Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Czym jest No Code i Low Code?

2022.05.19

„No Code” lub „Low Code” to pojęcia, o których robi się coraz głośniej, zwłaszcza w e-commerce. Są to określenia używane w branży IT. Oznaczają tworzenie różnego rodzaju rozwiązań bez pisania kodów, czyli intuicyjnego oprogramowania, które daje duże możliwości, bez konieczności dysponowania profesjonalnymi umiejętnościami. Tego typu rozwiązania stale zyskują na popularności. Czy czeka nas rewolucja?

Mniejszy udział programistów?

No Code, czyli „bez kodowania” sprowadza się do przygotowywania usług i produktów cyfrowych bez udziału kodu. Zamiast tego opiera się na takich narzędziach, jak kreatory stron www, inteligentne arkusze kalkulacyjne czy builderach służących do układania interfejsów. W skomponowaniu całości pomagają serwisy do automatyzacji. W ten sposób nie tylko programiści mogą wcielać w życie swoje pomysły. Oni także mają ułatwione zadanie, chociaż częściej decydują się na rozwiązanie Low Code, czyli wciąż tworzą kody, ale w mniejszym stopniu. Szacuje się, że do 2024 roku 65% firm będzie się rozwijać przy wykorzystaniu Low Code, a rynek jest już warty 5,8 mld dolarów. W ciągu siedmiu lat ta liczba ma wzrosnąć do 187 mld dolarów.

Przyszłość branży IT

Jeżeli chodzi o No Code, ogólna wartość w 2020 roku wynosiła 12 mld dolarów. Bazuje na rozmaitych narzędziach, np. web builderach (Webflow, Editor X) oraz usługach, takich jak Bubble.io czy Glide, które pozwalają tworzyć interfejsy aplikacji biznesowych. Warto wspomnieć, że nie służą tylko do tworzenia najprostszych stron www, odznaczają się dużo bardziej zaawansowanymi funkcjami. Cieszą się one coraz większą popularnością, nie oznacza to jednak, że zabiorą pracę programistom. Osoby mające fach w ręku znajdą w nich sporo korzyści i zalet.


Przeczytaj też: Czym jest nowoczesny marketing automation? Wywiad z Anną Kaczmarską, CEO w Samito


Platformy No Code i Low Code w firmach

Coraz więcej firm decyduje się na tego typu rozwiązanie, przede wszystkim po to, by zaoszczędzić pieniądze. W dobie pandemii mnóstwo przedsiębiorstw musiało zmienić swoje podejście do prowadzenia biznesu, a oprócz tego – zacząć optymalizować i rozszerzać dostępne zasoby. Niektóre z nich zdecydowały się na wypróbowanie platform No Code i Low Code, które pozwalają na tworzenie aplikacji oraz narzędzi biznesowych bez konieczności zatrudniania programistów. Dzięki temu swoje koncepcje mogą zrealizować osoby spoza branży IT – marketingowcy, analitycy czy administratorzy.

Podstawowe zalety i wady rozwiązania No Code

Do głównych zalet platform No Code należą: łatwość w użytkowaniu, szybkość tworzenia aplikacji, możliwość wykorzystania metody „przeciągnij i upuść”, brak konieczności posiadania wiedzy programistycznej i posługiwania się językiem programowania, dostępność dla firm, które nie mają zespołu IT oraz budżetu potrzebnego na zatrudnienie programistów zewnętrznych. Jeżeli chodzi o wady, wspomnieć należy o braku możliwości tworzenia bardziej rozbudowanych aplikacji, braku pełnej elastyczności i kontroli nad bezpieczeństwem oraz ograniczonych zasobach.

Zalety i wady metody Low Code

Wśród najważniejszych korzyści związanych z Low Code znajdują się: szybsza i łatwiejsza praca dla programistów, możliwość wprowadzania niestandardowych zmian programistycznych, większa elastyczność, opcja integracji z aplikacjami firm trzecich. Jednak rozwiązanie Low Code wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu IT, zostało stworzone głównie dla programistów, a nie zwykłych użytkowników. Nie dostarcza też pełnej kontroli bezpieczeństwa.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...