Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

E-commerce w branży beauty – 5 sposobów na większą sprzedaż w drogerii internetowej

Piątek, 22 Październik 2021

Konkurencja w e-commerce nieustannie rośnie. Nie omija to branży beauty, która dosyć znacznie odczuwa skutki pandemii. Wyraźnie zwiększył się odsetek zakupów internetowych. Zamawianie kosmetyków w sieci niesie ze sobą jednak pewne trudności, których nie napotykają klienci kupujący je stacjonarnie, jak np. możliwość sprawdzenia testera czy poradzenia się sprzedawcy. Jak przyciągnąć klientów? Proponujemy 5 skutecznych sposobów na poprawę sprzedaży w drogerii internetowej!

1. Karta produktu

Idealna karta powinna zawierać czytelną nazwę produktu i producenta, wariant (np. kolorystyczny), parametry (np. wielkość opakowania czy przeznaczenie). Stawiaj na rich content, czyli rozbudowane, a nawet interaktywne karty produktów, pełne profesjonalnych zdjęć, klipów wideo, infografik, ikon symbolizujących właściwości produktu. Cena musi rzucać się w oczy i być zawsze aktualna, uwzględniająca np. aktualne promocje. Widoczna musi być również informacja o dostępności lub o tym, że produkt jest na wyczerpaniu. Warto zadbać o długi, rzetelny opis. Zawrzyj jak najwięcej informacji – o składzie produktu, sposobach aplikacji, efektach, jakie można uzyskać. Pokaż produkty w użyciu, np. swatche czy wykonany nim makijaż. Zbieraj też pozytywne recenzje i oceny – niech pracują na dostępne u Ciebie produkty. Pamiętaj również o wyrazistym CTA, które natychmiast rzuca się w oczy.

2. Content marketing

Klientka, poszukując informacji o produkcie, chętnie obejrzy wideo prezentujące nakładanie kosmetyku i to, jak prezentuje się on na skórze. Zainteresuje się również recenzjami. Rozszerzeniem informacji z kart produktów może być np. firmowy blog, na którym będzie można znaleźć np. przykładowe makijaże z zastosowaniem danego kosmetyku, rankingi, prezentowniki. Dobrze wypozycjonowany ekspercki artykuł na blogu o pielęgnacji, podparty linkami do konkretnych produktów, świetnie wpłynie na wzrost sprzedaży. Webinary live to również dobry sposób na dostarczanie klientkom wiedzy o produktach, zwłaszcza gdy w swojej e-drogerii sprzedajesz produkty własnej marki – dzięki temu klientki będą miały możliwość poznania ich w użyciu i działaniu.


Może Cię też zainteresować: Content marketing a prawa autorskie


3. Omnichannel

Możliwość rozpoczęcia zakupów na stronie internetowej i dokończenie ich na smartfonie? Rezerwacja w aplikacji i odbiór w sklepie stacjonarnym? Takiej elastyczności właśnie potrzebują Twoje Klientki. Pamiętaj, że dziś smartfon jest wykorzystywany do dokonywania zakupów już niemal tak samo często jak laptop. Zadbaj więc o to, by Twoje kanały sprzedaży współgrały ze sobą. Ceny, promocje, stan magazynowy, zawartość koszyka – wszystko to powinno być zsynchronizowane i dostępne dla klientki niezależnie od kanału. Wersję mobilną sklepu internetowego traktuj tak samo jak podstawową witrynę! Musi być czytelna, wygodna i łatwo dostępna. Doskonałym pomysłem jest stworzenie mobilnej aplikacji zakupowej, choć na ten moment – zwykle ze względu na koszty – decyduje się na to niewiele biznesów e-commerce.

4. Dostępność dla klientek

Stwórz dla klientek możliwość konsultacji z ekspertkami. Zaproponuj im czat albo opcję wideorozmowy. Pomoc w wyborze odpowiedniego odcienia kosmetyku albo dobór kremu do rodzaju skóry to dla wielu klientek ogromne ułatwienie. Podanie bezpośredniego linka do produktu podczas takiej konsultacji drastycznie skraca ścieżkę, którą klientka będzie musiała pokonać, by dokonać transakcji.


Zobacz też: Social media i pozycjonowanie a sprzedaż


5. Marketing automation i retargeting

Z pewnością często zdarza się, że klientki wchodzą na stronę Twojej e-drogerii, lecz albo niczego nie dodają do koszyka, albo rezygnują tuż przed sfinalizowaniem transakcji. Trzeba im przypomnieć o sobie i zaproponować coś spersonalizowanego. Po pierwsze, postaw na odzyskiwanie porzuconych koszyków. Z pomocą narzędzi marketing automation wysyłaj klientkom maile z przypomnieniem o dokończeniu transakcji, razem z unikalną okazją (np. „Dokończ swoje zakupy, klikając w ten link, a otrzymasz zestaw próbek gratis”). Wykorzystaj też retargeting – kieruj do klientek dedykowane reklamy przypominające o Twojej e-drogerii, dostępnych produktach i treściach eksperckich. Te również mogą być uzupełnione o niepowtarzalną korzyść.

 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...