Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Indeksowanie strony w Google. Czym jest? Jak długo trwa?

2023.05.18

Aby użytkownik mógł znaleźć Twoją witrynę za pomocą wyszukiwarki, powinna ona zostać poddana indeksacji. Dzięki temu strona internetowa może pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, co zwiększa szansę na to, że będzie widoczna dla użytkowników poszukujących danych produktów lub usług z wykorzystaniem fraz kluczowych. Na czym to wszystko polega? Zostań z nami, aby zdobyć najpotrzebniejsze informacje.

Na czym polega indeksowanie strony?

Indeksowanie strony w wyszukiwarce to proces, który opiera się na systemowej analizie dokumentów dostępnych w World Wide Web (w skrócie WWW) przez program komputerowy nazywany robotem indeksującym. Gromadzi on dane na temat wyrażeń kluczowych, grafik czy linków powiązanych z indeksowaną stroną. Przy skanowaniu bierze się pod uwagę zarówno treści, jak i strukturę kodu. Przeanalizowana witryna trafia następnie do bazy adresów Google. Warto wiedzieć, że indeksacja nie jest procesem jednorazowym – odbywa się regularnie, dzięki czemu informacje mogą być stale aktualizowane. Na podstawie tej analizy roboty wyszukiwarki pozycjonują witryny – najlepiej ocenione strony znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, aby użytkownikom było łatwiej na nie natrafić.

Jak przyspieszyć proces indeksacji?

Indeksacja czasami trwa miesiącami, jednak dla większości z nas to zdecydowanie zbyt długo. Zastanawiasz się, jak przyspieszyć proces indeksacji, by jak najprędzej znaleźć się w wynikach wyszukiwania? Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Na indeksację strony internetowej wpływają powiązania między adresami URL w obrębie tej strony. Zadbaj więc o odpowiednią liczbę wewnętrznych linków – najlepiej na podstronach z kategoriami, produktami, tekstami blogowymi itd. Problemy z analizą witryny przez crawler wynikają często z niskojakościowych treści, które wydają się mało wartościowe z perspektywy użytkowników. Dlatego właśnie powinieneś skupić się na tworzeniu oryginalnego, eksperckiego contentu. Staraj się również zdobywać linki zewnętrzne ze sprawdzonych, wiarygodnych źródeł.

Samodzielne zgłaszanie do indeksacji

Jeszcze jednym sposobem, by przyspieszyć proces analizy strony, jest własnoręczne zgłoszenie jej do indeksacji. Można to zrobić za pomocą narzędzia Google Search Console – platformy przygotowanej dla administratorów stron internetowej, która oferuje wiele narzędzi pozwalających na zoptymalizowanie widoczności witryny. Po zalogowaniu się do panelu zobaczysz opcję sprawdzenia dostępności danego adresu w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie jest dostępny, wystarczy poprosić algorytm o zaindeksowanie go. Ta technika okaże się najwygodniejsza w przypadku pojedynczych linków (np. prowadzących do nowych artykułów blogowych). Chcesz poprosić o indeksację całej zawartości witryny – wraz ze wszystkimi podstronami i zakładkami? Użyj mapy witryny, czyli specjalnego pliku XML, w którym umieszcza się informacje o strukturze i hierarchii strony internetowej.


Zobacz też: #EcomersyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania


Podsumowanie – dlaczego warto?

Dlaczego indeksowanie strony jest tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że pozwala jej pojawić się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu internauci mogą znaleźć Twoją witrynę sami, przez wpisanie odpowiednich fraz kluczowych, co nazywamy ruchem organicznym. Indeksowanie strony przyczynia się także do poprawy jej reputacji i zwiększenia autorytetu, ponieważ regularna analiza przez roboty Google wpływa na wizerunek danej witryny. Pozwala również na efektywne wykorzystanie strategii SEO, które mają na celu optymalizację strony.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...