Najlepsze kampanie na Święta 2022
Jakie kampanie świąteczne marki przygotowały dla nas w tym roku? Śledziliśmy je z przyjemnością, podobnie jak wielu klientów! Internauci uwielbiają grudniowy klimat, dlatego właśnie takie reklamy cieszą się ogromną popularnością. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy w jedno miejsce dziesięć – naszym zdaniem – najciekawszych spotów świątecznych. Zapoznaj się z nimi już dzisiaj, aby pozostać na bieżąco!
Allegro – „Listy do Mikołaja”
Materiały świąteczne Allegro są bardzo chętnie oglądane już od kilku lat. Wskazują na to liczby wyświetleń pod filmikami na YouTube – dla przykładu, reklama z 2016 roku zebrała aż 19 mln odsłon. Marka sukcesywnie tworzy kampanie, które wywołują silne emocje, przede wszystkim wzruszenie. Nie inaczej jest i teraz. „Listom do Mikołaja” towarzyszy myśl przewodnia „zobacz wokół siebie to, co najważniejsze”. Filmik pokazuje, że nie powinniśmy pozostawać obojętni na potrzeby innych i przy okazji nadchodzących świąt dzielić się życzliwością z osobami wokół nas, a szczególnie z tymi, dla których ten czas może być trudny i wymagający. Za reżyserię odpowiadał Kuba Michalczuk, za kreację kampanii – agencja Ogilvy, a za produkcję – MOON Films.
Lidl – „EASY: wszystkiego spokojnego” i uroczy miś
Niemiecka sieć handlowa Lidl przygotowała polski spot, który nosi tytuł „EASY: wszystkiego spokojnego”. Widać w nim wyraźne nawiązania do filmu „Big Lebowski”. Główny bohater nie ulega świątecznej gorączce i postanawia podejść do przygotowań spokojnie. Dlatego też obserwujemy, jak wykonuje różne czynności bez stresu, przy akompaniamencie relaksującej muzyki. Później odwiedza go rodzina, a on wciąż dobrze się bawi. W końcu o to chodzi w świętach – żeby miło spędzić czas z bliskimi. Z kolei w Wielkiej Brytanii ukazał się spot z misiem-celebrytą, który niespodziewanie został maskotką świąteczną, a świat sławy go pochłonął. W domu jednak czeka na niego jedna stęskniona dziewczynka… Na szczęście do niej wróci!
Kampania Apartu na zimę 2022 – zaczarowane święta
W świątecznej kampanii Apartu po raz kolejny wzięła udział jej ambasadorka – Małgorzata Socha. Na planie pojawiła się wraz z rodziną: mamą, mężem i dziećmi. Spot został stworzony z myślą, by pokazać, za co tak naprawdę kochamy święta Bożego Narodzenia, czyli radość płynącą z przebywania z najbliższymi i wspólnych chwil, które mogą mijać na wykonywaniu nawet najprostszych czynności. W reklamie mocno wyeksponowany został element biżuteryjny. Możemy znaleźć ją pod nazwą „Prezentami zaczaruj święta”.
Kampania Zalando na rok 2022 – liczą się wspomnienia
Gwiazdkowy spot Zalando opiera się na założeniu, że ubrania są ważnymi nośnikami wspomnień. Zresztą nie tylko ubrania – także dodatki czy akcesoria. Kojarzą nam się bowiem z istotnymi chwilami w życiu i bliskimi osobami. Marka zachęca więc do postawienia na produkty mające wartość sentymentalną. Podarowany prezent już zawsze będzie kojarzyć się z osobą, która go wybrała. Filmik nosi tytuł „Cherish the Moment” (z ang. „Liczą się tylko chwile”) i przedstawia urywki rzeczywistości – różni bohaterowie dzielą się uczuciami za pomocą drobnych gestów.
Zobacz przegląd kampanii z zeszłego roku: Kampanie świąteczne w e-commerce - przegląd najciekawszych spotów
T-Mobile i ważne pytanie
Europejska kampania wizerunkowa T-Mobile na święta pokazuje, jak ważne są proste pytania – „co tam u ciebie?” czy „chcesz o tym porozmawiać?”. Chodzi o to, by wykazać zainteresowanie życiem innych. Nawet z pozoru nieistotne działania mogą przynieść im radość. W spocie widzimy empatycznego dyrektora szkoły, który chce dowiedzieć się, co słychać u jego współpracowników, uczniów czy ich rodziców, jednak nikt nie reaguje na jego życzliwość. Dopiero w domu na jego twarzy pojawia się uśmiech – kiedy żona pyta, co u niego.
Santander z kampanią o dobrych prezentach
Gwiazdkowa kampania telewizyjna banku Santander zachęca do dbania o relacje rodzinne. W 45-sekundowym spocie widzimy relację trójpokoleniowej rodziny. Rodzice sprawiają córce ważny dla niej prezent, a dziadek podarowuje jej książkę. Później wnuczka przygotowuje dla niego audiobooka tej właśnie książki. Rozumiemy więc, że „dobre prezenty mają wielką moc”. W ich wybieraniu ma pomagać usługa „Moje Cele” w aplikacji Santander Mobile. W reklamie pojawia się również Marcin Dorociński. Za jej koncept odpowiada agencja Red8 Advertising.
Empik – „Wszystko w temacie świątecznych prezentów”
W tegorocznej kampanii bożonarodzeniowej marka Empik prezentuje różne odsłony świątecznych zwyczajów, przy czym zachęca do celebrowania tego czasu według własnych upodobań. Podkreśla także, że może pomóc w znalezieniu odpowiedniego prezentu. Spot został opracowany przez zewnętrzny zespół Empiku – Creative Hub. Kampania obejmuje zarówno telewizję i radio, jak i media społecznościowe.
Shopee i Świąteczne Mega Okazje
Platforma Shopee pojawiła się w Polsce stosunkowo niedawno, ale szybko zyskała wierne grono kupujących – głównie ze względu na bogaty asortyment i atrakcyjne ceny. Marka znana jest z reklam, które co prawda wpadają w ucho, ale spotykają się też z krytyką internautów. W grudniu mogliśmy zobaczyć spot pt. „12.12 Świąteczne Mega Okazje” z piosenką „Jingle Bells” w tle. Kampania zorganizowana w imieniny miesiąca miała pomóc użytkownikom znaleźć najlepsze okazje.
Świąteczna reklama Disneya – prezent od serca
Disney znany jest ze wzruszających animacji. W tym roku marka przygotowała dla internautów spot noszący tytuł „The Gift” (z ang. „Prezent”). Opowiada historię dziewczynki, która czuje lęk przed pojawieniem się w domu nowego członka rodziny. Święta okazują się nieco inne, tradycje ulegają zmianie, ponieważ mama jest w ciąży. Małą bohaterkę pociesza jednak nowy pluszak. Kiedy na świat przychodzi dziecko, dziewczynka podarowuje mu swoją ukochaną przytulankę.
Komputronik i #OMG XMAS
Ostatnią kampanią, o której chcielibyśmy wspomnieć, jest reklama firmy Komputronik. Towarzyszy jej hasło „Nawet nieświęty znajdzie prezenty”. Do współpracy zostało zaproszonych kilku znanych influencerów, m.in. Piotra Kędzierskiego, Mamę Na Obrotach, Lilmasti, Natalię Kaczmarczyk i Piechuvx. Określają się mianem „nieświętych gwiazd”. Twórcy internetowi przeprowadzą unboxing paczek świątecznych – Klaudia Leclercq zrobi to na kontrowersyjnym portalu OnlyFans.
Krótkie podsumowanie
Większość marek stawia na kampanie, które budzą emocje. Wzruszające spoty spotykają się bowiem z o wiele cieplejszym przyjęciem niż „bombardowanie” konsumentów swoimi produktami. Od kilku lat wśród firm dominuje właśnie ta forma reklamy. Istotna jest nie tylko pomysłowość, ale także skupienie na pozornie małych rzeczach.