Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Eobuwie.pl – marka godna naśladowania

2021.08.03

Eobuwie.pl, innowacyjny e-biznes z Zielonej Góry, w 2020 roku został nagrodzony w najważniejszym polskim konkursie z branży e-commerce, E-commerce Polska Awards, w kategorii „Best in Cross-border”. W dzisiejszych czasach handel transgraniczny to ogromna szansa dla wielu sprzedawców internetowych – otwarcie się na nowe rynki może przynieść gigantyczne korzyści. W jaki sposób odnieść sukces? Warto przyjrzeć się przypadkowi spółki eobuwie.pl.

Od lokalnego sklepu do lidera – eobuwie.pl w pigułce

W jaki sposób z lokalnego sklepu obuwniczego eobuwie.pl wyrosło na lidera handlu transgranicznego w Europie Środkowo-Wschodniej? Zawdzięcza to ekspansji w przeciągu zaledwie 7 lat na 16 rynków europejskich. Spółka przeszła długą drogę – w 2012 roku wartość sprzedaży wynosiła 25 mln zł, a w 2020 roku wzrosła aż do 2,2 mld zł. Pierwszy krok poza polskie granice eobuwie.pl wykonało w 2013, wchodząc na rynek czeski. Dziś działa również w Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii, w Grecji, w Szwecji, na Słowacji, w Bułgarii, na Ukrainie, na Litwie, we Włoszech, w Hiszpanii, we Francji, w Szwajcarii i w Chorwacji. Oprócz tego rozwija się sieć sklepów stacjonarnych – dziś działa 25 sklepów w polskich galeriach handlowych. Firma posiada własne centrum logistyczne w Zielonej Górze i właśnie otworzyła drugie w Rumunii, by zapewnić wygodne zaplecze logistyczne dla pobliskich rynków. Równolegle do eobuwie.pl rozwija się platforma z modą premium Modivo oraz usługa esize.me, która niedługo wejdzie na niektóre rynki zagraniczne.

Klucz to najwyższy standard obsługi klienta

Podejście do klienta w eobuwie.pl jest wyjątkowo godne naśladowania. Obsługa klienta utrzymuje wysoki poziom – infolinia oraz live chat dostępne są dla klientów w językach narodowych. Każdy rynek ma swojego koordynatora, który zna jego specyfikę i monitoruje sytuację. Firma dba o sprawny, spójny łańcuch dostaw. Wspiera ją w tym wyjątkowe, zautomatyzowane centrum logistyczne, które jest w stanie obsłużyć 10 tysięcy zamówień w ciągu godziny. Klienci mają też do wyboru różne formy płatności – mogą wybrać te, które są dla nich wygodne. Większość rynków zagranicznych eobuwie.pl obsługuje we współpracy z PayU. W eobuwie.pl możliwe jest korzystanie z PayPala, tradycyjnych przelewów, płatności kartą lub gotówką przy odbiorze. Można też odroczyć płatność dzięki usłudze PayPo.

Jak eobuwie.pl wybiera kierunek ekspansji?

Zanim eobuwie.pl wejdzie na nowy rynek, przeprowadzana jest szczegółowa analiza. Ważna jest bliskość geograficzna, która umożliwia szybkie dostawy, a także bliskość kulturowa, dzięki której łatwo dopasować asortyment do potrzeb klientów. Istotna jest też konkurencja na rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów w danym kraju.

Dopasowywanie się do upodobań klienta

To właśnie jeden z najbardziej istotnych czynników decydujących o sukcesie eobuwie.pl. Dlatego klienci mogą płacić za zakupy w lokalnej walucie. Implementowane są sposoby płatności, które są lubiane przez klientów na danym rynku – np. szybkie płatności (pay-by-link) w Polsce i Czechach czy rumuńska opcja płatności kartą, która jest automatycznie rozkładana na raty. W Czechach funkcjonuje ponadto możliwość odroczenia płatności za pomocą usługi Twisto. Ekspansja cross-border wymaga też ciągłej bliskości z lokalnymi klientami – bieżącym reagowaniem na ich potrzeby i upodobania, a także ciągłym zaskakiwaniem ofertą pochodzącą wyłącznie od sprawdzonych dostawców. 

Profesjonalizm, transparentność i szacunek do lokalnego rynku to jedyne słuszne podejście, jeśli chodzi o handel transgraniczny. Dlatego warto czerpać inspiracje z doświadczeń spółki eobuwie.pl, by nadać swojej firmie właściwy kierunek rozwoju.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...