Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Dla specjalistów IT w Polsce bardzo ważna jest praca zdalna

2022.06.17

74,6% specjalistów(-ek) IT w Polsce deklaruje, że cały czas pracuje w pełni zdalnie. Tak wynika z raportu „Praca zdalna i hybrydowa w IT. Jak chcemy pracować po pandemii?”, przeprowadzonego przez No Fluff Jobs, portal z ogłoszeniami pracy dla IT. Polska jest tutaj zdecydowanie w czołówce, zaś na końcu znajdują się Węgry (45,5%).

Najczęściej wskazywane zalety pracy zdalnej

Okazuje się, że 61% badanych pracuje zdalnie przez 5 dni w tygodniu. W dodatku ponad 96% z nich wcale nie chce wracać do biura. Co ciekawe, 56% stwierdziło, że jeśli straci opcję pracy z domu, zacznie szukać nowego miejsca zatrudnienia. Specjaliści IT najbardziej cenią brak konieczności dojazdów do biura (40%), możliwość pracy z dowolnego miejsca (18,2%), możliwość pracy z domu (11,6%) oraz wyższą wydajność w pracy (10,5%).

Gdzie pracują specjaliści IT? Jak wpływa na nich praca zdalna?

Ankietowanym pracownikom branży IT za biuro najczęściej służy pokój dzienny (37,5%), a następnie specjalnie przygotowana przestrzeń (26,5%). Na ostatnim miejscu znalazła się sypialnia (1/5 osób). Poza tym, wielu badanych zadeklarowało, że praca zdalna zapewnia im więcej swobody (średnio 4,37 punktów na 5), czasu na obowiązki domowe (3,86 punktów na 5) i czasu dla siebie (3,84/5), a także pozwala odczuwać większą więź z rodziną (3,75/5).

Negatywne skutki pracy zdalnej

Jeżeli chodzi o negatywne skutki tego trybu pracy, respondenci wskazali na większą liczbę spotkań (2,92 punktów na 5), dłuższą pracę (2,86/5), często odczuwane zmęczenie (2,22/5), dolegliwości fizyczne (2,20/5), gorsze relacje ze współpracownikami (2,13/5), brak skupienia na zadaniach (1,97/5), pogorszenie nastroju (1,94/5), mniej czasu dla siebie (1,84/5) oraz poczucie zaniedbywania pracy (1,80/5).

Samopoczucie i produktywność

62,8% ankietowanych specjalistów IT po przejściu na pracę zdalną zauważyło u siebie lepsze samopoczucie. Z kolei 25% nie zauważyło żadnej zmiany, a 10% skarży się na gorsze samopoczucie. 57,7% twierdzi, że praca z domu jest efektywniejsza niż w biurze, a 29,3% nie widzi różnicy. Jeżeli chodzi o produktywność, najlepiej radzą sobie Słowacy i Czesi.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...