Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Carlsberg oddaje do testów Fibre Bottle – organiczną butelkę

2022.06.30

Marka Carlsberg pracuje nad proekologicznym rozwiązaniem – butelką Fibre Bottle, wykonaną z włókna drzewnego i przez to w pełni nadającą się do recyklingu. Obecnie trwają testy – produkt zostanie wypróbowany przez konsumentów w ośmiu krajach Europy Zachodniej oraz Środkowej, w tym w Polsce.

Efekty długoletniej współpracy

Piwo w biodegradowalnej butelce Fibre Bottle warzone jest z organicznego jęczmienia ze zrównoważonych upraw, aby ograniczyć ślad węglowy. Nad projektem zaczęto pracować już w 2015 roku, wspólnie z Paper Bottle Company (Paboco) i Avantium. W lipcu br. na polskim rynku pojawi się 1200 takich butelek. Trafią one także do klientów z Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii (łącznie 8 tys.).


Zobacz też: Zero waste w e-commerce


Zalety Fibre Bottle

Wyniki testu pozwolą Grupie Carlsberg opracować innowacyjne, funkcjonalne opakowanie. Polacy będą mogli zdobyć Fibre Bottle dzięki konkursom w mediach społecznościowych czy innym działaniom marketingowym. Butelka składa się z materiału PEF, polimeru pochodzenia roślinnego. Jest on wytwarzany z surowców naturalnych, może ulec degradacji w przyrodzie i odznacza się kompatybilnością z systemami recyklingu tworzyw sztucznych. Tego typu opakowanie lepiej chroni smak i nagazowanie napoju niż PET.

Zewnętrzne opakowanie

Za pomysł związany z PEF odpowiada firma Avantium, wiodący ekspert w dziedzinie chemii odnawialnej. Warto też wspomnieć, że zewnętrzna powłoka Fibre Bottle jest całkowicie organiczna, ponieważ buduje się ją z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Posiada też właściwości izolacyjne, co pomaga w utrzymaniu chłodnej temperatury piwa. Producentem powłoki jest firma opakowaniowa Paboco.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...