Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Czym jest No Code i Low Code?

2022.05.19

„No Code” lub „Low Code” to pojęcia, o których robi się coraz głośniej, zwłaszcza w e-commerce. Są to określenia używane w branży IT. Oznaczają tworzenie różnego rodzaju rozwiązań bez pisania kodów, czyli intuicyjnego oprogramowania, które daje duże możliwości, bez konieczności dysponowania profesjonalnymi umiejętnościami. Tego typu rozwiązania stale zyskują na popularności. Czy czeka nas rewolucja?

Mniejszy udział programistów?

No Code, czyli „bez kodowania” sprowadza się do przygotowywania usług i produktów cyfrowych bez udziału kodu. Zamiast tego opiera się na takich narzędziach, jak kreatory stron www, inteligentne arkusze kalkulacyjne czy builderach służących do układania interfejsów. W skomponowaniu całości pomagają serwisy do automatyzacji. W ten sposób nie tylko programiści mogą wcielać w życie swoje pomysły. Oni także mają ułatwione zadanie, chociaż częściej decydują się na rozwiązanie Low Code, czyli wciąż tworzą kody, ale w mniejszym stopniu. Szacuje się, że do 2024 roku 65% firm będzie się rozwijać przy wykorzystaniu Low Code, a rynek jest już warty 5,8 mld dolarów. W ciągu siedmiu lat ta liczba ma wzrosnąć do 187 mld dolarów.

Przyszłość branży IT

Jeżeli chodzi o No Code, ogólna wartość w 2020 roku wynosiła 12 mld dolarów. Bazuje na rozmaitych narzędziach, np. web builderach (Webflow, Editor X) oraz usługach, takich jak Bubble.io czy Glide, które pozwalają tworzyć interfejsy aplikacji biznesowych. Warto wspomnieć, że nie służą tylko do tworzenia najprostszych stron www, odznaczają się dużo bardziej zaawansowanymi funkcjami. Cieszą się one coraz większą popularnością, nie oznacza to jednak, że zabiorą pracę programistom. Osoby mające fach w ręku znajdą w nich sporo korzyści i zalet.


Przeczytaj też: Czym jest nowoczesny marketing automation? Wywiad z Anną Kaczmarską, CEO w Samito


Platformy No Code i Low Code w firmach

Coraz więcej firm decyduje się na tego typu rozwiązanie, przede wszystkim po to, by zaoszczędzić pieniądze. W dobie pandemii mnóstwo przedsiębiorstw musiało zmienić swoje podejście do prowadzenia biznesu, a oprócz tego – zacząć optymalizować i rozszerzać dostępne zasoby. Niektóre z nich zdecydowały się na wypróbowanie platform No Code i Low Code, które pozwalają na tworzenie aplikacji oraz narzędzi biznesowych bez konieczności zatrudniania programistów. Dzięki temu swoje koncepcje mogą zrealizować osoby spoza branży IT – marketingowcy, analitycy czy administratorzy.

Podstawowe zalety i wady rozwiązania No Code

Do głównych zalet platform No Code należą: łatwość w użytkowaniu, szybkość tworzenia aplikacji, możliwość wykorzystania metody „przeciągnij i upuść”, brak konieczności posiadania wiedzy programistycznej i posługiwania się językiem programowania, dostępność dla firm, które nie mają zespołu IT oraz budżetu potrzebnego na zatrudnienie programistów zewnętrznych. Jeżeli chodzi o wady, wspomnieć należy o braku możliwości tworzenia bardziej rozbudowanych aplikacji, braku pełnej elastyczności i kontroli nad bezpieczeństwem oraz ograniczonych zasobach.

Zalety i wady metody Low Code

Wśród najważniejszych korzyści związanych z Low Code znajdują się: szybsza i łatwiejsza praca dla programistów, możliwość wprowadzania niestandardowych zmian programistycznych, większa elastyczność, opcja integracji z aplikacjami firm trzecich. Jednak rozwiązanie Low Code wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu IT, zostało stworzone głównie dla programistów, a nie zwykłych użytkowników. Nie dostarcza też pełnej kontroli bezpieczeństwa.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...