Dzisiaj mamy: Środa, 24 Kwiecień 2024

Najlepsze kampanie na Święta 2022

2022.12.14

Jakie kampanie świąteczne marki przygotowały dla nas w tym roku? Śledziliśmy je z przyjemnością, podobnie jak wielu klientów! Internauci uwielbiają grudniowy klimat, dlatego właśnie takie reklamy cieszą się ogromną popularnością. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy w jedno miejsce dziesięć – naszym zdaniem – najciekawszych spotów świątecznych. Zapoznaj się z nimi już dzisiaj, aby pozostać na bieżąco!

Allegro – „Listy do Mikołaja”

Materiały świąteczne Allegro są bardzo chętnie oglądane już od kilku lat. Wskazują na to liczby wyświetleń pod filmikami na YouTube – dla przykładu, reklama z 2016 roku zebrała aż 19 mln odsłon. Marka sukcesywnie tworzy kampanie, które wywołują silne emocje, przede wszystkim wzruszenie. Nie inaczej jest i teraz. „Listom do Mikołaja” towarzyszy myśl przewodnia „zobacz wokół siebie to, co najważniejsze”. Filmik pokazuje, że nie powinniśmy pozostawać obojętni na potrzeby innych i przy okazji nadchodzących świąt dzielić się życzliwością z osobami wokół nas, a szczególnie z tymi, dla których ten czas może być trudny i wymagający. Za reżyserię odpowiadał Kuba Michalczuk, za kreację kampanii – agencja Ogilvy, a za produkcję – MOON Films.

Lidl – „EASY: wszystkiego spokojnego” i uroczy miś

Niemiecka sieć handlowa Lidl przygotowała polski spot, który nosi tytuł „EASY: wszystkiego spokojnego”. Widać w nim wyraźne nawiązania do filmu „Big Lebowski”. Główny bohater nie ulega świątecznej gorączce i postanawia podejść do przygotowań spokojnie. Dlatego też obserwujemy, jak wykonuje różne czynności bez stresu, przy akompaniamencie relaksującej muzyki. Później odwiedza go rodzina, a on wciąż dobrze się bawi. W końcu o to chodzi w świętach – żeby miło spędzić czas z bliskimi. Z kolei w Wielkiej Brytanii ukazał się spot z misiem-celebrytą, który niespodziewanie został maskotką świąteczną, a świat sławy go pochłonął. W domu jednak czeka na niego jedna stęskniona dziewczynka… Na szczęście do niej wróci!

Kampania Apartu na zimę 2022 – zaczarowane święta

W świątecznej kampanii Apartu po raz kolejny wzięła udział jej ambasadorka – Małgorzata Socha. Na planie pojawiła się wraz z rodziną: mamą, mężem i dziećmi. Spot został stworzony z myślą, by pokazać, za co tak naprawdę kochamy święta Bożego Narodzenia, czyli radość płynącą z przebywania z najbliższymi i wspólnych chwil, które mogą mijać na wykonywaniu nawet najprostszych czynności. W reklamie mocno wyeksponowany został element biżuteryjny. Możemy znaleźć ją pod nazwą „Prezentami zaczaruj święta”.

Kampania Zalando na rok 2022 – liczą się wspomnienia

Gwiazdkowy spot Zalando opiera się na założeniu, że ubrania są ważnymi nośnikami wspomnień. Zresztą nie tylko ubrania – także dodatki czy akcesoria. Kojarzą nam się bowiem z istotnymi chwilami w życiu i bliskimi osobami. Marka zachęca więc do postawienia na produkty mające wartość sentymentalną. Podarowany prezent już zawsze będzie kojarzyć się z osobą, która go wybrała. Filmik nosi tytuł „Cherish the Moment” (z ang. „Liczą się tylko chwile”) i przedstawia urywki rzeczywistości – różni bohaterowie dzielą się uczuciami za pomocą drobnych gestów.


Zobacz przegląd kampanii z zeszłego roku: Kampanie świąteczne w e-commerce - przegląd najciekawszych spotów


T-Mobile i ważne pytanie

Europejska kampania wizerunkowa T-Mobile na święta pokazuje, jak ważne są proste pytania – „co tam u ciebie?” czy „chcesz o tym porozmawiać?”. Chodzi o to, by wykazać zainteresowanie życiem innych. Nawet z pozoru nieistotne działania mogą przynieść im radość. W spocie widzimy empatycznego dyrektora szkoły, który chce dowiedzieć się, co słychać u jego współpracowników, uczniów czy ich rodziców, jednak nikt nie reaguje na jego życzliwość. Dopiero w domu na jego twarzy pojawia się uśmiech – kiedy żona pyta, co u niego.

Santander z kampanią o dobrych prezentach

Gwiazdkowa kampania telewizyjna banku Santander zachęca do dbania o relacje rodzinne. W 45-sekundowym spocie widzimy relację trójpokoleniowej rodziny. Rodzice sprawiają córce ważny dla niej prezent, a dziadek podarowuje jej książkę. Później wnuczka przygotowuje dla niego audiobooka tej właśnie książki. Rozumiemy więc, że „dobre prezenty mają wielką moc”. W ich wybieraniu ma pomagać usługa „Moje Cele” w aplikacji Santander Mobile. W reklamie pojawia się również Marcin Dorociński. Za jej koncept odpowiada agencja Red8 Advertising.

Empik – „Wszystko w temacie świątecznych prezentów”

W tegorocznej kampanii bożonarodzeniowej marka Empik prezentuje różne odsłony świątecznych zwyczajów, przy czym zachęca do celebrowania tego czasu według własnych upodobań. Podkreśla także, że może pomóc w znalezieniu odpowiedniego prezentu. Spot został opracowany przez zewnętrzny zespół Empiku – Creative Hub. Kampania obejmuje zarówno telewizję i radio, jak i media społecznościowe.

Shopee i Świąteczne Mega Okazje

Platforma Shopee pojawiła się w Polsce stosunkowo niedawno, ale szybko zyskała wierne grono kupujących – głównie ze względu na bogaty asortyment i atrakcyjne ceny. Marka znana jest z reklam, które co prawda wpadają w ucho, ale spotykają się też z krytyką internautów. W grudniu mogliśmy zobaczyć spot pt. „12.12 Świąteczne Mega Okazje” z piosenką „Jingle Bells” w tle. Kampania zorganizowana w imieniny miesiąca miała pomóc użytkownikom znaleźć najlepsze okazje.

Świąteczna reklama Disneya – prezent od serca

Disney znany jest ze wzruszających animacji. W tym roku marka przygotowała dla internautów spot noszący tytuł „The Gift” (z ang. „Prezent”). Opowiada historię dziewczynki, która czuje lęk przed pojawieniem się w domu nowego członka rodziny. Święta okazują się nieco inne, tradycje ulegają zmianie, ponieważ mama jest w ciąży. Małą bohaterkę pociesza jednak nowy pluszak. Kiedy na świat przychodzi dziecko, dziewczynka podarowuje mu swoją ukochaną przytulankę.

Komputronik i #OMG XMAS

Ostatnią kampanią, o której chcielibyśmy wspomnieć, jest reklama firmy Komputronik. Towarzyszy jej hasło „Nawet nieświęty znajdzie prezenty”. Do współpracy zostało zaproszonych kilku znanych influencerów, m.in. Piotra Kędzierskiego, Mamę Na Obrotach, Lilmasti, Natalię Kaczmarczyk i Piechuvx. Określają się mianem „nieświętych gwiazd”. Twórcy internetowi przeprowadzą unboxing paczek świątecznych – Klaudia Leclercq zrobi to na kontrowersyjnym portalu OnlyFans.

Krótkie podsumowanie

Większość marek stawia na kampanie, które budzą emocje. Wzruszające spoty spotykają się bowiem z o wiele cieplejszym przyjęciem niż „bombardowanie” konsumentów swoimi produktami. Od kilku lat wśród firm dominuje właśnie ta forma reklamy. Istotna jest nie tylko pomysłowość, ale także skupienie na pozornie małych rzeczach.

Polecamy