Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Social media i pozycjonowanie a sprzedaż

2021.08.05

Media społecznościowe to nie tylko miejsce dla prywatnych użytkowników, ale również dla firm. Coraz więcej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi oraz produkty na Facebooku, Instagramie czy popularnym TikToku. Potencjalni klienci mogą sprawdzać oferty w łatwy i przystępny sposób, na bieżąco dowiadywać się o promocjach czy rabatach. Warto wspomnieć również o związku social mediów z pozycjonowaniem.

Konkretne korzyści

Oczywistą rzeczą jest, że media społecznościowe mają ogromny potencjał, by generować większą sprzedaż i przyciągać więcej klientów. Trzeba je tylko w odpowiedni sposób wykorzystać. Należy się zastanowić, który portal najlepiej pasuje do danej firmy – tutaj istotny staje się konkretny plan i dobry research. Celem może być nie tylko zwiększony zysk, ale też lepsza komunikacja z klientem czy budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Pozycjonowanie w mediach społecznościowych

Profile w social mediach są ważne dla SEO. Linki i podstrony generują organiczny ruch, nieobojętny dla Google. Oprócz tego, udostępnianie wpisów z bloga sprawi, że użytkownicy będą je share'ować. Profile pojawiające się na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę. Liczy się również dywersyfikowanie źródeł. 

- W przypadku e-sprzedaży media społecznościowe odgrywają ogromną rolę. To idealne miejsce do pozyskiwania klientów i promowania swojej oferty. Istotne jest nie tylko prowadzenie atrakcyjnego profilu, ale również utrzymywanie dobrych relacji z użytkownikami. – mówi Karolina Przewięźlikowska Facebook Ads Specialist w MedializerCo ważne, tam zasięg organiczny to za mało, by podnieść sprzedaż. Dobrze zaplanowana kampania Facebook Ads zwraca się wielokrotnie, jednak jej przygotowanie wymaga znajomości branży oraz wiedzy i doświadczenia w zakresie organizacji kampanii. – uzupełnia.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...