Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Eobuwie.pl – marka godna naśladowania

Wtorek, 3 Sierpień 2021

Eobuwie.pl, innowacyjny e-biznes z Zielonej Góry, w 2020 roku został nagrodzony w najważniejszym polskim konkursie z branży e-commerce, E-commerce Polska Awards, w kategorii „Best in Cross-border”. W dzisiejszych czasach handel transgraniczny to ogromna szansa dla wielu sprzedawców internetowych – otwarcie się na nowe rynki może przynieść gigantyczne korzyści. W jaki sposób odnieść sukces? Warto przyjrzeć się przypadkowi spółki eobuwie.pl.

Od lokalnego sklepu do lidera – eobuwie.pl w pigułce

W jaki sposób z lokalnego sklepu obuwniczego eobuwie.pl wyrosło na lidera handlu transgranicznego w Europie Środkowo-Wschodniej? Zawdzięcza to ekspansji w przeciągu zaledwie 7 lat na 16 rynków europejskich. Spółka przeszła długą drogę – w 2012 roku wartość sprzedaży wynosiła 25 mln zł, a w 2020 roku wzrosła aż do 2,2 mld zł. Pierwszy krok poza polskie granice eobuwie.pl wykonało w 2013, wchodząc na rynek czeski. Dziś działa również w Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii, w Grecji, w Szwecji, na Słowacji, w Bułgarii, na Ukrainie, na Litwie, we Włoszech, w Hiszpanii, we Francji, w Szwajcarii i w Chorwacji. Oprócz tego rozwija się sieć sklepów stacjonarnych – dziś działa 25 sklepów w polskich galeriach handlowych. Firma posiada własne centrum logistyczne w Zielonej Górze i właśnie otworzyła drugie w Rumunii, by zapewnić wygodne zaplecze logistyczne dla pobliskich rynków. Równolegle do eobuwie.pl rozwija się platforma z modą premium Modivo oraz usługa esize.me, która niedługo wejdzie na niektóre rynki zagraniczne.

Klucz to najwyższy standard obsługi klienta

Podejście do klienta w eobuwie.pl jest wyjątkowo godne naśladowania. Obsługa klienta utrzymuje wysoki poziom – infolinia oraz live chat dostępne są dla klientów w językach narodowych. Każdy rynek ma swojego koordynatora, który zna jego specyfikę i monitoruje sytuację. Firma dba o sprawny, spójny łańcuch dostaw. Wspiera ją w tym wyjątkowe, zautomatyzowane centrum logistyczne, które jest w stanie obsłużyć 10 tysięcy zamówień w ciągu godziny. Klienci mają też do wyboru różne formy płatności – mogą wybrać te, które są dla nich wygodne. Większość rynków zagranicznych eobuwie.pl obsługuje we współpracy z PayU. W eobuwie.pl możliwe jest korzystanie z PayPala, tradycyjnych przelewów, płatności kartą lub gotówką przy odbiorze. Można też odroczyć płatność dzięki usłudze PayPo.

Jak eobuwie.pl wybiera kierunek ekspansji?

Zanim eobuwie.pl wejdzie na nowy rynek, przeprowadzana jest szczegółowa analiza. Ważna jest bliskość geograficzna, która umożliwia szybkie dostawy, a także bliskość kulturowa, dzięki której łatwo dopasować asortyment do potrzeb klientów. Istotna jest też konkurencja na rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów w danym kraju.

Dopasowywanie się do upodobań klienta

To właśnie jeden z najbardziej istotnych czynników decydujących o sukcesie eobuwie.pl. Dlatego klienci mogą płacić za zakupy w lokalnej walucie. Implementowane są sposoby płatności, które są lubiane przez klientów na danym rynku – np. szybkie płatności (pay-by-link) w Polsce i Czechach czy rumuńska opcja płatności kartą, która jest automatycznie rozkładana na raty. W Czechach funkcjonuje ponadto możliwość odroczenia płatności za pomocą usługi Twisto. Ekspansja cross-border wymaga też ciągłej bliskości z lokalnymi klientami – bieżącym reagowaniem na ich potrzeby i upodobania, a także ciągłym zaskakiwaniem ofertą pochodzącą wyłącznie od sprawdzonych dostawców. 

Profesjonalizm, transparentność i szacunek do lokalnego rynku to jedyne słuszne podejście, jeśli chodzi o handel transgraniczny. Dlatego warto czerpać inspiracje z doświadczeń spółki eobuwie.pl, by nadać swojej firmie właściwy kierunek rozwoju.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...