Dzisiaj mamy: Piątek, 19 Kwiecień 2024

Recykling – dlaczego warto wykorzystywać stare treści?

2023.01.24

Niektóre treści publikowane w Internecie są na tyle uniwersalne i ponadczasowe, że można wykorzystać je ponownie. Wiele merytorycznych, eksperckich tekstów dostarcza mnóstwo wiedzy, która wcale się nie przedawnia – czasami wymaga tylko aktualizacji. Dlatego właśnie warto zainteresować się recyklingiem treści. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, z jakimi korzyściami wiąże się ta strategia i w jaki sposób ją zastosować.

Czym jest recykling treści?

Content marketing w znacznym stopniu opiera się na treściach pisanych – artykułach, wpisach blogowych, tekstach zapleczowych i innych. Aby działać skutecznie, trzeba regularnie tworzyć nowy content. Pytanie brzmi, czy rzeczywiście musi być całkowicie nowy? Okazuje się, że nie zawsze. Praca nad danym tekstem czasami nie kończy się w momencie jego publikacji. Tutaj do gry wchodzi recykling treści, czyli ponowne wykorzystanie stworzonego wcześniej contentu. Nie mamy jednak na myśli duplikacji (powielenia), tylko twórcze przerobienie. Na bazie poprzednich artykułów powstają kolejne. Możesz dokonać aktualizacji jakiegoś tekstu (dane, algorytmy, zalecane działania ulegają zmianom) albo „wyciągnąć” z niego najistotniejsze informacje i na tej podstawie stworzyć treść w innej formie (dla przykładu – zaprojektować infografikę w oparciu o dłuższy artykuł).

Jak dokonać aktualizacji treści?

Zastanawiasz się, jak zaktualizować konkretny content? Mamy dla Ciebie kilka porad. Po pierwsze, koniecznie sprawdź, czy przytoczone dane nie uległy przedawnieniu. Jeżeli tak, postaraj się znaleźć najnowsze informacje i umieścić je w tekście. Korzystałeś z jakiegoś raportu czy badania? Zobacz, czy nie powstała jego kolejna wersja (albo aktualna wersja stworzona przez kogoś innego). Po drugie, warto odświeżyć wszystkie daty – zarówno w tytule, jak i w samej treści. Po trzecie, możesz dodać inny punkt widzenia, który wcześniej nie przyszedł Ci do głowy bądź podzielić się nowymi doświadczeniami. Po czwarte, dobrym pomysłem okaże się dodanie wypowiedzi eksperta.


Zobacz też: Jak tworzyć teksty, które mają wpływ na sprzedaż?


Evergreen content, czyli wiecznie zielone treści

Czy obiło Ci się o uszy pojęcie evergreenu? Jest ono związane z muzyką, często używa się go także w odniesieniu do dziennikarstwa. Oznacza wiecznie żywe treści, które cieszą się niesłabnącą popularnością oraz odpornością na mijający czas. Nie oznacza to oczywiście, że nie wymagają żadnych aktualizacji, jednak ogół contentu nie traci na znaczeniu. Użytkownicy często wracają do tego typu tekstów, przesyłają je dalej, dzielą się swoimi uwagami – szczególnie jeśli nie pozwolisz im o nich zapomnieć. Warto co jakiś czas udostępniać do nich linki i optymalizować je pod kątem fraz kluczowych, aby nie spaść zbyt nisko w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto postawić na recykling treści?

Zastanawiasz się, czy recykling treści rzeczywiście ma sens? Postaramy się przekonać Cię, że tak. To rozwiązanie jest odpowiedzią na brak nowych pomysłów, brak czasu oraz pewną „posuchę” w branży (chodzi o te momenty, kiedy niewiele się dzieje). Tworzenie innych form contentu na podstawie już istniejącego tekstu pomoże zdobyć zainteresowanie różnych grup docelowych (np. tych, którzy wolą oglądać niż czytać). Recykling pozwoli także na zwiększenie zasięgów, poprawę widoczności w wyszukiwarce, budowę świadomości marki i zdobycie wizerunku autorytetu.

Polecamy