Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Facebook wprowadza tryb profesjonalny dla profili

2021.12.09

Facebook zamierza wprowadzić tryb profesjonalny dla swoich profili. Jest to działanie, które ma pomóc twórcom internetowym w monetyzacji publikowanych treści. Pozwoli także sprawdzić, jaki content przyciąga najwięcej uwagi. Nowa opcja pojawi się w Polsce w przyszłym roku.

Upowszechnienie narzędzi monetyzacji

Meta (tak obecnie nazywa się koncern, w którego skład wchodzi Facebook) chce uregulować tworzenie płatnych treści na swojej platformie i zyskać dostęp do ważnych danych. Pozwolą one zrozumieć, jakie materiały cieszą się największym zainteresowaniem. Do tej pory do narzędzi monetyzacji miały dostęp tylko strony, teraz tę możliwość zyskają też profile osobiste.


Zobacz też: Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”


Większe pieniądze i większa wiedza

Profile profesjonalne skorzystają z programu bonusowego Reels Play, dzięki któremu twórcy będą mogli zarobić nawet 35 tys. dolarów miesięcznie, bazując na statystykach wyświetleń. Oprócz tego, z łatwością sprawdzą popularność swoich postów, a także trendy i zmiany w ujęciu czasowym. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w USA, jednak w 2022 ma się pojawić też w Polsce.

Czym są Facebookowe gwiazdki?

Warto wspomnieć o gwiazdkach, czyli funkcji, która umożliwia twórcom zarabianie na treściach audio i video. Są one kupowane przez widzów i wysyłane do konkretnych osób – dotychczas tylko podczas oglądania filmików na żywo. Teraz Facebook planuje rozpowszechnienie tej metody i uruchomienie sklepu z gwiazdkami. Będzie można je nabyć poprzez Facebook Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...