Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Dlaczego warto rozważyć sprzedaż zagraniczną w e-commerce?

2022.10.20

Autor: Tomasz Łysoń 

Działania Unii Europejskiej na rzecz ujednolicenia europejskich rynków powodują, że granice geograficzne w handlu elektronicznym się zacierają, a coraz to więcej konsumentów chce kupować produkty od zagranicznych przedsiębiorców. Czy sprzedaż zagraniczna może być szansą dla Twojego sklepu internetowego? Sprawdź!

European Ecommerce Report 2021 wskazuje, że już od 10 do 15 proc. sprzedaży detalicznej w Unii Europejskiej stanowi e-commerce. Bezpośredni wpływ na rozwój handlu w sieci mają zmiany w prawie, wzrost zaufania, ale i oczekiwań konsumentów. Niewielu polskich sprzedawców decyduje się na włączenie do strategii swojego e-biznesu planów na rozwój międzynarodowy. W przeciwieństwie do dużych graczy na rynku e-handlu.

Duże przedsiębiorstwa decydują się na zagraniczne rynki m.in. w celu dywersyfikacji kapitału, a także w bardzo szybkim tempie próbują je pochłonąć. Sklepy internetowe w ostatnim czasie wyraźnie przyspieszyły, a najwięksi gracze na rynku dokonali wielu inwestycji - w magazyny, infrastrukturę. Korzystając z niej rozwijają nie tylko sprzedaż krajową, ale również mocno wspierają sprzedaż transgraniczną. Ekspansja międzynarodowa w e-handlu to idealny sposób na to, aby poszerzyć grono klientów i zwiększyć swoje zyski. Oprócz skupienia na nasyconym, krajowym rynku można rozpocząć sprzedaż w miejscach, w którym konkurencja nie prowadzi działalności. Polski rynek jest w coraz to większym stopniu nasycany przez podmioty zagraniczne - często z większym kapitałem.

Ogromnym motorem napędowym do rozwoju handlu transgranicznego są działania Unii Europejskiej. W krajach Wspólnoty przyspieszono inwestycje w cyfryzację, a założenia, początkowo planowane na kilka lat zostały zrealizowane w ciągu kilku miesięcy. Obecnie jednym z kluczowych priorytetów Unii Europejskiej jest dążenie do opracowania uniwersalnych ram prawnych dla wszystkich rynków europejskich.

Sprzedaż transgraniczna daje możliwość większej sprzedaży przy podobnych kosztach. Prowadząc działalność biznesową w nowym kraju, firma może znacząco zwiększyć sprzedaż, a koszty utrzymać na podobnym poziomie. W przypadku otwarcia sklepu internetowego w nowym kraju i zwiększania wolumenu zamówień sprzedawca musi liczyć się z większym kosztem w zakresie logistyki czy marketingu. Utrzymanie przestrzeni magazynowej, zespołu IT czy rozwoju platformy pozostają takie same lub rosną w niewielkim stopniu.


Chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży zagranicznej w e-commerce? Sprawdź więcej szczegółów w e-booku od AtomStore – “5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo: https://www.atomstore.pl/ebook-crossborder?utm_source=ebook&utm_medium=social&utm_campaign=ecomersy-partner-medialny


Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...