Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Plany zakupowe na koniec 2021 roku – zbliżają się święta

Poniedziałek, 22 Listopad 2021

Zakupy świąteczne w 2021 roku okażą się dużym wyzwaniem dla sprzedających i kupujących. Wszystko przez zastoje u producentów i zakłócenia w dostawach produktów. Firma Pymnts opublikowała dane, według których 48% konsumentów dokona świątecznych zakupów przed Black Friday.

Mniejsze wydatki na zakupy świąteczne

Wiele wskazuje na to, że w tym roku zakupy świąteczne będą skromniejsze. Konsumenci obawiają się rosnącej inflacji, problemów z dostępnością towarów i z dostawami. Może to stanowić problem dla sektora handlu, który zbiera największe żniwa w ostatnim kwartale każdego roku. Według statystyk, prawie połowa badanych zdecyduje się na świąteczne zakupy jeszcze przed Czarnym Piątkiem – a 25% właśnie tego dnia.

Klienci nie lubią czekać

Liczba osób, które planują świąteczne zakupy, zmniejszyła się o 8%. Z kolei aż 70% konsumentów, którzy zetknęli się z niedostępnością jakiegoś produktu, zmieniło sprzedawców lub marki. Pokazuje to jasno, że klienci nie chcą czekać. Oprócz tego, 19% planuje przeznaczyć mniejsze środki na zakupy świąteczne – w porównaniu z zeszłym rokiem. W III kwartale tego roku sprzedawcy z całego świata odnotowali spadek zamówień online.


Zobacz też: Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy


Najczęstsze formy płatności

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo handlu online, w 2020 roku 64% konsumentów zza oceanu musiało zmierzyć się z internetowymi oszustami podczas świątecznych zakupów. Byli to głównie seniorzy i boomerzy (75%) oraz pokolenie Z (70%). Najwięcej osób dokonywało płatności kartą kredytową oraz debetową. W Polsce z kolei preferowaną formą płatności jest BLIK (71%) oraz karta (36%).

Wpływ social mediów na zachowania konsumenckie

Zgodnie z danymi firmy McKinsey, 58% osób deklaruje, że media społecznościowe mają duży wpływ na ich decyzje zakupowe – szczególnie Facebook (67%), YouTube (57%) oraz Instagram (52%). Wśród nich najwięcej miejsca zajmują przedstawiciele pokolenia z (aż 87%). Coraz większą popularność zyskuje social e-commerce, czyli zakupy realizowane poprzez social media. W Polsce 27% już zdecydowało się na tę formę, a 44% – deklaruje chęć.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...