Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy

2021.10.13

Klienci sklepów internetowych najczęściej korzystają z Paczkomatów Inpost, które stały się jedną z najbardziej popularnych form dostawy. To aż 77% wszystkich kupujących.

Inpost prześciga konkurencję

Inpost w ostatnim czasie wyprzedził swoich konkurentów: DPD i DHL. Wszystko dzięki paczkomatom, które motywują do zakupów online 81% badanych. Kuriera do domu lub do pracy wybiera tylko połowa osób. 64 procent klientów wybiera paczkomat jako darmową formę zwrotu towaru, a 44% woli kuriera z opcją door-to-door.

Młode pokolenie kształtuje nawyki zakupowe

88 procent kupujących online decyduje się na skorzystanie z usług Inpostu, DPD lub DHL. Wszystko wskazuje na to, że rynek zaczyna dominować nowy typ klienta – młody, niezależny, mobilny, który nie boi się korzystać z zagranicznych serwisów i dla którego istotne jest środowisko. W grupie wiekowej 15-24 aż 74% osób stawia na bardziej eko dostawę.

Paczkomaty najbardziej eko

To właśnie konsumenci z tego przedziału wiekowego najczęściej wybierają paczkomaty (87%) i jako zachętę do zakupów wskazują szybkość dostawy. To rzeczywiście najbardziej przyjazna środowisku forma doręczenia przesyłki – z analizy Inpostu wskazują, że tylko w 2020 roku dostawy do paczkomatów zmniejszyły emisję CO2 o ponad 180 tysięcy ton.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...