Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Facebook wprowadza tryb profesjonalny dla profili

Czwartek, 9 Grudzień 2021

Facebook zamierza wprowadzić tryb profesjonalny dla swoich profili. Jest to działanie, które ma pomóc twórcom internetowym w monetyzacji publikowanych treści. Pozwoli także sprawdzić, jaki content przyciąga najwięcej uwagi. Nowa opcja pojawi się w Polsce w przyszłym roku.

Upowszechnienie narzędzi monetyzacji

Meta (tak obecnie nazywa się koncern, w którego skład wchodzi Facebook) chce uregulować tworzenie płatnych treści na swojej platformie i zyskać dostęp do ważnych danych. Pozwolą one zrozumieć, jakie materiały cieszą się największym zainteresowaniem. Do tej pory do narzędzi monetyzacji miały dostęp tylko strony, teraz tę możliwość zyskają też profile osobiste.


Zobacz też: Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”


Większe pieniądze i większa wiedza

Profile profesjonalne skorzystają z programu bonusowego Reels Play, dzięki któremu twórcy będą mogli zarobić nawet 35 tys. dolarów miesięcznie, bazując na statystykach wyświetleń. Oprócz tego, z łatwością sprawdzą popularność swoich postów, a także trendy i zmiany w ujęciu czasowym. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w USA, jednak w 2022 ma się pojawić też w Polsce.

Czym są Facebookowe gwiazdki?

Warto wspomnieć o gwiazdkach, czyli funkcji, która umożliwia twórcom zarabianie na treściach audio i video. Są one kupowane przez widzów i wysyłane do konkretnych osób – dotychczas tylko podczas oglądania filmików na żywo. Teraz Facebook planuje rozpowszechnienie tej metody i uruchomienie sklepu z gwiazdkami. Będzie można je nabyć poprzez Facebook Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...