Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Social media i pozycjonowanie a sprzedaż

2021.08.05

Media społecznościowe to nie tylko miejsce dla prywatnych użytkowników, ale również dla firm. Coraz więcej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi oraz produkty na Facebooku, Instagramie czy popularnym TikToku. Potencjalni klienci mogą sprawdzać oferty w łatwy i przystępny sposób, na bieżąco dowiadywać się o promocjach czy rabatach. Warto wspomnieć również o związku social mediów z pozycjonowaniem.

Konkretne korzyści

Oczywistą rzeczą jest, że media społecznościowe mają ogromny potencjał, by generować większą sprzedaż i przyciągać więcej klientów. Trzeba je tylko w odpowiedni sposób wykorzystać. Należy się zastanowić, który portal najlepiej pasuje do danej firmy – tutaj istotny staje się konkretny plan i dobry research. Celem może być nie tylko zwiększony zysk, ale też lepsza komunikacja z klientem czy budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Pozycjonowanie w mediach społecznościowych

Profile w social mediach są ważne dla SEO. Linki i podstrony generują organiczny ruch, nieobojętny dla Google. Oprócz tego, udostępnianie wpisów z bloga sprawi, że użytkownicy będą je share'ować. Profile pojawiające się na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę. Liczy się również dywersyfikowanie źródeł. 

- W przypadku e-sprzedaży media społecznościowe odgrywają ogromną rolę. To idealne miejsce do pozyskiwania klientów i promowania swojej oferty. Istotne jest nie tylko prowadzenie atrakcyjnego profilu, ale również utrzymywanie dobrych relacji z użytkownikami. – mówi Karolina Przewięźlikowska Facebook Ads Specialist w MedializerCo ważne, tam zasięg organiczny to za mało, by podnieść sprzedaż. Dobrze zaplanowana kampania Facebook Ads zwraca się wielokrotnie, jednak jej przygotowanie wymaga znajomości branży oraz wiedzy i doświadczenia w zakresie organizacji kampanii. – uzupełnia.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...