Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Facebook wprowadza tryb profesjonalny dla profili

2021.12.09

Facebook zamierza wprowadzić tryb profesjonalny dla swoich profili. Jest to działanie, które ma pomóc twórcom internetowym w monetyzacji publikowanych treści. Pozwoli także sprawdzić, jaki content przyciąga najwięcej uwagi. Nowa opcja pojawi się w Polsce w przyszłym roku.

Upowszechnienie narzędzi monetyzacji

Meta (tak obecnie nazywa się koncern, w którego skład wchodzi Facebook) chce uregulować tworzenie płatnych treści na swojej platformie i zyskać dostęp do ważnych danych. Pozwolą one zrozumieć, jakie materiały cieszą się największym zainteresowaniem. Do tej pory do narzędzi monetyzacji miały dostęp tylko strony, teraz tę możliwość zyskają też profile osobiste.


Zobacz też: Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”


Większe pieniądze i większa wiedza

Profile profesjonalne skorzystają z programu bonusowego Reels Play, dzięki któremu twórcy będą mogli zarobić nawet 35 tys. dolarów miesięcznie, bazując na statystykach wyświetleń. Oprócz tego, z łatwością sprawdzą popularność swoich postów, a także trendy i zmiany w ujęciu czasowym. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w USA, jednak w 2022 ma się pojawić też w Polsce.

Czym są Facebookowe gwiazdki?

Warto wspomnieć o gwiazdkach, czyli funkcji, która umożliwia twórcom zarabianie na treściach audio i video. Są one kupowane przez widzów i wysyłane do konkretnych osób – dotychczas tylko podczas oglądania filmików na żywo. Teraz Facebook planuje rozpowszechnienie tej metody i uruchomienie sklepu z gwiazdkami. Będzie można je nabyć poprzez Facebook Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.