Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Dla specjalistów IT w Polsce bardzo ważna jest praca zdalna

2022.06.17

74,6% specjalistów(-ek) IT w Polsce deklaruje, że cały czas pracuje w pełni zdalnie. Tak wynika z raportu „Praca zdalna i hybrydowa w IT. Jak chcemy pracować po pandemii?”, przeprowadzonego przez No Fluff Jobs, portal z ogłoszeniami pracy dla IT. Polska jest tutaj zdecydowanie w czołówce, zaś na końcu znajdują się Węgry (45,5%).

Najczęściej wskazywane zalety pracy zdalnej

Okazuje się, że 61% badanych pracuje zdalnie przez 5 dni w tygodniu. W dodatku ponad 96% z nich wcale nie chce wracać do biura. Co ciekawe, 56% stwierdziło, że jeśli straci opcję pracy z domu, zacznie szukać nowego miejsca zatrudnienia. Specjaliści IT najbardziej cenią brak konieczności dojazdów do biura (40%), możliwość pracy z dowolnego miejsca (18,2%), możliwość pracy z domu (11,6%) oraz wyższą wydajność w pracy (10,5%).

Gdzie pracują specjaliści IT? Jak wpływa na nich praca zdalna?

Ankietowanym pracownikom branży IT za biuro najczęściej służy pokój dzienny (37,5%), a następnie specjalnie przygotowana przestrzeń (26,5%). Na ostatnim miejscu znalazła się sypialnia (1/5 osób). Poza tym, wielu badanych zadeklarowało, że praca zdalna zapewnia im więcej swobody (średnio 4,37 punktów na 5), czasu na obowiązki domowe (3,86 punktów na 5) i czasu dla siebie (3,84/5), a także pozwala odczuwać większą więź z rodziną (3,75/5).

Negatywne skutki pracy zdalnej

Jeżeli chodzi o negatywne skutki tego trybu pracy, respondenci wskazali na większą liczbę spotkań (2,92 punktów na 5), dłuższą pracę (2,86/5), często odczuwane zmęczenie (2,22/5), dolegliwości fizyczne (2,20/5), gorsze relacje ze współpracownikami (2,13/5), brak skupienia na zadaniach (1,97/5), pogorszenie nastroju (1,94/5), mniej czasu dla siebie (1,84/5) oraz poczucie zaniedbywania pracy (1,80/5).

Samopoczucie i produktywność

62,8% ankietowanych specjalistów IT po przejściu na pracę zdalną zauważyło u siebie lepsze samopoczucie. Z kolei 25% nie zauważyło żadnej zmiany, a 10% skarży się na gorsze samopoczucie. 57,7% twierdzi, że praca z domu jest efektywniejsza niż w biurze, a 29,3% nie widzi różnicy. Jeżeli chodzi o produktywność, najlepiej radzą sobie Słowacy i Czesi.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.