Dzisiaj mamy: Wtorek, 10 Grudzień 2024

Social media i pozycjonowanie a sprzedaż

2021.08.05

Media społecznościowe to nie tylko miejsce dla prywatnych użytkowników, ale również dla firm. Coraz więcej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi oraz produkty na Facebooku, Instagramie czy popularnym TikToku. Potencjalni klienci mogą sprawdzać oferty w łatwy i przystępny sposób, na bieżąco dowiadywać się o promocjach czy rabatach. Warto wspomnieć również o związku social mediów z pozycjonowaniem.

Konkretne korzyści

Oczywistą rzeczą jest, że media społecznościowe mają ogromny potencjał, by generować większą sprzedaż i przyciągać więcej klientów. Trzeba je tylko w odpowiedni sposób wykorzystać. Należy się zastanowić, który portal najlepiej pasuje do danej firmy – tutaj istotny staje się konkretny plan i dobry research. Celem może być nie tylko zwiększony zysk, ale też lepsza komunikacja z klientem czy budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Pozycjonowanie w mediach społecznościowych

Profile w social mediach są ważne dla SEO. Linki i podstrony generują organiczny ruch, nieobojętny dla Google. Oprócz tego, udostępnianie wpisów z bloga sprawi, że użytkownicy będą je share'ować. Profile pojawiające się na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę. Liczy się również dywersyfikowanie źródeł. 

- W przypadku e-sprzedaży media społecznościowe odgrywają ogromną rolę. To idealne miejsce do pozyskiwania klientów i promowania swojej oferty. Istotne jest nie tylko prowadzenie atrakcyjnego profilu, ale również utrzymywanie dobrych relacji z użytkownikami. – mówi Karolina Przewięźlikowska Facebook Ads Specialist w MedializerCo ważne, tam zasięg organiczny to za mało, by podnieść sprzedaż. Dobrze zaplanowana kampania Facebook Ads zwraca się wielokrotnie, jednak jej przygotowanie wymaga znajomości branży oraz wiedzy i doświadczenia w zakresie organizacji kampanii. – uzupełnia.

Polecamy