Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #9: Co to jest Google Ads?

Piątek, 24 Grudzień 2021

Podstawą sprzedaży w internecie jest dobra widoczność e-sklepu. Google Ads to – obok Facebook Ads – najpopularniejszy system umożliwiający działania reklamowe w sieci. W dzisiejszym artykule z serii Ecomersy Basic chcielibyśmy przeprowadzić Cię przez podstawowe założenia tego systemu, pokazać, jak z niego korzystać i doradzić, czy warto. Sprawdź, na czym polega tworzenie kampanii przy użyciu Google Ads.

Jak działa Google Ads?

Wypozycjonowanie sklepu na wysoką pozycję w wyszukiwarce jest trudne. Google Ads wspierają SEO, pozwalając na natychmiastowe wypromowanie wybranych fraz. System ten umożliwia przede wszystkim wyświetlanie reklam w wyszukiwarce oraz w sieci wyszukiwania, czyli na konkretnych stronach. Te usługi są płatne i, co bardzo istotne, reklamodawcy ponoszą koszty od kliknięcia, same wyświetlenia są darmowe. Najprościej mówiąc, dany użytkownik musi rzeczywiście zainteresować się Twoją promocją. Reklamy wyświetlają się w formie tekstu, grafiki czy video. Google Ads proponuje następujące ich rodzaje:

  • reklamę w wynikach wyszukiwania (także produktową);
  • reklamę w sieci wyszukiwania;
  • remarketing;
  • reklamy na YouTubie oraz Gmailu;
  • reklamy w aplikacjach

Jak sprawić, żeby kampania była skuteczna?

Bardzo istotnym elementem przy tworzeniu kampanii w Google Ads jest odpowiednia optymalizacja. Trzeba wybrać frazy kluczowe, na które ma zostać skierowana reklama. Kiedy użytkownik wpisze je w wyszukiwarkę, rozpocznie się proces aukcji. W oparciu o jej wynik algorytmy zadecydują o kolejności wyświetlania reklam. Na Twoją widoczność mają wpływ dwa czynniki: stawka za kliknięcie oraz wynik jakości. Ostatnie kryterium obejmuje takie elementy, jak trafność reklamy (czy odpowiada na pytania użytkowników?) oraz słów kluczowych czy poziom strony docelowej. Warto wspomnieć, że im lepszy jest wynik jakości, tym mniej pieniędzy musisz przeznaczać na kampanie.


Zobacz też: Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?


Ile kosztują reklamy w Google?

Nie ma jednego, stałego kosztu kampanii. Przy planowaniu budżetu trzeba wziąć pod uwagę następujące czynniki: wcześniej wspomniany wynik jakości, wielkość konkurencji, rodzaj branży, popularność wybranych keywordsów, lokalizację. Można zdecydować się na jedną z wielu form płatności. Omówmy najpopularniejsze z nich. Google proponuje tzw. płatność za kliknięcie (CPC), czyli za odwiedzenie Twojej strony internetowej. Jest to najbardziej rozpowszechniony sposób. Na drugim miejscu znajduje się płatność za 1000 wyświetleń (na YouTubie lub w wyszukiwarce), później płatność za obejrzenie (cost per view) oraz CPA (cost per action). Ta ostatnia forma jest dostępna tylko dla popularnych kont, ponieważ opiera się na płatnościach za konwersję.

Czy warto tworzyć kampanie przy wykorzystaniu Google Ads?

Dużą zaletą tego systemu jest jego elastyczność. Można samemu zdecydować o tym, na jaki format postawić oraz w jaki sposób się rozliczać. Jeżeli zadbasz o właściwie dobrane, trafne słowo kluczowe, masz duże szanse na zwrot z inwestycji. Wiele przedsiębiorców decyduje się właśnie na Google Ads ze względu na jego popularność, jednak mnóstwo osób ceni sobie to narzędzie. Może szybko przynieść efekty, które samemu da się śledzić i mieć pod kontrolą. Pamiętaj, że w internetowym świecie liczy się przede wszystkim widoczność: bez niej nie istniejesz.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...