Kary dla firmy i influencerów – UOKiK wyciąga konsekwencje
Prezes UOKiK nałożył kary finansowe na spółkę Olimp Laboratories – lidera branży suplementów diety – a także na trzech influencerów z branży fitness. Mówimy tutaj o kwocie ponad 5 mln zł za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Nieprawidłowe oznaczanie reklam
Zaledwie rok temu opublikowane zostały szczegółowe rekomendacje związane z odpowiednim oznaczaniem reklam w social mediach, jednak nie wszyscy zdecydowali się ich przestrzegać. Teraz Tomasz Chróstny nakłada pierwsze kary za wprowadzanie konsumentów w błąd. Przeprowadzone postępowania potwierdziły zarzuty wobec spółki Olimp Laboratories oraz trojga współpracujących z nią influencerów – Kasi Dziurskiej, Kasi Oleśkiewicz i Piotra Liska. Okazuje się, że używali oni niejasnych oznaczeń lub w ogóle je pomijali.
Olimp Laboratories i influencerzy
Olimp Laboratories zajmuje się produkcją leków, wyrobów medycznych, suplementów diety i żywności specjalnego medycznego przeznaczenia. Od 2015 roku promuje się poprzez reklamy w mediach społecznościowych i współprace ze znanymi influencerami. Jak wynika z analiz UOKiK, spółka płaciła za umieszczanie – zgodnie z dostarczonymi przez siebie wytycznymi – swoich produktów w postach oraz relacjach twórców internetowych. Zalecała im przy tym stosowanie niejasnych oznaczeń materiałów reklamowych.