Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Dlaczego warto rozważyć sprzedaż zagraniczną w e-commerce?

2022.10.20

Autor: Tomasz Łysoń 

Działania Unii Europejskiej na rzecz ujednolicenia europejskich rynków powodują, że granice geograficzne w handlu elektronicznym się zacierają, a coraz to więcej konsumentów chce kupować produkty od zagranicznych przedsiębiorców. Czy sprzedaż zagraniczna może być szansą dla Twojego sklepu internetowego? Sprawdź!

European Ecommerce Report 2021 wskazuje, że już od 10 do 15 proc. sprzedaży detalicznej w Unii Europejskiej stanowi e-commerce. Bezpośredni wpływ na rozwój handlu w sieci mają zmiany w prawie, wzrost zaufania, ale i oczekiwań konsumentów. Niewielu polskich sprzedawców decyduje się na włączenie do strategii swojego e-biznesu planów na rozwój międzynarodowy. W przeciwieństwie do dużych graczy na rynku e-handlu.

Duże przedsiębiorstwa decydują się na zagraniczne rynki m.in. w celu dywersyfikacji kapitału, a także w bardzo szybkim tempie próbują je pochłonąć. Sklepy internetowe w ostatnim czasie wyraźnie przyspieszyły, a najwięksi gracze na rynku dokonali wielu inwestycji - w magazyny, infrastrukturę. Korzystając z niej rozwijają nie tylko sprzedaż krajową, ale również mocno wspierają sprzedaż transgraniczną. Ekspansja międzynarodowa w e-handlu to idealny sposób na to, aby poszerzyć grono klientów i zwiększyć swoje zyski. Oprócz skupienia na nasyconym, krajowym rynku można rozpocząć sprzedaż w miejscach, w którym konkurencja nie prowadzi działalności. Polski rynek jest w coraz to większym stopniu nasycany przez podmioty zagraniczne - często z większym kapitałem.

Ogromnym motorem napędowym do rozwoju handlu transgranicznego są działania Unii Europejskiej. W krajach Wspólnoty przyspieszono inwestycje w cyfryzację, a założenia, początkowo planowane na kilka lat zostały zrealizowane w ciągu kilku miesięcy. Obecnie jednym z kluczowych priorytetów Unii Europejskiej jest dążenie do opracowania uniwersalnych ram prawnych dla wszystkich rynków europejskich.

Sprzedaż transgraniczna daje możliwość większej sprzedaży przy podobnych kosztach. Prowadząc działalność biznesową w nowym kraju, firma może znacząco zwiększyć sprzedaż, a koszty utrzymać na podobnym poziomie. W przypadku otwarcia sklepu internetowego w nowym kraju i zwiększania wolumenu zamówień sprzedawca musi liczyć się z większym kosztem w zakresie logistyki czy marketingu. Utrzymanie przestrzeni magazynowej, zespołu IT czy rozwoju platformy pozostają takie same lub rosną w niewielkim stopniu.


Chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży zagranicznej w e-commerce? Sprawdź więcej szczegółów w e-booku od AtomStore – “5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo: https://www.atomstore.pl/ebook-crossborder?utm_source=ebook&utm_medium=social&utm_campaign=ecomersy-partner-medialny


Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...