Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Eobuwie.pl – marka godna naśladowania

2021.08.03

Eobuwie.pl, innowacyjny e-biznes z Zielonej Góry, w 2020 roku został nagrodzony w najważniejszym polskim konkursie z branży e-commerce, E-commerce Polska Awards, w kategorii „Best in Cross-border”. W dzisiejszych czasach handel transgraniczny to ogromna szansa dla wielu sprzedawców internetowych – otwarcie się na nowe rynki może przynieść gigantyczne korzyści. W jaki sposób odnieść sukces? Warto przyjrzeć się przypadkowi spółki eobuwie.pl.

Od lokalnego sklepu do lidera – eobuwie.pl w pigułce

W jaki sposób z lokalnego sklepu obuwniczego eobuwie.pl wyrosło na lidera handlu transgranicznego w Europie Środkowo-Wschodniej? Zawdzięcza to ekspansji w przeciągu zaledwie 7 lat na 16 rynków europejskich. Spółka przeszła długą drogę – w 2012 roku wartość sprzedaży wynosiła 25 mln zł, a w 2020 roku wzrosła aż do 2,2 mld zł. Pierwszy krok poza polskie granice eobuwie.pl wykonało w 2013, wchodząc na rynek czeski. Dziś działa również w Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii, w Grecji, w Szwecji, na Słowacji, w Bułgarii, na Ukrainie, na Litwie, we Włoszech, w Hiszpanii, we Francji, w Szwajcarii i w Chorwacji. Oprócz tego rozwija się sieć sklepów stacjonarnych – dziś działa 25 sklepów w polskich galeriach handlowych. Firma posiada własne centrum logistyczne w Zielonej Górze i właśnie otworzyła drugie w Rumunii, by zapewnić wygodne zaplecze logistyczne dla pobliskich rynków. Równolegle do eobuwie.pl rozwija się platforma z modą premium Modivo oraz usługa esize.me, która niedługo wejdzie na niektóre rynki zagraniczne.

Klucz to najwyższy standard obsługi klienta

Podejście do klienta w eobuwie.pl jest wyjątkowo godne naśladowania. Obsługa klienta utrzymuje wysoki poziom – infolinia oraz live chat dostępne są dla klientów w językach narodowych. Każdy rynek ma swojego koordynatora, który zna jego specyfikę i monitoruje sytuację. Firma dba o sprawny, spójny łańcuch dostaw. Wspiera ją w tym wyjątkowe, zautomatyzowane centrum logistyczne, które jest w stanie obsłużyć 10 tysięcy zamówień w ciągu godziny. Klienci mają też do wyboru różne formy płatności – mogą wybrać te, które są dla nich wygodne. Większość rynków zagranicznych eobuwie.pl obsługuje we współpracy z PayU. W eobuwie.pl możliwe jest korzystanie z PayPala, tradycyjnych przelewów, płatności kartą lub gotówką przy odbiorze. Można też odroczyć płatność dzięki usłudze PayPo.

Jak eobuwie.pl wybiera kierunek ekspansji?

Zanim eobuwie.pl wejdzie na nowy rynek, przeprowadzana jest szczegółowa analiza. Ważna jest bliskość geograficzna, która umożliwia szybkie dostawy, a także bliskość kulturowa, dzięki której łatwo dopasować asortyment do potrzeb klientów. Istotna jest też konkurencja na rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów w danym kraju.

Dopasowywanie się do upodobań klienta

To właśnie jeden z najbardziej istotnych czynników decydujących o sukcesie eobuwie.pl. Dlatego klienci mogą płacić za zakupy w lokalnej walucie. Implementowane są sposoby płatności, które są lubiane przez klientów na danym rynku – np. szybkie płatności (pay-by-link) w Polsce i Czechach czy rumuńska opcja płatności kartą, która jest automatycznie rozkładana na raty. W Czechach funkcjonuje ponadto możliwość odroczenia płatności za pomocą usługi Twisto. Ekspansja cross-border wymaga też ciągłej bliskości z lokalnymi klientami – bieżącym reagowaniem na ich potrzeby i upodobania, a także ciągłym zaskakiwaniem ofertą pochodzącą wyłącznie od sprawdzonych dostawców. 

Profesjonalizm, transparentność i szacunek do lokalnego rynku to jedyne słuszne podejście, jeśli chodzi o handel transgraniczny. Dlatego warto czerpać inspiracje z doświadczeń spółki eobuwie.pl, by nadać swojej firmie właściwy kierunek rozwoju.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...