Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Plany zakupowe na koniec 2021 roku – zbliżają się święta

2021.11.22

Zakupy świąteczne w 2021 roku okażą się dużym wyzwaniem dla sprzedających i kupujących. Wszystko przez zastoje u producentów i zakłócenia w dostawach produktów. Firma Pymnts opublikowała dane, według których 48% konsumentów dokona świątecznych zakupów przed Black Friday.

Mniejsze wydatki na zakupy świąteczne

Wiele wskazuje na to, że w tym roku zakupy świąteczne będą skromniejsze. Konsumenci obawiają się rosnącej inflacji, problemów z dostępnością towarów i z dostawami. Może to stanowić problem dla sektora handlu, który zbiera największe żniwa w ostatnim kwartale każdego roku. Według statystyk, prawie połowa badanych zdecyduje się na świąteczne zakupy jeszcze przed Czarnym Piątkiem – a 25% właśnie tego dnia.

Klienci nie lubią czekać

Liczba osób, które planują świąteczne zakupy, zmniejszyła się o 8%. Z kolei aż 70% konsumentów, którzy zetknęli się z niedostępnością jakiegoś produktu, zmieniło sprzedawców lub marki. Pokazuje to jasno, że klienci nie chcą czekać. Oprócz tego, 19% planuje przeznaczyć mniejsze środki na zakupy świąteczne – w porównaniu z zeszłym rokiem. W III kwartale tego roku sprzedawcy z całego świata odnotowali spadek zamówień online.


Zobacz też: Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy


Najczęstsze formy płatności

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo handlu online, w 2020 roku 64% konsumentów zza oceanu musiało zmierzyć się z internetowymi oszustami podczas świątecznych zakupów. Byli to głównie seniorzy i boomerzy (75%) oraz pokolenie Z (70%). Najwięcej osób dokonywało płatności kartą kredytową oraz debetową. W Polsce z kolei preferowaną formą płatności jest BLIK (71%) oraz karta (36%).

Wpływ social mediów na zachowania konsumenckie

Zgodnie z danymi firmy McKinsey, 58% osób deklaruje, że media społecznościowe mają duży wpływ na ich decyzje zakupowe – szczególnie Facebook (67%), YouTube (57%) oraz Instagram (52%). Wśród nich najwięcej miejsca zajmują przedstawiciele pokolenia z (aż 87%). Coraz większą popularność zyskuje social e-commerce, czyli zakupy realizowane poprzez social media. W Polsce 27% już zdecydowało się na tę formę, a 44% – deklaruje chęć.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...