Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02

Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany? Zaraz powiemy Ci więcej na ten temat.

Retargeting a remarketing – czym się różnią?

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że nie powinni rezygnować z użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie ich ofertą. Nie wszyscy zdecydują się na powrót do Twojego sklepu internetowego, jednak część na pewno. Niektórzy potrzebują dodatkowej zachęty, lekkiego „popchnięcia” w stronę finalizacji transakcji. Aby do nich dotrzeć, możemy zastosować retargeting. Czy ta nazwa z czymś Ci się kojarzy? Nic dziwnego – jest ściśle związana z remarketingiem. Te dwie strategie łączy wspólny cel, a mianowicie zwiększenie konwersji, różnią się jednak metodami działania. Reklamy remarketingowe mają przypomnieć użytkownikom, co możesz im zaoferować, i ostatecznie przekonać ich, że warto zrobić zakupy w Twoim e-sklepie. Polega głównie na gromadzeniu istotnych danych na temat konsumentów i tworzeniu na ich podstawie specjalnych list, które pozwalają na wysyłanie do odbiorców spersonalizowanych wiadomości. Z kolei strategie retargetingowe realizuje się przede wszystkim za pomocą płatnych reklam.

Jak stworzyć efektywną kampanię retargetingową?

Aby stworzyć skuteczną kampanię retargetingową, warto wyznaczyć sobie na początku jasne cele, czyli określić, co właściwie chcemy osiągnąć. Powinniśmy zastanowić się, do kogo chcemy dotrzeć, a także jaki przekaz pomoże nam osiągnąć zamierzony efekt. Można kierować reklamy stricte do osób, które spędziły na stronie internetowej mało czasu (np. mniej niż minutę), bądź do osób, które zrezygnowały z zakupu już na końcowym etapie (np. tuż przed dokonaniem płatności). Konkretne treści są im wyświetlane dzięki piksele śledzącym oraz plikom cookies zapisanym w przeglądarce. Aby zbierać dane o użytkownikach, należy zaimplementować na stronie docelowej wcześniej wspomniane piksele (kody JavaScript), a oprócz tego – tworzyć listy remarketingowe. Do sprawdzania wyników kampanii retargetingowych można wykorzystać dostępne na rynku narzędzia, takie jak Google Analytics. Warto śledzić przede wszystkim: liczbę transakcji powracających klientów, wskaźnik porzuconych koszyków, średni czas spędzony na stronie czy liczbę unikalnych użytkowników.


Zobacz też: Jak zatrzymać klientów w sklepie internetowym


Podsumowanie – zalety retargetingu

Kampanie retargetingowe mogą rzeczywiście wpłynąć na wyniki sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, dlatego powinieneś zainteresować się tym tematem. Dzięki takim strategiom łatwiej doprowadzić klienta do ostatniego lejka sprzedażowego, zoptymalizować współczynnik konwersji oraz zwiększyć świadomość marki. Retargeting prowadzi często do zwiększenia średniej kwoty realizowanych transakcji. Pamiętaj jednak, że zbyt dużo reklam może zniechęcić użytkownika, a niewłaściwie dopasowane przekazu do odbiorcy nie przyniesie żadnego skutku.

Polecamy