Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Recykling – dlaczego warto wykorzystywać stare treści?

2023.01.24

Niektóre treści publikowane w Internecie są na tyle uniwersalne i ponadczasowe, że można wykorzystać je ponownie. Wiele merytorycznych, eksperckich tekstów dostarcza mnóstwo wiedzy, która wcale się nie przedawnia – czasami wymaga tylko aktualizacji. Dlatego właśnie warto zainteresować się recyklingiem treści. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, z jakimi korzyściami wiąże się ta strategia i w jaki sposób ją zastosować.

Czym jest recykling treści?

Content marketing w znacznym stopniu opiera się na treściach pisanych – artykułach, wpisach blogowych, tekstach zapleczowych i innych. Aby działać skutecznie, trzeba regularnie tworzyć nowy content. Pytanie brzmi, czy rzeczywiście musi być całkowicie nowy? Okazuje się, że nie zawsze. Praca nad danym tekstem czasami nie kończy się w momencie jego publikacji. Tutaj do gry wchodzi recykling treści, czyli ponowne wykorzystanie stworzonego wcześniej contentu. Nie mamy jednak na myśli duplikacji (powielenia), tylko twórcze przerobienie. Na bazie poprzednich artykułów powstają kolejne. Możesz dokonać aktualizacji jakiegoś tekstu (dane, algorytmy, zalecane działania ulegają zmianom) albo „wyciągnąć” z niego najistotniejsze informacje i na tej podstawie stworzyć treść w innej formie (dla przykładu – zaprojektować infografikę w oparciu o dłuższy artykuł).

Jak dokonać aktualizacji treści?

Zastanawiasz się, jak zaktualizować konkretny content? Mamy dla Ciebie kilka porad. Po pierwsze, koniecznie sprawdź, czy przytoczone dane nie uległy przedawnieniu. Jeżeli tak, postaraj się znaleźć najnowsze informacje i umieścić je w tekście. Korzystałeś z jakiegoś raportu czy badania? Zobacz, czy nie powstała jego kolejna wersja (albo aktualna wersja stworzona przez kogoś innego). Po drugie, warto odświeżyć wszystkie daty – zarówno w tytule, jak i w samej treści. Po trzecie, możesz dodać inny punkt widzenia, który wcześniej nie przyszedł Ci do głowy bądź podzielić się nowymi doświadczeniami. Po czwarte, dobrym pomysłem okaże się dodanie wypowiedzi eksperta.


Zobacz też: Jak tworzyć teksty, które mają wpływ na sprzedaż?


Evergreen content, czyli wiecznie zielone treści

Czy obiło Ci się o uszy pojęcie evergreenu? Jest ono związane z muzyką, często używa się go także w odniesieniu do dziennikarstwa. Oznacza wiecznie żywe treści, które cieszą się niesłabnącą popularnością oraz odpornością na mijający czas. Nie oznacza to oczywiście, że nie wymagają żadnych aktualizacji, jednak ogół contentu nie traci na znaczeniu. Użytkownicy często wracają do tego typu tekstów, przesyłają je dalej, dzielą się swoimi uwagami – szczególnie jeśli nie pozwolisz im o nich zapomnieć. Warto co jakiś czas udostępniać do nich linki i optymalizować je pod kątem fraz kluczowych, aby nie spaść zbyt nisko w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto postawić na recykling treści?

Zastanawiasz się, czy recykling treści rzeczywiście ma sens? Postaramy się przekonać Cię, że tak. To rozwiązanie jest odpowiedzią na brak nowych pomysłów, brak czasu oraz pewną „posuchę” w branży (chodzi o te momenty, kiedy niewiele się dzieje). Tworzenie innych form contentu na podstawie już istniejącego tekstu pomoże zdobyć zainteresowanie różnych grup docelowych (np. tych, którzy wolą oglądać niż czytać). Recykling pozwoli także na zwiększenie zasięgów, poprawę widoczności w wyszukiwarce, budowę świadomości marki i zdobycie wizerunku autorytetu.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....