimo rosnącej inflacji). Spółka zarejestrowała również rekordowy wzrost wolumenów – w omawianym okresie dostarczyła 179,9 mln przesyłek (o 73% więcej).

Wzrost wolumenów

W Polsce wzrost wolumenów w kanale poza Allegro wyniósł 36% rdr., a na samej platformie – 6%. Ponadto w II kwartale InPost odnotował w Polsce całkowity wzrost wolumenów o 20% (przy wzroście rynku o 7%), we Francji – o 7% (przy spadku rynku o 24%), a w Wielkiej Brytanii – o 225% (przy spadku rynku o 7%). W tym okresie postawiono prawie 2 tys. nowych maszyn paczkowych, dlatego pod koniec II kwartału było ich już ponad 24 tys.

Osiągnięcia w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii

W Polsce znajduje się obecnie 18 418 Paczkomatów (+12% w zestawieniu z końcem 2021 roku), we Francji – 1 012 (+223% w porównaniu do końca 2021), natomiast w Wielkiej Brytanii – 3 935 (+25% w zestawieniu z końcem 2021). Oprócz tego, w Polsce uruchomiony został pierwszy Paczkomat bezekranowy, a na terenie Francji – Paczkomat InDoor. We Francji dokonano także relaunchu marki Mondial Relay, odświeżając jej wizerunek, ogłoszono wprowadzenie aplikacji mobilnej wzorowanej na InPost Mobile i zapowiedziano wdrożenie dostaw D+1 pod szyldem Mondial Relay Express. Odnowiono też pięć oddziałów regionalnych. W Wielkiej Brytanii wprowadzona została opcja zwrotów bez etykiet, dzięki czemu wolumeny wzrosły o 225% rdr.

Paczkomaty w Polsce

Warto również wspomnieć, że za pośrednictwem Paczkomatów przesyłki odbiera już 15,8 mln Polaków, czyli niemal połowa dorosłej populacji. Liczba użytkowników automatów paczkowych InPostu zwiększyła się o 14% rdr. Prawie połowa klientów w Polsce cieszy się blisko zlokalizowanym Paczkomatem (maksymalnie siedem minut spaceru). Wskaźnik lojalności konsumentów utrzymuje się na wysokim poziomie – mówimy tutaj o 75 punktach przy średniej na poziomie -2 dla tego sektora w naszym kraju.

Zrównoważony rozwój

InPost zwraca też uwagę na zasady zrównoważonego rozwoju, dlatego cały czas rozwija takie inicjatywy, jak Green City czy EkoBox. Program Green City pozwala na bardziej przyjazne środowisku rozbudowywanie sieci, we współpracy z władzami miast (na chwilę obecną jest ich 40). Z kolei EkoBox to opakowanie wielokrotnego użytku, które umożliwia bezetykietowe zwroty za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Grupa niedawno zainstalowała również pierwsze bezekranowe Paczkomaty zmniejszające zużycie energii.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...