Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Carlsberg oddaje do testów Fibre Bottle – organiczną butelkę

2022.06.30

Marka Carlsberg pracuje nad proekologicznym rozwiązaniem – butelką Fibre Bottle, wykonaną z włókna drzewnego i przez to w pełni nadającą się do recyklingu. Obecnie trwają testy – produkt zostanie wypróbowany przez konsumentów w ośmiu krajach Europy Zachodniej oraz Środkowej, w tym w Polsce.

Efekty długoletniej współpracy

Piwo w biodegradowalnej butelce Fibre Bottle warzone jest z organicznego jęczmienia ze zrównoważonych upraw, aby ograniczyć ślad węglowy. Nad projektem zaczęto pracować już w 2015 roku, wspólnie z Paper Bottle Company (Paboco) i Avantium. W lipcu br. na polskim rynku pojawi się 1200 takich butelek. Trafią one także do klientów z Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii (łącznie 8 tys.).


Zobacz też: Zero waste w e-commerce


Zalety Fibre Bottle

Wyniki testu pozwolą Grupie Carlsberg opracować innowacyjne, funkcjonalne opakowanie. Polacy będą mogli zdobyć Fibre Bottle dzięki konkursom w mediach społecznościowych czy innym działaniom marketingowym. Butelka składa się z materiału PEF, polimeru pochodzenia roślinnego. Jest on wytwarzany z surowców naturalnych, może ulec degradacji w przyrodzie i odznacza się kompatybilnością z systemami recyklingu tworzyw sztucznych. Tego typu opakowanie lepiej chroni smak i nagazowanie napoju niż PET.

Zewnętrzne opakowanie

Za pomysł związany z PEF odpowiada firma Avantium, wiodący ekspert w dziedzinie chemii odnawialnej. Warto też wspomnieć, że zewnętrzna powłoka Fibre Bottle jest całkowicie organiczna, ponieważ buduje się ją z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Posiada też właściwości izolacyjne, co pomaga w utrzymaniu chłodnej temperatury piwa. Producentem powłoki jest firma opakowaniowa Paboco.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...