Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Sztuczna inteligencja pozwoli zarabiać więcej?

2023.06.05

Zdaniem ekspertów Światowego Forum Ekonomicznego do 2025 roku powstanie o 12 milionów więcej miejsc pracy niż według prognoz ma zniknąć – a to wszystko dzięki automatyzacji. Będą poszukiwani ludzie wyspecjalizowani w Pythonie, machine learningu, SQL’u, GIT’ie czy Sparku.

Najwięcej ogłoszeń dla doświadczonych pracowników

Z analizy No Fluff Jobs wynika, że w 2020 roku specjaliści od AI mogli liczyć na zarobki sięgające nawet 21 tys. złotych netto na umowie B2B, a obecnie dochodzą już do 30 tys. zł. Cały czas przybywa ofert dla doświadczonych programistów, którzy mają tworzyć lub rozwijać rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Ich liczba wzrosła w ciągu ostatnich 5 miesięcy o 30% (tak wynika z danych Just Join IT). Aż o 37% zwiększyło się zapotrzebowanie na starszych programistów (seniorów), a oferty dla juniorów wynosiły zaledwie 3,3% wszystkich ogłoszeń.

Wzrost zarobków

Obecnie młodszy specjalista w obszarze sztucznej inteligencji zarobi średnio 9 370 zł (brutto UoP, netto B2B), co oznacza wzrost o 14,6% względem grudnia 2022. Mid (średni specjalista) otrzyma prawie dwa razy tyle, bo 18 300 zł i podwyżkę rzędu 3% w porównaniu z końcem ubiegłego roku. U seniorów różnice stawek są niewielkie, a ich średnie zarobki oscylują w okolicach 25 tys. zł. Dane oparto na analizie blisko 16 tys. ofert pracy, opublikowanych od grudnia 2022 roku do kwietnia 2023 roku.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...