Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Facebook wprowadza tryb profesjonalny dla profili

2021.12.09

Facebook zamierza wprowadzić tryb profesjonalny dla swoich profili. Jest to działanie, które ma pomóc twórcom internetowym w monetyzacji publikowanych treści. Pozwoli także sprawdzić, jaki content przyciąga najwięcej uwagi. Nowa opcja pojawi się w Polsce w przyszłym roku.

Upowszechnienie narzędzi monetyzacji

Meta (tak obecnie nazywa się koncern, w którego skład wchodzi Facebook) chce uregulować tworzenie płatnych treści na swojej platformie i zyskać dostęp do ważnych danych. Pozwolą one zrozumieć, jakie materiały cieszą się największym zainteresowaniem. Do tej pory do narzędzi monetyzacji miały dostęp tylko strony, teraz tę możliwość zyskają też profile osobiste.


Zobacz też: Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”


Większe pieniądze i większa wiedza

Profile profesjonalne skorzystają z programu bonusowego Reels Play, dzięki któremu twórcy będą mogli zarobić nawet 35 tys. dolarów miesięcznie, bazując na statystykach wyświetleń. Oprócz tego, z łatwością sprawdzą popularność swoich postów, a także trendy i zmiany w ujęciu czasowym. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w USA, jednak w 2022 ma się pojawić też w Polsce.

Czym są Facebookowe gwiazdki?

Warto wspomnieć o gwiazdkach, czyli funkcji, która umożliwia twórcom zarabianie na treściach audio i video. Są one kupowane przez widzów i wysyłane do konkretnych osób – dotychczas tylko podczas oglądania filmików na żywo. Teraz Facebook planuje rozpowszechnienie tej metody i uruchomienie sklepu z gwiazdkami. Będzie można je nabyć poprzez Facebook Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...