Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Kampanie świąteczne w e-commerce - przegląd najciekawszych spotów

2021.12.16

Każdego roku możemy zaobserwować mnóstwo świątecznych reklam oraz kampanii. Najbardziej znaną i lubianą serią są klipy Coca-Coli, a jakiś czas temu dołączyły do nich materiały Allegro. Dynamicznie rośnie popularność tego typu treści, dlatego firmy starają się dopasować do obowiązujących trendów. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych kampanii świątecznych w e-commerce!

Allegro – „To, co najważniejsze”

Reklamy Allegro są tworzone po to, żeby wywołać emocje. Tegoroczna kampania opowiada o tym, jak szkodliwe może być ocenianie po pozorach i przypisywanie im konkretnych cech na podstawie wyglądu. Przesłanie brzmi: za pomocą platformy można kupić bliskim znaczące prezenty i pomóc im dostrzec to, co najważniejsze. 2-minutowy film obejrzymy na YouTubie, natomiast w telewizji zostanie wyemitowana o połowę krótsza wersja. Bohaterowie zmagają się z problemami przy akompaniamencie coveru piosenki „Never Ending Story”. Za reżyserię odpowiadał Jakob Ström, natomiast za koncept – agencja Ogilvy.

 

YES i kampania, która wywołała mnóstwo kontrowersji

Reklama pt. „Jestem kobietą” pokazuje różne oblicza kobiecości. Pojawiają się w niej niezwykle silne damskie charaktery: Aleksandra Żebrowska, influencerka, bizneswoman i mama trojga dzieci; Katarzyna Zillmann, wioślarka i wicemistrzyni olimpijska oraz jej partnerka, Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, promująca badania i profilaktykę nowotworów piersi, Christina Flagmeier, 74-letnia modelka, a także Bogna Golec – modelka plus size. Klip został uznany przez TVP za zbyt kontrowersyjny, przez co zdobył dużą popularność. Można powiedzieć, że jest nowatorski, ale tylko w Polsce, zwłaszcza że marka YES postanowiła nie cenzurować swojej reklamy.

 

Apart i nowa kampania – bajkowe święta

Zeszłoroczna reklama Apartu szybko stała się obiektem kpin, głównie za sprawą parodii. Jej twórcom zarzucano kompletne oderwanie od pandemicznej rzeczywistości, brak głębi i przesadną długość. W 2021 Apart stworzył kampanię opartą o przestrzenne kartki świąteczne oraz ilustracje Igora Kubika. Po raz kolejny pojawiły się w niej ambasadorki marki: Małgorzata Socha, Anna Lewandowska oraz Julia Wieniawa. Na YouTubie dostępne są krótkie, 15-sekundowe fragmenty.

 

Posten Norge – święty Mikołaj zakochany w mężczyźnie

Kolejnym spotem, który wywołał mnóstwo kontrowersji – tym razem nie tylko w Polsce – jest świąteczna reklama norweskiej firmy zajmującej się usługami pocztowymi. Jej tytuł brzmi: „Kiedy Harry poznał świętego Mikołaja”, co w oczywisty sposób nawiązuje do kultowej komedii romantycznej „Kiedy Harry poznał Sally”. Kampania miała wspierać osoby ze środowiska LGBT. Głównym zarzutem wobec niej stała się seksualizacja świętego Mikołaja, który rzekomo powinien pozostać figurą z dziecięcej wyobraźni.

 

John Lewis i jego nieproszeni goście

John Lewis & Partners to brytyjska sieć domów towarowych. W stworzonym przez przedsiębiorstwo 2-minutowym klipie (dostępnym na YouTubie) pewien chłopiec spotyka w lesie kosmitkę i spędza z nią czas, a także zapoznaje z ideą świąt. Pod koniec muszą się jednak pożegnać. W brytyjskiej telewizji został wyemitowany 4 listopada, na kanale ITV. Oprócz tego, członkowie programu lojalnościowego mogą wcielić się w postać chłopca i oglądać świat reklamy jego oczami.

 

Sklep Very i kampania świąteczna jesienią

Very, angielski sklep online, postanowił zaprezentować świąteczny klip już 1 października b.r. 30-sekundowy spot pokazuje rodzinę upojoną świątecznym nastrojem, do której przychodzą dzieci przebrane z okazji Halloween. Zamiast cukierków otrzymują jednak babeczki. W tle słychać komediową przeróbkę kultowego utworu „Holly Jolly Christmas”. W końcu świętami można się cieszyć już wczesną jesienią!

 

Colian – „Polskie słodycze na polskie święta”

Colian to grupa kapitałowa przedsiębiorstw, które zajmują się przemysłem spożywczym. W tym roku wystartowała świąteczna kampania jego słodkich marek – „Polskie słodycze na polskie święta”. Tłem muzycznym klipu jest adaptacja utworu „Z kopyta kulig rwie” autorstwa zespołu Skaldowie. W reklamie pojawia się aż pięć marek: Goplana, Familijne, Śliwka Nałęczowska, Grześki i Jeżyki. W ciągu 30 sekund możemy zobaczyć słodycze każdego z producentów.

 

Amazon we współpracy z Adele

Tytuł tegorocznego klipu przygotowanego przez firmę Amazon brzmi: „Kindness, the greatest gift”. Pokazana zostaje historia młodej kobiety, która stara się wrócić do życia sprzed pandemii, jednak cały czas zmaga się z różnymi problemami. Jej sąsiadka postanawia wysłać dziewczynie prezent za pomocą Amazona, co buduje między nimi więź. Odbiorcy mogą posłuchać nowej piosenki Adele, „Hold On”.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...