Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Google Analytics 4 – nowy sposób analizowania zachowań użytkowników mobilnych

2021.08.09

Do niedawna śledzenie aktywności klientów e-commerce było mocno utrudnione przez wciąż rosnący udział urządzeń mobilnych. Monitorowanie skuteczności kampanii było przez to bardzo skomplikowane. Dzięki Google Analytics 4, czyli niedawno wprowadzonej nowej wersji jednego z najpowszechniej używanych narzędzi analizujących ruch na stronach, rejestrowanie zachowań klientów mobilnych stało się o wiele prostsze.

Monitorowanie aktywności użytkowników mobilnych

Gdy użytkownik dokonuje działań wyłącznie za pomocą komputera, śledzenie go jest bardzo łatwe – wszystko dzięki plikom cookies, które zapisują się w przeglądarce. Jednak większość z nas korzysta dziś głównie z urządzeń mobilnych. Wielu klientów zagląda do sklepu za pomocą smartfona, ale transakcję finalizuje z poziomu komputera (przepływ ruchu cross-device oraz multi-channel). Inni zaś korzystają przede wszystkim z mobilnych aplikacji sklepów. W tych przypadkach trudno o rzetelne dane dotyczące ich aktywności i wnioskowanie na temat skuteczności kampanii marketingowych. 

Google Analytics 4 – śledzenie zdarzeń zamiast sesji

Dotychczas trzeba było osobno śledzić ruch użytkowników komputerowych oraz mobilnych. Google Analytics 4 ujednolica podstawę mierzenia danych. Stanowią ją zdarzenia, a więc pojedyncze akcje wykonywane przez klientów zarówno na stronie, jak i w aplikacji. W ten sposób można monitorować aktywność pojedynczego użytkownika w dłuższej perspektywie (np. w kontekście relacji z daną marką), a nie w czasie pojedynczej sesji. Część zdarzeń rejestrowana jest automatycznie. Inne zdarzenia należy samodzielnie zdefiniować. Jest to trudniejsze w implementacji, lecz pozwala na dużą personalizację raportów generowanych przez Google Analytics 4.

Co zmieni się dzięki nowym możliwościom Google Analytics 4?

Na ten moment możemy tylko spekulować, jaki wpływ na marketing internetowy będą miały zmiany w analizowaniu zachowań klientów mobilnych – wdrożenie nowej wersji Google Analytics jest niełatwe, poza tym narzędzie to wciąż nie jest wolne od pewnych niedoskonałości. Z tych powodów jak dotąd niewielu z branży e-commerce zaczęło z niego skorzystać. Na efekty z pewnością należy jeszcze poczekać, choć jest całkiem możliwe, że dane o skuteczności działań prowadzonych poszczególnymi kanałami mogą okazać się zaskakujące. Z pewnością jednak warto myśleć wprowadzonych przez Google Analytics 4 zmianach jako o analityce przyszłości.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...