Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Paczkomaty najczęściej wybieraną formą dostawy

Środa, 13 Październik 2021

Klienci sklepów internetowych najczęściej korzystają z Paczkomatów Inpost, które stały się jedną z najbardziej popularnych form dostawy. To aż 77% wszystkich kupujących.

Inpost prześciga konkurencję

Inpost w ostatnim czasie wyprzedził swoich konkurentów: DPD i DHL. Wszystko dzięki paczkomatom, które motywują do zakupów online 81% badanych. Kuriera do domu lub do pracy wybiera tylko połowa osób. 64 procent klientów wybiera paczkomat jako darmową formę zwrotu towaru, a 44% woli kuriera z opcją door-to-door.

Młode pokolenie kształtuje nawyki zakupowe

88 procent kupujących online decyduje się na skorzystanie z usług Inpostu, DPD lub DHL. Wszystko wskazuje na to, że rynek zaczyna dominować nowy typ klienta – młody, niezależny, mobilny, który nie boi się korzystać z zagranicznych serwisów i dla którego istotne jest środowisko. W grupie wiekowej 15-24 aż 74% osób stawia na bardziej eko dostawę.

Paczkomaty najbardziej eko

To właśnie konsumenci z tego przedziału wiekowego najczęściej wybierają paczkomaty (87%) i jako zachętę do zakupów wskazują szybkość dostawy. To rzeczywiście najbardziej przyjazna środowisku forma doręczenia przesyłki – z analizy Inpostu wskazują, że tylko w 2020 roku dostawy do paczkomatów zmniejszyły emisję CO2 o ponad 180 tysięcy ton.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...