Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Carlsberg oddaje do testów Fibre Bottle – organiczną butelkę

2022.06.30

Marka Carlsberg pracuje nad proekologicznym rozwiązaniem – butelką Fibre Bottle, wykonaną z włókna drzewnego i przez to w pełni nadającą się do recyklingu. Obecnie trwają testy – produkt zostanie wypróbowany przez konsumentów w ośmiu krajach Europy Zachodniej oraz Środkowej, w tym w Polsce.

Efekty długoletniej współpracy

Piwo w biodegradowalnej butelce Fibre Bottle warzone jest z organicznego jęczmienia ze zrównoważonych upraw, aby ograniczyć ślad węglowy. Nad projektem zaczęto pracować już w 2015 roku, wspólnie z Paper Bottle Company (Paboco) i Avantium. W lipcu br. na polskim rynku pojawi się 1200 takich butelek. Trafią one także do klientów z Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii (łącznie 8 tys.).


Zobacz też: Zero waste w e-commerce


Zalety Fibre Bottle

Wyniki testu pozwolą Grupie Carlsberg opracować innowacyjne, funkcjonalne opakowanie. Polacy będą mogli zdobyć Fibre Bottle dzięki konkursom w mediach społecznościowych czy innym działaniom marketingowym. Butelka składa się z materiału PEF, polimeru pochodzenia roślinnego. Jest on wytwarzany z surowców naturalnych, może ulec degradacji w przyrodzie i odznacza się kompatybilnością z systemami recyklingu tworzyw sztucznych. Tego typu opakowanie lepiej chroni smak i nagazowanie napoju niż PET.

Zewnętrzne opakowanie

Za pomysł związany z PEF odpowiada firma Avantium, wiodący ekspert w dziedzinie chemii odnawialnej. Warto też wspomnieć, że zewnętrzna powłoka Fibre Bottle jest całkowicie organiczna, ponieważ buduje się ją z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Posiada też właściwości izolacyjne, co pomaga w utrzymaniu chłodnej temperatury piwa. Producentem powłoki jest firma opakowaniowa Paboco.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...