Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy

2021.10.13

Klienci sklepów internetowych najczęściej korzystają z Paczkomatów Inpost, które stały się jedną z najbardziej popularnych form dostawy. To aż 77% wszystkich kupujących.

Inpost prześciga konkurencję

Inpost w ostatnim czasie wyprzedził swoich konkurentów: DPD i DHL. Wszystko dzięki paczkomatom, które motywują do zakupów online 81% badanych. Kuriera do domu lub do pracy wybiera tylko połowa osób. 64 procent klientów wybiera paczkomat jako darmową formę zwrotu towaru, a 44% woli kuriera z opcją door-to-door.

Młode pokolenie kształtuje nawyki zakupowe

88 procent kupujących online decyduje się na skorzystanie z usług Inpostu, DPD lub DHL. Wszystko wskazuje na to, że rynek zaczyna dominować nowy typ klienta – młody, niezależny, mobilny, który nie boi się korzystać z zagranicznych serwisów i dla którego istotne jest środowisko. W grupie wiekowej 15-24 aż 74% osób stawia na bardziej eko dostawę.

Paczkomaty najbardziej eko

To właśnie konsumenci z tego przedziału wiekowego najczęściej wybierają paczkomaty (87%) i jako zachętę do zakupów wskazują szybkość dostawy. To rzeczywiście najbardziej przyjazna środowisku forma doręczenia przesyłki – z analizy Inpostu wskazują, że tylko w 2020 roku dostawy do paczkomatów zmniejszyły emisję CO2 o ponad 180 tysięcy ton.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...