Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Social media i pozycjonowanie a sprzedaż

Czwartek, 5 Sierpień 2021

Media społecznościowe to nie tylko miejsce dla prywatnych użytkowników, ale również dla firm. Coraz więcej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi oraz produkty na Facebooku, Instagramie czy popularnym TikToku. Potencjalni klienci mogą sprawdzać oferty w łatwy i przystępny sposób, na bieżąco dowiadywać się o promocjach czy rabatach. Warto wspomnieć również o związku social mediów z pozycjonowaniem.

Konkretne korzyści

Oczywistą rzeczą jest, że media społecznościowe mają ogromny potencjał, by generować większą sprzedaż i przyciągać więcej klientów. Trzeba je tylko w odpowiedni sposób wykorzystać. Należy się zastanowić, który portal najlepiej pasuje do danej firmy – tutaj istotny staje się konkretny plan i dobry research. Celem może być nie tylko zwiększony zysk, ale też lepsza komunikacja z klientem czy budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Pozycjonowanie w mediach społecznościowych

Profile w social mediach są ważne dla SEO. Linki i podstrony generują organiczny ruch, nieobojętny dla Google. Oprócz tego, udostępnianie wpisów z bloga sprawi, że użytkownicy będą je share'ować. Profile pojawiające się na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę. Liczy się również dywersyfikowanie źródeł. 

- W przypadku e-sprzedaży media społecznościowe odgrywają ogromną rolę. To idealne miejsce do pozyskiwania klientów i promowania swojej oferty. Istotne jest nie tylko prowadzenie atrakcyjnego profilu, ale również utrzymywanie dobrych relacji z użytkownikami. – mówi Karolina Przewięźlikowska Facebook Ads Specialist w MedializerCo ważne, tam zasięg organiczny to za mało, by podnieść sprzedaż. Dobrze zaplanowana kampania Facebook Ads zwraca się wielokrotnie, jednak jej przygotowanie wymaga znajomości branży oraz wiedzy i doświadczenia w zakresie organizacji kampanii. – uzupełnia.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...