Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Google Analytics 4 – nowy sposób analizowania zachowań użytkowników mobilnych

Poniedziałek, 9 Sierpień 2021

Do niedawna śledzenie aktywności klientów e-commerce było mocno utrudnione przez wciąż rosnący udział urządzeń mobilnych. Monitorowanie skuteczności kampanii było przez to bardzo skomplikowane. Dzięki Google Analytics 4, czyli niedawno wprowadzonej nowej wersji jednego z najpowszechniej używanych narzędzi analizujących ruch na stronach, rejestrowanie zachowań klientów mobilnych stało się o wiele prostsze.

Monitorowanie aktywności użytkowników mobilnych

Gdy użytkownik dokonuje działań wyłącznie za pomocą komputera, śledzenie go jest bardzo łatwe – wszystko dzięki plikom cookies, które zapisują się w przeglądarce. Jednak większość z nas korzysta dziś głównie z urządzeń mobilnych. Wielu klientów zagląda do sklepu za pomocą smartfona, ale transakcję finalizuje z poziomu komputera (przepływ ruchu cross-device oraz multi-channel). Inni zaś korzystają przede wszystkim z mobilnych aplikacji sklepów. W tych przypadkach trudno o rzetelne dane dotyczące ich aktywności i wnioskowanie na temat skuteczności kampanii marketingowych. 

Google Analytics 4 – śledzenie zdarzeń zamiast sesji

Dotychczas trzeba było osobno śledzić ruch użytkowników komputerowych oraz mobilnych. Google Analytics 4 ujednolica podstawę mierzenia danych. Stanowią ją zdarzenia, a więc pojedyncze akcje wykonywane przez klientów zarówno na stronie, jak i w aplikacji. W ten sposób można monitorować aktywność pojedynczego użytkownika w dłuższej perspektywie (np. w kontekście relacji z daną marką), a nie w czasie pojedynczej sesji. Część zdarzeń rejestrowana jest automatycznie. Inne zdarzenia należy samodzielnie zdefiniować. Jest to trudniejsze w implementacji, lecz pozwala na dużą personalizację raportów generowanych przez Google Analytics 4.

Co zmieni się dzięki nowym możliwościom Google Analytics 4?

Na ten moment możemy tylko spekulować, jaki wpływ na marketing internetowy będą miały zmiany w analizowaniu zachowań klientów mobilnych – wdrożenie nowej wersji Google Analytics jest niełatwe, poza tym narzędzie to wciąż nie jest wolne od pewnych niedoskonałości. Z tych powodów jak dotąd niewielu z branży e-commerce zaczęło z niego skorzystać. Na efekty z pewnością należy jeszcze poczekać, choć jest całkiem możliwe, że dane o skuteczności działań prowadzonych poszczególnymi kanałami mogą okazać się zaskakujące. Z pewnością jednak warto myśleć wprowadzonych przez Google Analytics 4 zmianach jako o analityce przyszłości.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...