Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Jak połączyć sprzedaż stacjonarną ze sklepem internetowym?

2024.01.10

Mimo że pandemia bardzo pozytywnie wpłynęła na rozwój branży e-commerce, handel tradycyjny wcale nie zanika. Jednocześnie technologia nieustannie ewoluuje, a sprzedaż w Internecie daje mnóstwo możliwości rozwoju i próbowania nowych rozwiązań. Właśnie dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na połączenie dwóch kanałów sprzedaży – online i offline. Jeżeli prowadzisz stacjonarny sklep, powinieneś zastanowić się również nad jego internetową wersją! Jak to zrobić? Zaraz wszystko Ci wyjaśnimy.

Idea omnichannel

Być może pojęcie omnichannel, czyli wielokanałowości, obiło Ci się o uszy. Polega na zintegrowaniu sprzedaży tradycyjnej ze sprzedażą w sieci. Ta strategia marketingowa opiera się na założeniu, że doświadczenia klientów mają być spójne, niezależnie od tego, jaki kanał wybierze. Taką integrację da się osiągnąć poprzez wdrażanie rozmaitych rozwiązań, zarówno biznesowych, jak i technologicznych, które zapewniają profesjonalną obsługę klienta, odpowiednie procedury logistyczne oraz właściwą politykę cenową. Chodzi o to, by osiągnąć kompatybilność online’u z offlinem – w ten sposób można dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a przy tym zbudować trwałą, opartą na zaufaniu relację z konsumentem.

Dlaczego warto inwestować w e-commerce?

Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki zakupowe wielu osób, a przy tym przyzwyczaiła nas do robienia zakupów przez Internet. Mnóstwo konsumentów uważa, że kupowanie w sieci jest dużo wygodniejsze, szybsze i przyjemniejsze niż kupowanie w placówkach handlowych. Jeżeli zdecydujesz się na połączenie obu tych kanałów sprzedaży, spełnisz oczekiwania ogromnej liczby odbiorców. Branża online pozwoli Ci rozwinąć swoją markę w Internecie, czyli również w mediach społecznościowych, bez których większość z nas nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Oczywiście, takie rozszerzenie biznesu wymaga odpowiedniego przygotowania. Co dokładnie mamy na myśli?


Zobacz też: Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć handlowcy internetowi?


Systemy ERP i click and collect

Aby zintegrować ze sobą oba kanały – online i offline – niezbędne jest wdrożenie wspólnej polityki magazynowej. W tym miejscu warto zainteresować się systemami ERP (z ang. Enterprise Resources Planning), czyli oprogramowaniem do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, który umożliwi pełną kontrolę nad sprzedażą i ułatwi lokalizację produktów w magazynie czy udostępnianie stanów magazynowych. Klienci będą mogli łatwo dowiedzieć się, czy w sklepie znajdują się pożądane towary, a także dokonać rezerwacji danego artykułu. Sprzedaż omnichannel pozwala również na wprowadzenie metody click and collect, polegającej na dokonaniu zakupu przez Internet i odebraniu przesyłki w placówce stacjonarnej – staje się ona coraz bardziej popularna wśród kupujących. Niezwykle istotna jest też spójna identyfikacja wizualna, która pozwoli klientom lepiej zapamiętać Twoją markę.

Podsumowanie w pigułce

Konsumenci lubią mieć wybór, a wielokanałowość dostarcza im wielu różnych opcji. Dodatkowo, należy mieć na względzie, że coraz więcej z nich oczekuje od sklepów stacjonarnych wprowadzania nowoczesnych rozwiązań znanych im ze świata e-commerce, takich jak szybkie płatności czy rozmaite promocje. Wejście do sieci bez wątpienia sprawi, że będziesz na bieżąco ze wszystkimi trendami z branży.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...