Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy
Klienci sklepów internetowych najczęściej korzystają z Paczkomatów Inpost, które stały się jedną z najbardziej popularnych form dostawy. To aż 77% wszystkich kupujących.
Inpost prześciga konkurencję
Inpost w ostatnim czasie wyprzedził swoich konkurentów: DPD i DHL. Wszystko dzięki paczkomatom, które motywują do zakupów online 81% badanych. Kuriera do domu lub do pracy wybiera tylko połowa osób. 64 procent klientów wybiera paczkomat jako darmową formę zwrotu towaru, a 44% woli kuriera z opcją door-to-door.
Młode pokolenie kształtuje nawyki zakupowe
88 procent kupujących online decyduje się na skorzystanie z usług Inpostu, DPD lub DHL. Wszystko wskazuje na to, że rynek zaczyna dominować nowy typ klienta – młody, niezależny, mobilny, który nie boi się korzystać z zagranicznych serwisów i dla którego istotne jest środowisko. W grupie wiekowej 15-24 aż 74% osób stawia na bardziej eko dostawę.
Paczkomaty najbardziej eko
To właśnie konsumenci z tego przedziału wiekowego najczęściej wybierają paczkomaty (87%) i jako zachętę do zakupów wskazują szybkość dostawy. To rzeczywiście najbardziej przyjazna środowisku forma doręczenia przesyłki – z analizy Inpostu wskazują, że tylko w 2020 roku dostawy do paczkomatów zmniejszyły emisję CO2 o ponad 180 tysięcy ton.