Dlaczego warto rozważyć sprzedaż zagraniczną w e-commerce?
Autor: Tomasz Łysoń
Działania Unii Europejskiej na rzecz ujednolicenia europejskich rynków powodują, że granice geograficzne w handlu elektronicznym się zacierają, a coraz to więcej konsumentów chce kupować produkty od zagranicznych przedsiębiorców. Czy sprzedaż zagraniczna może być szansą dla Twojego sklepu internetowego? Sprawdź!
European Ecommerce Report 2021 wskazuje, że już od 10 do 15 proc. sprzedaży detalicznej w Unii Europejskiej stanowi e-commerce. Bezpośredni wpływ na rozwój handlu w sieci mają zmiany w prawie, wzrost zaufania, ale i oczekiwań konsumentów. Niewielu polskich sprzedawców decyduje się na włączenie do strategii swojego e-biznesu planów na rozwój międzynarodowy. W przeciwieństwie do dużych graczy na rynku e-handlu.
Duże przedsiębiorstwa decydują się na zagraniczne rynki m.in. w celu dywersyfikacji kapitału, a także w bardzo szybkim tempie próbują je pochłonąć. Sklepy internetowe w ostatnim czasie wyraźnie przyspieszyły, a najwięksi gracze na rynku dokonali wielu inwestycji - w magazyny, infrastrukturę. Korzystając z niej rozwijają nie tylko sprzedaż krajową, ale również mocno wspierają sprzedaż transgraniczną. Ekspansja międzynarodowa w e-handlu to idealny sposób na to, aby poszerzyć grono klientów i zwiększyć swoje zyski. Oprócz skupienia na nasyconym, krajowym rynku można rozpocząć sprzedaż w miejscach, w którym konkurencja nie prowadzi działalności. Polski rynek jest w coraz to większym stopniu nasycany przez podmioty zagraniczne - często z większym kapitałem.
Ogromnym motorem napędowym do rozwoju handlu transgranicznego są działania Unii Europejskiej. W krajach Wspólnoty przyspieszono inwestycje w cyfryzację, a założenia, początkowo planowane na kilka lat zostały zrealizowane w ciągu kilku miesięcy. Obecnie jednym z kluczowych priorytetów Unii Europejskiej jest dążenie do opracowania uniwersalnych ram prawnych dla wszystkich rynków europejskich.
Sprzedaż transgraniczna daje możliwość większej sprzedaży przy podobnych kosztach. Prowadząc działalność biznesową w nowym kraju, firma może znacząco zwiększyć sprzedaż, a koszty utrzymać na podobnym poziomie. W przypadku otwarcia sklepu internetowego w nowym kraju i zwiększania wolumenu zamówień sprzedawca musi liczyć się z większym kosztem w zakresie logistyki czy marketingu. Utrzymanie przestrzeni magazynowej, zespołu IT czy rozwoju platformy pozostają takie same lub rosną w niewielkim stopniu.
Chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży zagranicznej w e-commerce? Sprawdź więcej szczegółów w e-booku od AtomStore – “5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!
Pobierz e-book za darmo: https://www.atomstore.pl/ebook-crossborder?utm_source=ebook&utm_medium=social&utm_campaign=ecomersy-partner-medialny