Dzisiaj mamy: Sobota, 23 Listopad 2024

Zakupy na mobile a generacja silversów

2024.01.03

Zakupy online stały się integralną częścią życia wielu osób – nie tylko z młodszych pokoleń – a w ostatnich latach dynamicznie zaczął rozwijać się handel mobilny, czyli m-commerce. Wraz z szybkim postępem technologicznym coraz więcej starszych konsumentów otwiera się na ten obszar – przedstawiciele generacji silversów (50+) z zapałem sięgają po nowoczesne rozwiązania. Warto wiedzieć, co wpływa na ich preferencje, czego oczekują od sklepów internetowych i ich aplikacji mobilnych oraz jak sprawić, by chcieli do Ciebie wracać. Sprawdź koniecznie!

Starsze osoby uczestniczą w handlu online!

Prowadzisz sklep internetowy, a Twoja oferta jest na tyle uniwersalna, że może trafić do klientów należących do różnych grup wiekowych? Czasami wydaje nam się, że w Internecie kupują tylko ludzie młodzi, jednak warto wiedzieć, że starsze osoby także interesują się handlem online. Co ciekawe, nierzadko korzystają one z urządzeń mobilnych! Zgodnie z wynikami raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym” przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu aż 85% starszych Polaków używa aplikacji mobilnych. Zastanawiasz się, jak zapewnić satysfakcjonujące doświadczenie zakupowe przedstawicielom generacji silversów? Mamy dla Ciebie kilka naprawdę przydatnych wskazówek, dzięki którym prościej będzie Ci nawiązać z nimi długotrwałą więź i zbudować trwałą relację.

Przede wszystkim prostota i czytelność

Zdobycie klientów z pokolenia silversów wymaga zrozumienia ich unikalnych potrzeb, oczekiwań i zachowań konsumenckich. Na pewno wiesz, że większość z nich jest mniej zaznajomiona z nowoczesnymi technologiami niż przedstawiciele młodszych generacji, dlatego na pierwszym miejscu powinny być łatwość w obsłudze oraz czytelny interfejs – zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w przeglądarkowej wersji e-sklepu na mobile. Jeżeli poruszanie się po witrynie okaże się zbyt skomplikowane, starszy klient szybko zrezygnuje z Twoich usług. Pamiętaj też o tym, że część silversów ma problemy ze wzrokiem, dlatego czcionka musi być duża i wyraźna, a kolory kontrastowe. Znakomitą opcją okaże się możliwość dostosowania wielkości tekstu do własnych preferencji.

Zrozumiała komunikacja i obsługa klienta

Kolejnym kluczowym elementem jest dbałość o jasną i klarowną komunikację. Unikaj zbyt skomplikowanego języka, nie używaj zbyt wielu anglicyzmów, technicznych terminów czy młodzieżowego slangu. Treści dostępne w Twoim sklepie internetowym powinny być zrozumiałe dla wszystkich. Dostarczaj też szczegółowych informacji o produktach i usługach – przedstawiciele pokolenia silversów cenią sobie dokładne opisy i recenzje. Zagwarantuj również łatwy dostęp do obsługi klienta, najlepiej telefoniczny, ponieważ starsze osoby preferują tę formę kontaktu.


Zobacz też: Przyszłość m-commerce. Mobile trends w oczach ekspertów


Bezpieczeństwo i edukacja

Klienci należący do pokolenia silversów często zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo zakupów online, dlatego warto zadbać o odpowiednią ochronę transakcji internetowych i jasno informować o niej odbiorców. Zapewnij również wsparcie technologiczne najstarszym konsumentom – proste instrukcje obsługi i łatwy dostęp do centrum pomocy mogą okazać się zbawienne dla mnóstwa osób. Sam proces zakupowy na mobile też powinien być intuicyjny i krótki. Postaraj się zminimalizować liczbę kroków prowadzących do realizacji transakcji i ograniczyć ilość potrzebnych danych.

Krótkie podsumowanie

Dla generacji silversów zakupy na mobile stają się nie tylko wygodnym rozwiązaniem, ale także sposobem na aktywne uczestnictwo w cyfrowym społeczeństwie. Zmiany zachodzące na rynku skłaniają tę grupę do poszukiwania najlepiej dostosowanych do ich potrzeb platform zakupowych i sklepów internetowych, które oferują zarówno szeroki asortyment, jak i intuicyjną, przyjazną obsługę. Wyjdź naprzeciw ich potrzebom i zdobądź całkiem nowych klientów!

Polecamy