Christmas is coming! Przygotuj sklep na Święta!
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a dla właścicieli sklepów internetowych to wyjątkowy czas – pełen wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Radosne oczekiwanie możesz przekuć w sukces: właśnie teraz klienci bardzo dużo myślą o zakupach. Aby wykorzystać w pełni świąteczny potencjał, warto zadbać o odpowiednie przygotowanie e-sklepu na tę gorącą końcówkę roku. Od wyglądu strony, przez świąteczne promocje, aż po szybką realizację zamówień i zaplanowanie działań – niech wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Sprostaj oczekiwaniom kupujących dzięki naszemu poradnikowi!
Świąteczny merchandising w e-sklepie – zadbaj o aspekty wizualne, podgrzewaj atmosferę
Nic nie wprowadza w świąteczny nastrój tak, jak odpowiednio zaprojektowana witryna, pełna ciepłych, bożonarodzeniowych akcentów. W tym wyjątkowym okresie właściwy merchandising w e-sklepie odgrywa kluczową rolę – przyciąga uwagę, wzbudza pozytywne emocje i zachęca do zakupów. Jak stworzyć idealny świąteczny klimat online? Absolutny must-have to świąteczna oprawa graficzna: warto postawić na bannery, grafiki i elementy wizualne z motywami bożonarodzeniowymi i zimowymi, takimi jak choinki, bałwanki, światełka czy śnieżynki. Subtelne animacje, np. padający śnieg, również wprowadzą magiczny nastrój. Twoje logo również może się delikatnie zmienić (np. zyskując czapkę Mikołaja). Wyeksponuj świąteczne bestsellery oraz gotowe zestawy prezentowe, podsuwaj też kupującym spersonalizowane propozycje. Content marketing również powinien zahaczać o tematy związane z Bożym Narodzeniem (dobrym pomysłem będą poradniki prezentowe, pomysły na stylizacje wigilijne, nawiązywanie do trendów), podobnie jak wpisy w social mediach. Stwórz również specjalne życzenia dla swoich klientów, aby poczuli się wyróżnieni! Możesz umieścić je na stronie głównej, różnych portalach oraz w newsletterze.
Strategia sprzedażowa na święta – jak powinna wyglądać?
Grudzień to najbardziej intensywny czas w e-commerce: wie o tym każdy właściciel sklepu internetowego. Klienci generują największą sprzedaż mniej więcej do 20 grudnia, który w tym roku przypada na piątek: tego dnia wysyłane są ostatnie przesyłki z prezentami. Czy wiesz, że w same święta również warto zorganizować akcję reklamową? Promocje „pod choinkę” powinny zacząć się w wigilię i mieć charakter upominku (20-30% zniżki) – klienci będący pod wpływem świątecznej atmosfery mogą zechcieć sprawić sobie lub komuś bliskiemu niespodziankę. To również jedna z ostatnich okazji, aby wyprzedać towar przed styczniowymi obniżkami. W okresie Bożego Narodzenia dużą popularnością cieszą się modele do sylwestrowych stylizacji – jeżeli chcesz podnieść sprzedaż, zagwarantuj dostawę jeszcze przed ostatnim dniem roku. Bannery do akcji startującej 24 grudnia powinny nawiązywać do klimatu bożonarodzeniowego – choinka, Mikołaj, prezenty doskonale się tutaj sprawdzą.
Zobacz też: Vouchery prezentowe w sklepie internetowym. Czy i kiedy warto?
Stagnacja poświąteczna w e-commerce – jak sobie z nią poradzić?
Po bardzo gwałtownych wzrostach sprzedażowych w okresie świąt musi przyjść stabilizacja – to zupełnie normalne. Na początku stycznia w Twoim sklepie internetowym, podobnie jak w tysiącach innych, pojawi się mniejszy lub większy zastój. Klienci mogą chcieć nieco odpocząć od zakupów i dać portfelom odetchnąć. Jak sobie z tym poradzić? Zacznij zimowe wyprzedaże, które pozwolą Ci pozbyć się produktów zalegających w magazynie. Pamiętaj o podkreśleniu ograniczonego czasu trwania promocji, aby wywołać poczucie pilności. Podczas noworocznych obniżek dużą popularnością będą cieszyły się kurtki i płaszcze, zimowe ubrania casualowe i biznesowe. Z pewnością część klientek będzie również rozglądała się za modelami na karnawałowe bale i przyjęcia.
Podsumowanie: sklep internetowy gotowy na święta
Większość z nas uwielbia święta, a atmosfera im towarzysząca budzi wiele emocji. Zmiany w wyglądzie witryny, przypominanie o nadchodzącym Bożym Narodzeniu i atrakcyjne promocje z pewnością zachęcą klientów do zakupów w Twoim sklepie internetowym. Wykorzystaj tę okazję i wyciśnij z najgorętszego okresu w e-commerce, ile się da – mocno do tego zachęcamy!