Vouchery prezentowe w sklepie internetowym. Czy i kiedy warto?
Przedsiębiorcy działający w e-commerce mają swoje sposoby, by zwiększać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów. Jednym z bardzo skutecznych narzędzi marketingowych są vouchery prezentowe, które sprawiają, że oferta staje się ciekawsza. Czy warto wprowadzić ten rodzaj upominku do swojego sklepu internetowego? Jak właściwie działają takie vouchery? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu – pokażemy Ci, jaki potencjał w sobie kryją!
Czym są vouchery prezentowe?
Vouchery prezentowe są formą promocji wykorzystywaną przez sklepy i przedsiębiorstwa w celu przyciągnięcia klientów oraz zachęcenia ich do dokonywania zakupów. Mogą one przyjmować różne formy, jednak najczęściej dzielimy je na karty podarunkowe oraz kody rabatowe. Karty podarunkowe to fizyczne lub wirtualne karty, które można kupić lub otrzymać jako prezent i wykorzystać do płacenia za produkty lub usługi w danym sklepie. Z kolei kody rabatowe to unikalne kombinacje liter i/lub cyfr, które klient wprowadza podczas składania zamówienia online w celu uzyskania zniżki lub innej korzyści. Vouchery prezentowe mogą być udostępniane konsumentom jako nagroda za lojalność, promocja specjalna, prezent okolicznościowy lub element strategii marketingowej mający na celu zwiększenie sprzedaży.
Jak działa karta podarunkowa w e-commerce?
Karta podarunkowa w sklepie internetowym działa na zasadach podobnych do tradycyjnej karty, jednak cały proces odbywa się wirtualnie. Klient może ją nabyć na stronie sklepu lub dostać od kogoś w prezencie. Najczęściej karty mają określoną wartość pieniężną, czasami jednak dotyczą konkretnych usług. Po zakupie konsument lub obdarowany otrzymuje unikalny kod bądź link, który należy aktywować podczas płatności. W XXI wieku tego typu upominki stają się coraz bardziej popularne – głównie dlatego, że karta podarunkowa daje dużą swobodę w wyborze i dostęp do szerokiej oferty danego sklepu internetowego.
Zobacz też: Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem
Dlaczego warto wprowadzić do swojego e-sklepu karty podarunkowe?
Karty podarunkowe są szczególnie popularne w okresach świątecznych i podczas innych specjalnych okazji, kiedy klienci poszukują idealnych prezentów dla swoich bliskich. Wprowadzenie tego rodzaju voucherów może zatem przynieść dodatkowe przychody w okresach wzmożonego popytu. Zakup wirtualnej karty podarunkowej nie wymaga stania w kolejkach, eliminuje też ryzyko związane z niedostarczeniem paczki na czas. Często zdarza się również, że klienci składają zamówienia na kwotę wyższą niż dostępne na bonie podarunkowym środki, dopłacając różnicę. Warto też pamiętać, że to narzędzie marketingowe, które nie wymaga dużych inwestycji.
Vouchery prezentowe jako upominki od sklepu
Wcześniej wspominaliśmy głównie o kartach podarunkowych, którymi klienci obdarowują swoich bliskich. Co jednak z prezentami od samego sklepu internetowego? Okazuje się, że vouchery mogą być wykorzystywane jako wyraz wdzięczności wobec nowych i stałych konsumentów. Doskonałym pomysłem okaże się kod rabatowy na pierwsze zamówienie czy za subskrypcję newslettera. Coraz więcej firm stawia także na zwiększoną personalizację, czyli vouchery urodzinowe albo nagrody dla wytrwałych. Takie prezenty służą też jako rekompensata dla niezadowolonych klientów.