Firmy chętnie kupują na Allegro Business. Zobacz wyniki badania
Allegro Business to platforma zakupowa stworzona z myślą o firmach – od biur i salonów kosmetycznych po branżę HoReCa i budowlaną. Według badań już 7 na 10 firm zaopatruje się na Allegro, które jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym dla przedsiębiorców w Polsce. Użytkownicy zyskują w ten sposób dostęp do szerokiego asortymentu, darmowych dostaw, wygodnych płatności i konkurencyjnych cen – wszystko w jednym miejscu.
Jakie produkty kupują przedsiębiorcy?
72% firm z różnych branż, takich jak uroda (75%), biura (73%), moto (73%), budownictwo (62%) i HoReCa (58%), robi zakupy na Allegro Business. Przedsiębiorcy najczęściej kupują artykuły administracyjne (np. biurowe, komputerowe, meble) – 86% firm zaopatrujących się online wybiera Allegro – a także produkty strategiczne (np. kosmetyki, części samochodowe, artykuły spożywcze) – 81% firm kupuje je na Allegro. Okazuje się, że nawet firmy preferujące zakupy stacjonarne korzystają z platformy – 45% zamawia artykuły administracyjne, a 40% produkty strategiczne.
Online dominuje
Większość polskich firm robi zakupy głównie online – 80% w przypadku produktów administracyjnych i 89% przy strategicznych. Tylko 10% przedsiębiorstw preferuje zakupy strategiczne stacjonarnie, a 20% wybiera tradycyjne sklepy dla potrzeb administracyjnych. Zakupy internetowe są popularne zarówno wśród większych firm, jak i samozatrudnionych, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej i biurowej.
Co cenią kupujący?
Allegro Business oferuje ponad 220 mln ofert, a przedsiębiorcy mogą korzystać z rabatów kwotowych i hurtowych – im większe zamówienie, tym większa oszczędność. Najbardziej cenione udogodnienia to: odroczona płatność do 60 dni (Allegro Pay) – 83% pozytywnych opinii, rabaty hurtowe – 82% uznaje je za atrakcyjne, Allegro Smart! – doceniane przez 80% klientów. Dla 74% kupujących ważnym ułatwieniem jest podawanie cen netto.