Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01

Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się zdarzały, jednak możemy próbować zminimalizować liczbę takich osób. W jaki sposób? Na przykład poprzez tzw. one step checkout. Jesteś ciekawy, o co chodzi? Zostań z nami, aby się dowiedzieć!

Czym jest one step checkout? Krótkie wyjaśnienie

Zacznijmy od tego, czym właściwie jest one step checkout. Najprościej mówiąc, to jednostronicowy formularz niezbędny w procesie finalizacji zamówienia – w tym miejscu klienci podają wszystkie swoje dane, decydują o formie dostawy i metodzie płatności. W większości sklepów internetowych znajdziemy tradycyjny checkout, który składa się z kilku etapów, a każdy z nich jest umieszczony na osobnej stronie. Oznacza to, że użytkownik musi „przekliknąć się” przez formularz, co zniechęca niektórych odbiorców – cały proces może być dla nich zbyt uciążliwy i prowadzić do porzucenia koszyka. Wprowadzenie one-step checkout ma na celu zminimalizowanie liczby kroków, które klient musi podjąć, aby sfinalizować zakupy. Głównym założeniem tego rozwiązania jest umożliwienie konsumentom składania zamówień za pomocą pojedynczej strony, dzięki czemu końcowy etap staje się bardziej intuicyjny, szybki i przyjazny.

Najważniejsze zalety one step checkout

One step checkout wiąże się z licznymi zaletami. Pierwszą z nich jest skrócony czas składania zamówienia – mniej kroków i możliwość wprowadzenia wszystkich danych na jednej stronie pozwala klientom szybciej zakończyć proces zakupowy. Druga to mniejsza liczba porzuconych koszyków – skomplikowane i długie procedury mogą skutkować rezygnacją z finalizacji zamówienia, a uproszczone narzędzia sprawiają, że więcej osób dokończy swoją transakcję. Trzecia zaleta to poprawa ogólnych doświadczeń klienta: mniej kliknięć i przejść oznacza wygodniejsze i bardziej intuicyjne zakupy, co może przyczynić się do zwiększenia lojalności konsumenta. Dzięki usprawnionemu procesowi zamawiania sklep internetowy prawdopodobnie odnotuje wzrost wskaźnika konwersji.


Zobacz też: Sprzedawaj więcej! Cross-selling i up-selling e-commerce


Wady one step checkout

Czy to nowoczesne rozwiązanie ma jakieś wady? Okazuje się, że tak. Warto wziąć je pod uwagę przed wprowadzeniem one step checkout w swoim sklepie internetowym. Czasami jednostronicowe formularze nie są wystarczająco przejrzyste i czytelne, głównie ze względu na nagromadzenie różnych elementów w jednym miejscu – z tego powodu część klientów może mieć problem z koncentracją. Powinniśmy zadbać o to, by one step checkout był klarowny i zrozumiały. Musimy również pamiętać, że w przypadku tej metody trzeba umieścić wiele składników na jednej stronie, kluczowe więc staje się odpowiednie ich ułożenie, co wymaga wcześniejszego przemyślenia. Trudniej będzie także zastosować strategie cross-sellingu czy up-sellingu.

Krótkie podsumowanie

Wciąż zastanawiasz się, czy one step checkout okaże się dla Ciebie odpowiednie? Zawsze możesz spróbować, a jeżeli nie będziesz zadowolony z wyników, po prostu wrócisz do poprzedniej formy składania zamówień. Czasami warto wprowadzić zmiany w swoim sklepie internetowym, aby przekonać się, czy uda nam się zwiększyć poziom konwersji.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...