E-commerce w branży beauty – 5 sposobów na większą sprzedaż w drogerii internetowej
Konkurencja w e-commerce nieustannie rośnie. Nie omija to branży beauty, która dosyć znacznie odczuwa skutki pandemii. Wyraźnie zwiększył się odsetek zakupów internetowych. Zamawianie kosmetyków w sieci niesie ze sobą jednak pewne trudności, których nie napotykają klienci kupujący je stacjonarnie, jak np. możliwość sprawdzenia testera czy poradzenia się sprzedawcy. Jak przyciągnąć klientów? Proponujemy 5 skutecznych sposobów na poprawę sprzedaży w drogerii internetowej!
1. Karta produktu
Idealna karta powinna zawierać czytelną nazwę produktu i producenta, wariant (np. kolorystyczny), parametry (np. wielkość opakowania czy przeznaczenie). Stawiaj na rich content, czyli rozbudowane, a nawet interaktywne karty produktów, pełne profesjonalnych zdjęć, klipów wideo, infografik, ikon symbolizujących właściwości produktu. Cena musi rzucać się w oczy i być zawsze aktualna, uwzględniająca np. aktualne promocje. Widoczna musi być również informacja o dostępności lub o tym, że produkt jest na wyczerpaniu. Warto zadbać o długi, rzetelny opis. Zawrzyj jak najwięcej informacji – o składzie produktu, sposobach aplikacji, efektach, jakie można uzyskać. Pokaż produkty w użyciu, np. swatche czy wykonany nim makijaż. Zbieraj też pozytywne recenzje i oceny – niech pracują na dostępne u Ciebie produkty. Pamiętaj również o wyrazistym CTA, które natychmiast rzuca się w oczy.
2. Content marketing
Klientka, poszukując informacji o produkcie, chętnie obejrzy wideo prezentujące nakładanie kosmetyku i to, jak prezentuje się on na skórze. Zainteresuje się również recenzjami. Rozszerzeniem informacji z kart produktów może być np. firmowy blog, na którym będzie można znaleźć np. przykładowe makijaże z zastosowaniem danego kosmetyku, rankingi, prezentowniki. Dobrze wypozycjonowany ekspercki artykuł na blogu o pielęgnacji, podparty linkami do konkretnych produktów, świetnie wpłynie na wzrost sprzedaży. Webinary live to również dobry sposób na dostarczanie klientkom wiedzy o produktach, zwłaszcza gdy w swojej e-drogerii sprzedajesz produkty własnej marki – dzięki temu klientki będą miały możliwość poznania ich w użyciu i działaniu.
Może Cię też zainteresować: Content marketing a prawa autorskie
3. Omnichannel
Możliwość rozpoczęcia zakupów na stronie internetowej i dokończenie ich na smartfonie? Rezerwacja w aplikacji i odbiór w sklepie stacjonarnym? Takiej elastyczności właśnie potrzebują Twoje Klientki. Pamiętaj, że dziś smartfon jest wykorzystywany do dokonywania zakupów już niemal tak samo często jak laptop. Zadbaj więc o to, by Twoje kanały sprzedaży współgrały ze sobą. Ceny, promocje, stan magazynowy, zawartość koszyka – wszystko to powinno być zsynchronizowane i dostępne dla klientki niezależnie od kanału. Wersję mobilną sklepu internetowego traktuj tak samo jak podstawową witrynę! Musi być czytelna, wygodna i łatwo dostępna. Doskonałym pomysłem jest stworzenie mobilnej aplikacji zakupowej, choć na ten moment – zwykle ze względu na koszty – decyduje się na to niewiele biznesów e-commerce.
4. Dostępność dla klientek
Stwórz dla klientek możliwość konsultacji z ekspertkami. Zaproponuj im czat albo opcję wideorozmowy. Pomoc w wyborze odpowiedniego odcienia kosmetyku albo dobór kremu do rodzaju skóry to dla wielu klientek ogromne ułatwienie. Podanie bezpośredniego linka do produktu podczas takiej konsultacji drastycznie skraca ścieżkę, którą klientka będzie musiała pokonać, by dokonać transakcji.
Zobacz też: Social media i pozycjonowanie a sprzedaż
5. Marketing automation i retargeting
Z pewnością często zdarza się, że klientki wchodzą na stronę Twojej e-drogerii, lecz albo niczego nie dodają do koszyka, albo rezygnują tuż przed sfinalizowaniem transakcji. Trzeba im przypomnieć o sobie i zaproponować coś spersonalizowanego. Po pierwsze, postaw na odzyskiwanie porzuconych koszyków. Z pomocą narzędzi marketing automation wysyłaj klientkom maile z przypomnieniem o dokończeniu transakcji, razem z unikalną okazją (np. „Dokończ swoje zakupy, klikając w ten link, a otrzymasz zestaw próbek gratis”). Wykorzystaj też retargeting – kieruj do klientek dedykowane reklamy przypominające o Twojej e-drogerii, dostępnych produktach i treściach eksperckich. Te również mogą być uzupełnione o niepowtarzalną korzyść.