Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Kwiecień 2024

EcomersyBasic #82: Geolokalizacja w marketingu. Jak wykorzystać jej potencjał?

2023.06.22

Przedsiębiorcy i marketingowcy nieustannie zbierają różne dane – o użytkownikach, o wynikach, o trendach w branży itp. Dzięki gromadzonym informacjom kampanie reklamowe są skuteczniejsze, ponieważ docierają do odpowiednich osób – czyli takich, które są skłonne zrobić zakupy w danym sklepie internetowym. Z tym tematem wiąże się także tzw. geolokalizacja. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu, ponieważ może okazać się niezwykle przydatne. Zobacz, jak wykorzystać potencjał geolokalizacji.

Czym jest geolokalizacja?

Geolokalizacja to proces, który polega na określaniu położeniu geograficznego urządzenia mobilnego bądź użytkownika w oparciu o jego adres IP, sygnał GPS czy informacje pochodzące z sieci komórkowych. Pozwala zdobyć dane na temat lokalizacji w różnych aplikacjach i usługach, co może być przydatne z punktu widzenia marketingu lokalnego, optymalizacji czasu dostarczenia zamówienia czy dostosowania treści do konkretnego regionu. Wszystko sprowadza się do tego, że geolokalizacja umożliwia lepsze dopasowanie contentu do odbiorców. Bardzo dobrym przykładem wykorzystania tej technologii są wyniki wyszukiwania w Google – wyszukiwarka ustala nasze położenie na podstawie historii wyszukiwania, adresu IP czy włączonej usługi lokalizacji i wyświetla strony internetowe z najbliższego obszaru. Geolokalizacja okazuje się efektywna również w kampaniach marketingowych.

Geolokalizacja w kampaniach reklamowych

Marketing bazujący na geolokalizacji nazywamy marketingiem geolokalizacyjnym. Dzięki jego możliwościom reklamy ukazują się odpowiednim użytkownikom w czasie rzeczywistym. Współrzędne geograficzne są istotne w kampaniach Google Ads – korzystając z tego narzędzia, ustalamy, w jakim obszarze wyświetlają się treści promocyjne – dzięki temu możemy łatwiej trafić do konsumentów, którzy się w nim znajdują. Geolokalizacja pozwala poznać nawyki członków grupy docelowej, dowiedzieć się, czy często podróżują, mniej więcej określić miejsce zamieszkania (miasto bądź wieś, a nawet dzielnicę). Realną opcją jest również ustalenie kontekstu swojej reklamy i wyświetlanie jej na stronach internetowych o podobnej tematyce.


Zobacz też: Ecomersy Basic #9: Co to jest Google Ads?


Dlaczego warto dać szansę geolokalizacji?

Geolokalizacja to jeden z wielu sposobów, które mają na celu zwiększenie precyzyjności kampanii promocyjnych. Technologia pomaga nam w docieraniu do odpowiednich klientów, dlatego warto wykorzystać jej możliwości. Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę, że skuteczną reklamę poprzedza jak najlepsze zrozumienie osób, do których będzie kierowana. Geolokalizacja to doskonała opcja dla właścicieli sklepów internetowych i biznesów stacjonarnych. Informacje o tych ostatnich pojawią się na urządzeniach użytkowników znajdujących się w pobliżu. Pamiętaj także, że to właśnie dzięki geolokalizacji międzynarodowe strony internetowe wyświetlają się w odpowiednim języku, a ceny produktów – w odpowiednich walutach.

Polecamy